Aiptek Webcam bij Lidl...

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Lidl heeft een aanbieding met een Aiptek Webcam (pencam) voor slechts 39 euro. Volgens de Lidlfolder heeft ie een resolutie van 640x480, dat lijkt beter dan de oudere modellen die slechts de helft van die resolutie hebben!
Ik kan niet goed achterhalen welk type het precies is, heb ook op http://www.aiptek.com gekeken, maar deze camera kan ik niet thuisbrengen.
Heeft iemand ervaring met deze cam? Nou niet gelijk zeggen "bagger" e.d. Het gaat mij er niet om om prachtige foto's (daar gebruik ik mijn Fuji Fx2600z wel voor), maar meer als webcam. (mijn Fuji camera geeft dan een veel te donker beeld)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Kan je misschien een link plaatsen naar de advertentie of effe een paatje neerzetten (of linken) om welk model het gaat.... beetje lastig beoordelen zo.

• Vulcan750
Heb je helemaal gelijk in! Deze bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1330576618

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Het zou wel eens een Trust-achtig ding kunnen zijn (maar weet dit niet zeker, maar lijkt er wel op)... en daar is weinig goeds over te vinden helaas....

Verwijderd

Zo'n ding heb ik dus ook gehad, tenminste ander model (gewoon fototoestel/webcam) wel leuk gadget ding, maar voor de rest waardeloos, knopjes die spontaan ophouden, of niet doen wat je wil! Ligt nu nog in de kast, helemaal uitelkaar gesloopt >:)

Heb ook wel van die trustdingen gehad.. kekke dingen. 15 minuten gebruiken en ineens valt de groene kleur van je RGB eruit. Zwaar leuk effect, maar niet echt handig. (Chipset was RIP)

Conclusie: Voor beide companies geldt: BAD quality!
(Tenminste naar mijn mening ;) )

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:37 schreef CompBreaker het volgende:
Zo'n ding heb ik dus ook gehad, tenminste ander model (gewoon fototoestel/webcam) wel leuk gadget ding, maar voor de rest waardeloos, knopjes die spontaan ophouden, of niet doen wat je wil! Ligt nu nog in de kast, helemaal uitelkaar gesloopt >:)

Heb ook wel van die trustdingen gehad.. kekke dingen. 15 minuten gebruiken en ineens valt de groene kleur van je RGB eruit. Zwaar leuk effect, maar niet echt handig. (Chipset was RIP)

Conclusie: Voor beide companies geldt: BAD quality!
(Tenminste naar mijn mening ;) )

edit:

Ow jah, die aiptek werkt via de twaindrivers en zorgde dus voor een conflict met me canon scanner die ineens dus niet meer werkte!

Oplossing alles deinstalleren (incl. al die bijgeleverde progjes, zowel van aiptek als canon) vervolgens alleen canon installeren en aiptek er NOOIT meer op >:)
Zorry, gebruikte quote-knop ipv editknop! :P

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

vriend van me heeft ook zo'n ding gehaald, en tis idd een leuk apparaatje, helaas kregen we de "live filmmodus" niet aan de praat onder XP. Als we dat opgelost krijgen is mijn vriend er iig prima tevreden mee

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Vulcan750
Op zaterdag 04 mei 2002 11:42 schreef Atgast het volgende:
vriend van me heeft ook zo'n ding gehaald, en tis idd een leuk apparaatje, helaas kregen we de "live filmmodus" niet aan de praat onder XP. Als we dat opgelost krijgen is mijn vriend er iig prima tevreden mee
Als dat lukt, wil je dit dan laten weten (en wat het probleem was)? En kan je een paar fotootjes posten?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik denk dat er voor dat geld genoeg betere webcams zijn, dus laat dit maar links liggen is mijn advies...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Vulcan750
Op zaterdag 04 mei 2002 13:47 schreef Mooooody het volgende:
Ik denk dat er voor dat geld genoeg betere webcams zijn, dus laat dit maar links liggen is mijn advies...
Hoezoo, onderbouw je mening s.v.p.? Ken je deze cam dan? Is toch een ander type als de "oudere types" die idd niet zo best zijn, maar misschien leren ze daar bij Aiptek daarvan!?
Wat ik iig een pluspunt van zo'n cammetje vind,is dat je deze zo in je binnenzak mee kan nemen als je offline bent... Niet voor superfoto's, daar is de resolutie sowieso te laag voor, maar misschien (hopelijk) toch een redelijke 640x480 kwaliteit...en online misschien een redelijke webcam! >:)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Ik heb de specificaties gevonden:
Trust Spycam 300

Ik heb deze camera gevonden op de trust site. Nu kan je denken: maar dit is geen aiptek. Nou...wel dus. Het zijn allebij de zelfde camera's, maar de trust vond het zo leuk om er trust op te zetten

De oude aiptek camera's hadden niet zo'n goede beeldkwaliteit als andere webcams, maar via internet heb je helemaal geen slechte beelden (zorg er wel voor dat je kamer goed verlicht is!!)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Vulcan750
Hmmm, hij ziet er toch anders uit! Ik weet dat Trust en Aiptek een heel vergaande "samenwerking" hebben, maar meestal beperken de verschillen zich tot een ander logo op de producten...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op zaterdag 04 mei 2002 13:58 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Hoezoo, onderbouw je mening s.v.p.? Ken je deze cam dan? Is toch een ander type als de "oudere types" die idd niet zo best zijn, maar misschien leren ze daar bij Aiptek daarvan!?
Wat ik iig een pluspunt van zo'n cammetje vind,is dat je deze zo in je binnenzak mee kan nemen als je offline bent... Niet voor superfoto's, daar is de resolutie sowieso te laag voor, maar misschien (hopelijk) toch een redelijke 640x480 kwaliteit...en online misschien een redelijke webcam! >:)
persoonlijk heb ik het niet zo op budget electronica...

dit dingetje is te weinig in alle categorieen, waarschijnlijk een matige webcam en geen digicam te noemen (voor normaal gebruik)

daarom zou ik het nooit kopen, dan maar iets meer besteden zodat je niet al naar 2 weken iets anders wil...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zaterdag 04 mei 2002 12:31 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Als dat lukt, wil je dit dan laten weten (en wat het probleem was)? En kan je een paar fotootjes posten?
zal ik doen

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Ja, die trust SpyCam dingen waren het!! Gaaf hoor om zo'n brak ding eens uit te proberen :+ Van mij mag hij de gouden eikel van het jaar krijgen!

Gewoon ff verder kijken is ook mijn advies. Er zijn best wel wat betere dan deze voor een redelijke prijs!

(Hoe zit het eigenlijk met de garantie voor dat ding bij Lidl? Via een helpdesk opsturen als ie kapot is? Want dan ben je "als" hij kapot gaat alsnog meer geld kwijt voor de verzendkosten!) :'(

Kijk voor een voordelige webcam anders ff in de pricewatch en voor info bij de fabrikant (Philips was volgens mij wel beter dan aip, of logitech of Sony?? (weet nie zeker)

Veel succes bij de zoektocht naar een goede cam maar pak deze niet!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Zoals alle elektronica bij liddle zit er een keurige garantie op van 2 jaar. Je moet hem bij de winkel afleveren, en kan hem daar ook weer ophalen, of direct naar de leverancier sturen. Hoe het in het laatste geval met de kosten zit weet ik niet.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dit is idd dezelfde als de trust spycam, ik heb hem ook gehad en de resolutie is al slecht, de kwaliteit nog minder en je moet al heel veel licht hebben om er een foto mee te maken. En de foto's die je maakt zijn erg korrelig

Het idee ervan is leuk, maar je kan beter voor een philips webcam gaan of doorsparen voor een goedkope digicam

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Aiptek maakt die dingen, daarna zetten ondermeer Trust en Lenco er respectievelijk hun eigen merknamen op.

In die webcam zit gewoon zo'n brakke CMOS (niet-CCD) chip. Je krijgt vrij brakke shots, maar het kan er mee door als webcam. De plaatjes zijn wel aardig. :z

btw: http://www.aiptek.com.tw is een stuk betere website dan http://www.aiptek.com

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Vulcan750
Over welke Aiptek heb je het? De camera bij de Lidl heeft een 640x480 resolutie, de meeste anderen 320x240. Dat zou toch een behoorlijk verschil kunnen zijn!?
Wie-O-Wie heeft zo'n ding van de week bij de Lidl gekocht???

Verwijderd

de digitale camera uit de lidl net gekocht en o!! paniek : de kwaliteit van de foto's is oerslecht (hoge resolutie 1248-960) ! ik heb er 85 euro voor betaald !!!

de foto's zijn zeer DONKER ! of kan de camera enkel gebruikt worden bij zonlicht / zeer veel verlichting?

ik hoop dat dat kan geregeld worden dmv de instellingen want anders ben ik zeeeeeeer teleurgesteld !

iemand enige ervaring met dit toestel ? please, help me ! DANK !

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 mei 2002 22:14 schreef -barbara- het volgende:
de digitale camera uit de lidl net gekocht en o!! paniek : de kwaliteit van de foto's is oerslecht (hoge resolutie 1248-960) ! ik heb er 85 euro voor betaald !!!

de foto's zijn zeer DONKER ! of kan de camera enkel gebruikt worden bij zonlicht / zeer veel verlichting?

ik hoop dat dat kan geregeld worden dmv de instellingen want anders ben ik zeeeeeeer teleurgesteld !

iemand enige ervaring met dit toestel ? please, help me ! DANK !
Welke AipTek heb je nou? Deze webcam of die miniversie? Dan kan ik tenminste goede link geven.

Heeft dat ding een flitser of niet? Als dat niet zo is, dan is het een echte mooiweercamera ja.

En eerlijk gezegd... van een cam van 89 euro mag je niet veel verwachten...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

ik heb de Aiptek MINI PENCAM 1,3 Mega - 3 in 1 (digitale kamera + Digitale Camcorder + webcam) van 85 euro in aanbieding deze week in de lidl's van belgië. foto's zijn mogelijk in lage resolutie (640-480) en in hoge resolutie (1248-960)- en géén flits

ik heb foto's genomen binnenshuis bij middelmatig weer en ze zijn zeeeeeer donker !

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 mei 2002 22:24 schreef -barbara- het volgende:
ik heb de Aiptek MINI PENCAM 1,3 Mega - 3 in 1 (digitale kamera + Digitale Camcorder + webcam) van 85 euro in aanbieding deze week in de lidl's van belgië. foto's zijn mogelijk in lage resolutie (640-480) en in hoge resolutie (1248-960)- en géén flits

ik heb foto's genomen binnenshuis bij middelmatig weer en ze zijn zeeeeeer donker !
Dat kan gebeuren. Zonder flits krijg je al gauw zeer donkere foto's.
Zelfs met m'n Ixus, als ik m'n vinger voor de flitser haal, krijg ik ook een zeer donkere foto.

Kan je nog wat anders instellen (denk het niet maar toch) zoals exposure? Anders moet het echt achteraf bewerkt worden op computer.

Beter is gewoon retourneren anders alleen foto's maken bij mooi weer/goede verlichting..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

kan ik die foto verlichten met software dan ? gaat dat met Unlead Photo Express ?

en nemen ze gerief terug bij de lidl ? zonder reden en zonder morren ?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 07 mei 2002 23:05 schreef -barbara- het volgende:
kan ik die foto verlichten met software dan ? gaat dat met Unlead Photo Express ?
achteraf bewerken geeft nooit echt mooi resultaat, alleen acceptabel. Dus is echt absolute noodoplossing.
En ik ken ulead niet, maar is wel een standaard truukje, dus zal wel.
Geen idee. Ken Lidl niet eens. (hoe spreek je dat nou uit?) maar meeste winkels nemen wel terug denk ik.

Verwijderd

Heb ook zo'n Pencam uit de Lidl in Belgie... qualiteit valt nog wel mee bij veel licht, zonlicht dan wel... of een halogeen kunstlicht anders krijg je inderdaad wel veel spikkeltjes... Ik vind toch dat het een redelijke cam is, als webcam geeft die beter beeld dan een Logitech ding dat een kameraad van me ooit had (zo'n bolletje op een piramide) en dan een philips van een andere kameraad. Als digicam niet echt fameus en als filmcam zeker niet speciaal alhoewel je kan 2min film opnemen in lage resolutie op z'n SDRAMmetje... 320x240 aan 10FPS... Het doet z'n ding voor die kleine kostprijs...

Verwijderd

je zegt Liedel

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 23:05 schreef -barbara- het volgende:

Verlichten zou op zich best kunnen, maar daar wordt je foto absoluut niet mooier van! Gewoon teruggaan naar de Liedel en je geld terugvragen c.q. waardebon (als je daar vaker komt) Geloof dat ze dan niet zo'n probleem gaan maken.

Maken ze wel problemen, gooi em dan op de Vraag & Aanbod hier op tweakers. Misschien dat iemand hem nog wil hebbe :)

Owja, eerst kijken op GoT kan veel probs voorkomen! (Ik kan het weten met me aiptek/trust-ervaringen :P )
Pagina: 1