Toon posts:

[debian] kernel veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met het volgende probleem:

IK heb mijn kernel geupgraded met de volgende commando's
kernel gedownload 2.4.17
make-kpkg clean
make menuconfig
fakeroot make-kpkg kernel_image

Dat is gelukt maar ik kwam erachter dat mijn netwerkkaart drivers niet in de kernel stonden. DU heb ik toen nog een keer make menuconfig gedaan en die netwerkdrivers aangevinkt en daarna weer fakerot make-kpkg kernel_image TOen dat klaar was zij die dat de kernel al bestond en dat dit problemen ging geven. Toen ben ik gewoon doorgegaan maar met het opnieuw opstarten kon ie al die drivers niet meer vinden. En ik kon nog steeds niet met modconf mijn netwerkkaart aanvinken. Hoe kan ik alles weer normaal maken ??

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik denk dat je eerst weer even een make clean moet doen. Als dat niet werkt dan kun je met de optie --revision een andere naam opgeven, waardoor hij het waarschijnlijk wel als twee verschillende versies ziet. Zie de manpage van make-kpkg voor de regels waaraan zo'n naam moet voldoen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt dat krijg ik ook altijd. Wat ik doe is de config-file (.config) ff in een submap bewaren en dan "rm -rf kernel-source.2.4.17", dan de kernel-source weer uitpakken en de config uit de submap laden/kopieren.

Gebruik je voor 2.4.x-kernels trouwens wel even dit commando:
fakeroot make-kpkg --initrd --revision=9:mijnnaam.1.1 kernel_image
Anders maakt ie geen initrd aan, en dan gebruikt ie die van de vorige kernel. En dat kan problemen geven met modules geloof ik.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je moet misschien eerst je oude modules opzij gooien voordat je je nieuwe kernel installeert.
code:
1
mv /lib/modules/2.4.17 /lib/modules/2.4.17.old

En dan nogmaals installeren.

edit:

Of gewoon een echt nieuwe kernel installeren. 2.4.18 is al ff uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 11:21 schreef Valium het volgende:
Je moet misschien eerst je oude modules opzij gooien voordat je je nieuwe kernel installeert.
code:
1
mv /lib/modules/2.4.17 /lib/modules/2.4.17.old

En dan nogmaals installeren.

edit:

Of gewoon een echt nieuwe kernel installeren. 2.4.18 is al ff uit.
Ik heb nu het volgende gedaan opnieuw al die stappen ( nu wel met netwerkdrivers geinstaleerd) toen heb ik /lib/moudles/2.4.17 /lib/modules/2.4.17.old gedaan hij gaf nog een fout aan daarna dat de modules opnieuw opgestart moesten worden. Opnieuw opgestart maar nu werken me netwerk drivers nog steeds niet. Als ik modconf intik kan ik alleen een dummie netwerk dinges instaleren en geen 3com zooi. Wat heb ik nu weer fout gedaan

edit IK heb echt geen zin om weer twee uur te wachten voordat hij die zooi in een deb heeft staamn, kan ik ook gewoon die naam veranderen

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Staan de nieuwe modules er wel?
code:
1
modprobe -l

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 12:37 schreef Valium het volgende:
Staan de nieuwe modules er wel?
code:
1
modprobe -l
als ik dat doe zie ik alleen die dummie driver. Moet ik dan weer wat extra instaleren

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 12:41 schreef Kick het volgende:

[..]

als ik dat doe zie ik alleen die dummie driver. Moet ik dan weer wat extra instaleren
Eh je installeerd dat deb-pakket wel gewoon? Dus niet "make deps" en dat soort spul? Want dat doet dat deb-pakket allemaal zelf...

En compileer je die driver nu als module (optie M) of in de kernel (optie Y). In het laatste geval is ie altijd geladen, en kun je met ifconfig eth0 kijken of je netwerkkaart herkend is. De rest kun je dan zelf neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
Eh je installeerd dat deb-pakket wel gewoon? Dus niet "make deps" en dat soort spul? Want dat doet dat deb-pakket allemaal zelf...

Ik deed al dpkg -i kernel........... en d

En compileer je die driver nu als module (optie M) of in de kernel (optie Y). In het laatste geval is ie altijd geladen, en kun je met ifconfig eth0 kijken of je netwerkkaart herkend is. De rest kun je dan zelf neem ik aan.

Ik complimeerde hem als kernel.
Bedank dacht ff dat ik het weer verkeerd deed. Als ik eens kijk met die kleine ogen van me maar heel erg bedankt allemaal. :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje ====> ik heb al die zooi die moest werken voor IPTABLESW in de kernel gegooid volgens mij. Nu werkt IPTABLES nog steeds niet. Maar kan IPTABLES ook starten als ik die zooi in de kernel heb gebakken ??

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 13:42 schreef Kick het volgende:
Probleempje ====> ik heb al die zooi die moest werken voor IPTABLESW in de kernel gegooid volgens mij. Nu werkt IPTABLES nog steeds niet. Maar kan IPTABLES ook starten als ik die zooi in de kernel heb gebakken ??
de NETFILTER bedoel je? Die moet je gewoon aanzetten dan kan iptables werken. Als dat lukt kun je ff met 'dmesg' kijken wat er fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Met dmesg zie ik geen fouten staan, alles word geladen
alleen als ik netfilter intik geeft ie aan dat bash het niet kon vinden. maar het probleem is dat iptables aangeeft dat ie ip_tables module niet kan vinden
en dat Nat table niet bestaant
]
Pagina: 1