Toon posts:

EAX geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Audigy Player met daarop een Sony STR-DB870 QS versterker op aangesloten.

Hoe kan het nou dat ik nix merk van het EAX geluid. OOK als ik hem op digitaal zet (coax). :?
Of ondersteunen alleen speciale Creative boxen dit?

Verwijderd

EAX heeft niets met je versterker te maken, dat is een manier van geluid weergeven in b.v. spellen! Het zijn effecten aan geluid zoals een tunnel geluid met echo's enzo in een tunnel enz. Kijk maar eens op de cd die je bij je audigy hebt gekregen, daar staan wat techdemo's op!

Verwijderd

Topicstarter
Het is anders wel de bedoeling van EAX (d8 ik) dat het geluid van achter komt. Maar daarvan merk ik weinig -VAN-

Ja alleen wat wazige echo|:(

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 08:38 schreef Tha.Gnome het volgende:
Het is anders wel de bedoeling van EAX (d8 ik) dat het geluid van achter komt. Maar daarvan merk ik weinig -VAN-

Ja alleen wat wazige echo|:(
Das niet EAX. Wat jij bedoeld kun je instellen als je de driver installeerd en daarna ook via het door de creative toegevoegde startmenu item. "Speaker setup" heet dat geloof ik. daar moet je je speakers maar eens op 4 speakers of 5.1 surround zetten.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

eax is een zootje echo effecten om het simpel te houden, niet meer niet minder, althans niet zolang AdvanceHD nog nergens gebruikt word.

Breek je nek voorzichtig

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Bij mij is eax toch ook voor voor/achter scheiding.
Zelf een 4 speaker setup, 2 voor op 1 versterker en 2 achter op 1 versterker. Zonder eax hoor ik geen verschil tussen voor en achter, met eax wel. Vereiste bijna voor cstrike >:)

Verwijderd

huh :? dat is gewoon de speaker setup die dat regelt hoor, zonder EAX heb je ook gewoon surround alleen dan zonder de extra effecten (ik heb het allemaal getest >:))

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 13:31 schreef pelican het volgende:
Bij mij is eax toch ook voor voor/achter scheiding.
Zelf een 4 speaker setup, 2 voor op 1 versterker en 2 achter op 1 versterker. Zonder eax hoor ik geen verschil tussen voor en achter, met eax wel. Vereiste bijna voor cstrike >:)
Uit de help van EAX Control Panel:
This applet allows you to configure the EMU10K1 effects engine.
It allows you to specify to a low level the components that make up the audio elements that in turn make up an audio effect.
It promises to deliver sounds that are so life-like, you can almost see them! It is the PC industry's first system that recreates and delivers real-world, interactive audio experiences in games, music, and other audio applications. These audio effects take your PC beyond home-theater quality, immersing PC users in sound so vivid your imagination can almost "see it". It goes beyond todays surround-sound and 3D positional audio to actually model an environment with powerful effects that take into account room size, acoustic properties, reverb, echo and many other effects that create a real-world experience.

Copyright © 1998-2000 Creative Technology, Ltd.
Het ligt niet aan je boxen, de geluidskaart maakt dmv een chip het geluid wat anders (voegt effecten toe) zodat je je in bijv een operazaal waant.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op vrijdag 03 mei 2002 08:35 schreef Tha.Gnome het volgende:
Ik heb een Creative Audigy Player met daarop een Sony STR-DB870 QS versterker op aangesloten.

Hoe kan het nou dat ik nix merk van het EAX geluid. OOK als ik hem op digitaal zet (coax). :?
Of ondersteunen alleen speciale Creative boxen dit?
Hoe heb je je soundkaart aangesloten??

Digital Coax = Alleen stereo EAX en DD/DTS pass-trough bij bv. DVD's
Analoog stereo = Alleen stereo EAX(logisch), dus nooit multichannel EAX.

De enige manier om 4 kanaals EAX te krijgen is de 5.1 Input te gebruiken van je receiver, dus zowel de front als rear out van je Sound Blaster gebruiken.
Zo heb ik het ook op me Sony receiver zitten en werkt prima :)
Pagina: 1