Is dit mogelijk met php:
Ik heb een formulier:
Nu wil ik dat als de gebruiker op submit duwt, een andere username en password via HTTP POST naar die login.php gestuurd worden.
Dus zoiets als dit:
Maar welke code moet ik hanteren om ervoor te zorgen dat ik een $username en $password naar login.php kan sturen via POST?
<hr>
edit: beetje vaag verhaal trouwens, maar wat ik even moet opmerken is het volgende: ik wil deze "workaround" hanteren omdat ik niet wil dat de EIGENLIJKE gebruikersnaam en wachtwoord in de HTML-pagina terug te vinden zijn.
Maar ik wil ook niet dat de gebruiker dat EIGENLIJKE wachtwoord ook kent.
Dus: Gebruiker logt in met "fake" gegevens, als de fake gegevens kloppen, dan wordt het "echte" wachtwoord verstuurd naar login.php (op de achtergrond, en dus niet zichtbaar in HTML-pagina)...
Ik heb een formulier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <form method="post" action="login.php"> <input type="text" name="username" value=""> <input type="text" name="password" value=""> <input type="hidden" name="noem_maar_iets" value="blaat"> <p> <input type="submit" name="submit" value="Submit"> </form> |
Nu wil ik dat als de gebruiker op submit duwt, een andere username en password via HTTP POST naar die login.php gestuurd worden.
Dus zoiets als dit:
PHP:
1
| <?if (isset($submit)) { hier de code om via HTTP POST andere username en password naar login.php te sturen.}?> |
Maar welke code moet ik hanteren om ervoor te zorgen dat ik een $username en $password naar login.php kan sturen via POST?
<hr>
edit: beetje vaag verhaal trouwens, maar wat ik even moet opmerken is het volgende: ik wil deze "workaround" hanteren omdat ik niet wil dat de EIGENLIJKE gebruikersnaam en wachtwoord in de HTML-pagina terug te vinden zijn.
Maar ik wil ook niet dat de gebruiker dat EIGENLIJKE wachtwoord ook kent.
Dus: Gebruiker logt in met "fake" gegevens, als de fake gegevens kloppen, dan wordt het "echte" wachtwoord verstuurd naar login.php (op de achtergrond, en dus niet zichtbaar in HTML-pagina)...