HTTP_POST_VARS versturen via PHP

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is dit mogelijk met php:

Ik heb een formulier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<form method="post" action="login.php">
<input type="text" name="username" value="">
<input type="text" name="password" value="">
<input type="hidden" name="noem_maar_iets" value="blaat">
<p>
<input type="submit" name="submit" value="Submit">
</form>

Nu wil ik dat als de gebruiker op submit duwt, een andere username en password via HTTP POST naar die login.php gestuurd worden.

Dus zoiets als dit:
PHP:
1
<?if (isset($submit)) {   hier de code om via HTTP POST andere username en password   naar login.php te sturen.}?>

Maar welke code moet ik hanteren om ervoor te zorgen dat ik een $username en $password naar login.php kan sturen via POST?

<hr>
edit: beetje vaag verhaal trouwens, maar wat ik even moet opmerken is het volgende: ik wil deze "workaround" hanteren omdat ik niet wil dat de EIGENLIJKE gebruikersnaam en wachtwoord in de HTML-pagina terug te vinden zijn.
Maar ik wil ook niet dat de gebruiker dat EIGENLIJKE wachtwoord ook kent.

Dus: Gebruiker logt in met "fake" gegevens, als de fake gegevens kloppen, dan wordt het "echte" wachtwoord verstuurd naar login.php (op de achtergrond, en dus niet zichtbaar in HTML-pagina)...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Lekker duidelijk :{
Ook na je edit nog niet :{

Verwijderd

OK, lekker duidelijk.

Ik snap niet helemaal wat het doel hier van is. Waarom mag de gebruiker het "echt" password niet weten? Nu kan hij toch ook via het fake password inloggen, en eigenlijk dus via het echt password.

Ikke niet begrijpe!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Als je het dan al op deze zeer vreemde manier wilt doen, waarom controleer je dan niet serverside of het 'fake'passwoord ingevuld is. Als dit klopt dan kan je toch vervolgens naar login.php het goede password versturen?? Hoef je niet MOEILIJK te doen met HTTP_POST_VARS

Verwijderd

Wat is de relatie tussen de fake gegevens en het werkelijke password?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 03 mei 2002 09:04 schreef Ghoster het volgende:
Wat is de relatie tussen de fake gegevens en het werkelijke password?
Waarschijnlijk wil de topicstarter een login shell maken voor een andere site. Je logt in op zijn site en ter gelijker tijd haalt hij jouw gegeven uit hotmail op of zo...

Kijk eens naar cURL www.php.net/curl

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Je kunt vanuit login.php een socket openen en daarna een POST request naar je server sturen. Misschien is dat wat je wilt?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 03 mei 2002 09:41 schreef eborn het volgende:
Je kunt vanuit login.php een socket openen en daarna een POST request naar je server sturen. Misschien is dat wat je wilt?
Gefeliciteerd je hebt net 1 van de vele features van cURL beschreven :Y)

* LuCarD zit vandaag niks te doen op werk ..... Tussen twee projecten...
8-)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1