Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
En net die melding in dat gesloten topic vind ik jouw laatste opmerking ongepast.
Op vrijdag 03 mei 2002 07:30 schreef ItSnows het volgende:
Sorry maar der staat "om er over na te denken". Niet om het daadwerkelijk te wijzigen
Beetje vaag naar mijn meningLees de tekst op het schermafdrukje in de post van blacd nog eens aandachtig door en kijk dan eens of je van mening bent je eigen post te editten?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Nee zin mist een woord denk ikOp vrijdag 03 mei 2002 07:32 schreef Marv het volgende:
[..]
[..]
Beetje vaag naar mijn mening
Onzin...Op vrijdag 03 mei 2002 07:19 schreef Aetje het volgende:
[topic=484639]
[..]
En dan gooit ie 't topic dicht. Editen dus onmogelijk. Naja... was ik toch niet van plan (gewoon omdat 't meer dan 50jr na dato is, 'k vind 't gewoon onzin. Herdenk liever sbrenica, of jenin, of whatever. Degenen die dat kunnen apprecieren, leven teminste nog.).
Gadverdamme, wat ben jij een kortzichtig ventje. En om hier over een topic in LA te starten, jeez puberaal handhaaf gedrag. Ik kan mijn mening niet verkondigen in het andere draadje dus ga ik hier ff lekker verder ranten...
Ik vind het in principe scheinheilig om op 1 dag te herdenken.
Dus op 1 dag respect te tonen.
want daar komt het voor de meeste op neer, oh ja 4 mei eventjes stil zijn NoFI
Ik ben elke dag blij dat ik in een vrij land leef, en daarvoor heb ik ook respect voor degene die dat voor mij gerealiseerd hebben.
En ik vind het overbodig om juist daar maar 1 dag daarvoor uit te trekken.
Ik toon elke dag respect! Zoals iedereen zou moeten doen.
nietlopende zin gefixed
Hoe weet ik dat: Ik had ACM net (op dat moment) op de ICQ, en zei tegen mij dattie um gesloten was; toen ik keek zag ik inderdaad een gesloten topic, en als laatste reactie die van ACM
En omdat jij het onzin vindt moet je maar de draak ermee gaan steken of andere mensen belachelijk maken die het geen onzin vinden?Op vrijdag 03 mei 2002 07:19 schreef Aetje het volgende:
[topic=484639]
[..]
En dan gooit ie 't topic dicht. Editen dus onmogelijk. Naja... was ik toch niet van plan (gewoon omdat 't meer dan 50jr na dato is, 'k vind 't gewoon onzin. Herdenk liever sbrenica, of jenin, of whatever. Degenen die dat kunnen apprecieren, leven teminste nog.).
Sorry hoor, maar er leven gelukkkig nog een hele hoop mensen in nederland die het wel waarderen (zoals iedereen die ~55+ is, en dat zijn er een hoop) en voor die mensen heb ik een stuk meer respect dan dat ik uit deze post voor jou kan halen
Verwijderd
IK waardeer het nog steeds ieder jaar dat er mensen bereid waren te sterven om ervoor te zorgen dat IK nu in een vrij land leef.Op vrijdag 03 mei 2002 07:19 schreef Aetje het volgende:
[Naja... was ik toch niet van plan (gewoon omdat 't meer dan 50jr na dato is, 'k vind 't gewoon onzin. Herdenk liever sbrenica, of jenin, of whatever. Degenen die dat kunnen apprecieren, leven teminste nog.).
Daar gaat het niet alleen om met 4-mei.Op vrijdag 03 mei 2002 07:19 schreef Aetje het volgende:
(gewoon omdat 't meer dan 50jr na dato is, 'k vind 't gewoon onzin. Herdenk liever sbrenica, of jenin, of whatever. Degenen die dat kunnen apprecieren, leven teminste nog.).
Het staat ook symbool voor iets dat nooit meer mag gebeuren, en waarom dan WO2?
Simpel, dit had ook plaats in Nederland, en dus is dat dichterbij dan die andere landen die jij noemt.
Het gaat er ook niet om dat de betrokkene voor een groot deel geen deel meer uitmaken van onze samenleving, maar wij moeten wel beseffen dat er mensen gestorven zijn die Europa wilden bevrijden uit de handen van de Nazi's.
Dit wil niet zeggen dat het niet erg is dat in andere landen gebeurd(e), dit is minstens net zo erg omdat er onschuldige mensenlevens verloren gaan in de nutteloze strijd die men oorlog noemt.
Edit:
Bij sommige mensen de welvaart belangrijker dan het leed.
Maar vergeet niet hoe wij aan onze welvaart zijn gekomen.
Morgen is het zover, en ik zal dan ook 2 minuten stilte in acht nemen omdat ik de mensen die de oorlog hebben meegemaakt respecteer.
Als jij (Aetje) het nodig vindt om RTCW te spelen op dat moment dan houden wij jou niet tegen, maar verkondig dit dan niet op dit forum, dat zal niet gewaardeerd worden.
Tis goed om daar dan een symbolische dag voor uit te trekken .
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Hij vroeg of het niet
Daarna is de betekenis van de herdenkingen op 4 en 5 mei verruimt naar het herdenken van al diegenen die "sinds 10 mei 1940 het offer van hun leven hadden gebracht voor Koningin en Vaderland, dan wel in acties waarin Nederland als lid van de volkerengemeenschap deel had genomen"...onbevredigend en grievend is voor de nabestaanden, zowel van de tussen 3 september 1945 en 31 december 1947 in het voormalig Nederlands-Indie bij het herstel van de orde en de vrede gevallen, als die van het, die in 1950 en de volgende jaren in Korea voor recht en vrijheid hun leven gaven, dat de op 4 mei jl. gehouden herdenking, evenals vorige jaren, beperkt bleef tot de gevallenen in de oorlogsjaren 1940-1950.
De herdenking op 4 en 5 mei is derhalve een herdenking die niet alleen de doden tijden de tweede wereldoorlog omvat meer ook alle slachtoffers die bijvoorbeeld bij recente VN missies zijn gevallen. Het 'onzin' vinden kan jouw persoonlijke mening zijn, maar val die mensen die er -wel- 'aan mee doen' niet mee lastig.
We spend our years as a tale that is told
Inderdaad en een goed moment om te overdenken wat je zelf kan betekenen voor vrijheid, vrijheid gaat verder als een oorlog!Op vrijdag 03 mei 2002 09:19 schreef Basszje het volgende:
Imo is 4 mei niet alleen de dodenherdenking van 40/45 meer, maar een algemene dodenherdenking van alle oorlogen.
Tis goed om daar dan een symbolische dag voor uit te trekken .
Verwijderd
Ik wil zeker niet afdwingen dat mensen verplicht aan alle herdenkingen meedoen, dat moet ieder voor zich weten. Jij kiest overduidelijk om er niet bij stil te staan, prima, is jouw keuze en die respecteer ik.
Ik vind een reactie in een dergelijk topic "dan ga ik wel Duitsers afknallen..." in dat topic ongepast.
Reageer dan niet en toon op die manier een beetje respect.
Als jij overigens van mening bent dat ik een vreemd verzoek doe, dan kun je mij dat ook mailen hoor, dan hoeven we daar verder geen anderen mee lastig te vallen.
Ik hoop dat mijn oproep je nu wel duidelijk is geworden en wil je toch vriendelijk vragen om voortaan iets genuanceerder te reageren, maar nogmaals: dat is mijn persoonlijke mening.
Overigens heb ik de topictitel maar aangepast (van dit topic).
Mijn oma leeft anders nog steeds hoor en ik zie op de herdenkingen genoeg verzetstrijders en/of nabestaanden van mensen die het enorm waarderen dat onze generatie er 2 minuten per jaar bij stil staat.Degenen die dat kunnen apprecieren, leven teminste nog
Maar ik blijf bij mijn standpunt: Dat die hele herdenking en viering wat mij betreft, net als WO2, tot het verleden kan behoren. De geschiedenisboeken geven voldoende aan wat er gebeurd is, een geforceerde herinnering ieder jaar is in mijn ogen niet nodig.
Blijft de vraag waarom we niet ook alle andere slachtingen herinneren... Als we toch bezig gaan. Maar dat is meer een topic voor W&L, of de HK, dus ik ga daar verder niet op in.
Bedankt voor de uitleg.
Forget your fears...
Het gaat om het feit dat de 2e WO heeft kunnen plaatsvinden. Je kunt wel alles proberen te "vergeten" maar door ieder jaar even stil te staan bij zo'n gebeurtenis kun je misschien voorkomen dat men gaat handelen zonder na te denken.Op vrijdag 03 mei 2002 10:30 schreef Aetje het volgende:
[knip]
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Mwah, ik hoop niet dat je die conclusie trekt uit het ene berichtje van Aetje?Op vrijdag 03 mei 2002 10:33 schreef Bigfoot het volgende:
Ik vind het jammer dat veel jongeren kennelijk nog steeds de mensen die nu in Duitsland leven impliciet verantwoordelijk stellen voor wat in WW2 gebeurd is. Dit terwijl Nederland zeer passief was in WW2, de meeste mensen zich weinig om het lot van de Joden bekommerden, en de meesten het helemaal geen probleem hadden gevonden als Hitler in Nederland aan de macht was gekomen.
Ik ben nl.
A) Jongere
C) Stel ze daar ook niet verantwoordelijk voor.
WW2 was natuurlijk verschrikkelijk, maar WW1 was nog veel erger. Wat WW2 eigenlijk verschrikkelijk maakt is de genocide die er plaats heeft gevonden op groepen mensen. Niet alleen joden, ook homo's, zigeuners enz. waren de klos. Verder schaam ik mij absoluut niet voor de passieve houding van NL in WW2, want ik was er toen nog niet, net als de duitse jongeren van tegewoordig.
Tot zover.
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Ja joh je hebt volkomen gelijk, laten we die hele 2de wereldoorlog maar vergeten. Is toch meer dan 50 jaar terug.Op vrijdag 03 mei 2002 07:19 schreef Aetje het volgende:
[topic=484639]
[..]
Naja... was ik toch niet van plan (gewoon omdat 't meer dan 50jr na dato is, 'k vind 't gewoon onzin. Herdenk liever sbrenica, of jenin, of whatever. Degenen die dat kunnen apprecieren, leven teminste nog.).
Boeie als het zich herhaalt, die joden/gehandicapten/zigeuners/proffesoren zijn toch niet belangrijk voor de maatschappij joh...
Verwijderd
dit is zeker geen hk, eerder SG of W&LOp vrijdag 03 mei 2002 10:30 schreef Aetje het volgende:
Hmz, ik begrijp de reactie en hoe die er zo kwam nu, dank daarvoor.
Maar ik blijf bij mijn standpunt: Dat die hele herdenking en viering wat mij betreft, net als WO2, tot het verleden kan behoren. De geschiedenisboeken geven voldoende aan wat er gebeurd is, een geforceerde herinnering ieder jaar is in mijn ogen niet nodig.
Blijft de vraag waarom we niet ook alle andere slachtingen herinneren... Als we toch bezig gaan. Maar dat is meer een topic voor W&L, of de HK, dus ik ga daar verder niet op in.
Bedankt voor de uitleg.
Verwijderd
Zoals je in de quote van Dutchman! kan lezen gaat de dodenherdenking niet alleen over de gevallenen in de WO II, maar is deze herdenking bedoeld als herinnering aan eenieder die gestorven is voor de vrijheid waar wij nu in kunnen leven. Hier vallen Korea, Scebrenica, etc ook onder.Op vrijdag 03 mei 2002 10:30 schreef Aetje het volgende:
Hmz, ik begrijp de reactie en hoe die er zo kwam nu, dank daarvoor.
Bedankt voor de uitleg.
Dat jij de WO II kan vergeten zegt trouwens niets, ik heb een vader die de oorlog zelf nog heeft meegemaakt, dus voor sommige mensen staat het dichterbij dan je denkt.
Zoals er in dat screenie al stond: Toon respect.
Ik zei dat omdat er meerderen zijn zoals hem die verder nauwelijks wat van de WW2 afweten. Gelukkig is niet iedereen zo naief.Op vrijdag 03 mei 2002 10:49 schreef Liam_xi het volgende:
[..]
Mwah, ik hoop niet dat je die conclusie trekt uit het ene berichtje van Aetje?
Ik ben nl.
A) Jongere
Heb niets tegen duiters
C) Stel ze daar ook niet verantwoordelijk voor.
http://www.4en5mei.nl/01mei/4mei/wieherdenken.html
Dit is allemaal al verteld in posts her en der...
Verder is het misschien interresant om dit eens door te lezen.
http://www.4en5mei.nl/01mei.html
Wij vragen om er aan mee te doen uit respect voor alle slachtoffers. Maar je hoeft natuurlijk niet mee te doen. Dat is waar vrijheid nou eenmaal overgaat. Maar toon dan tenminste wel respect naar ons toe, want er zijn nou eenmaal mensen die dit wel belangrijk vinden en wel veel waarde aan hechten.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
We doen er beter aan 'ns WO3 te voorkomen. Zie jij actieve deelname aan serieuze vredesprocessen door NL? Mosterd na de maaltijd, ja. Als alles al kapotgeschoten is en d'r geen leger meer heel is, dan sturen we een paar blauwhelmen met proppeschieters (sbrenica hoest kuch) en dat heet dan vredesmissie.Op vrijdag 03 mei 2002 10:38 schreef Marv het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat de 2e WO heeft kunnen plaatsvinden. Je kunt wel alles proberen te "vergeten" maar door ieder jaar even stil te staan bij zo'n gebeurtenis kun je misschien voorkomen dat men gaat handelen zonder na te denken.
Ik zie de vlam nog eens een maal goed in de pan slaan daar in het Midden Oosten. Als we daar nu eens meer dan 2 minuten over nadenken en dan daadwerkelijk tot een oplossing komen...
... als er dus structureel iets gaat veranderen, alla, dan doe ik mee. Maar niet met een miezerige boetedoening van 2 minuten per jaar. Het heeft geen functie, geen reden, en geen nut. Er verandert immers... helemaal niets.
Forget your fears...