Plextor 8X4X32 in Pio mode 4?

Pagina: 1
Acties:

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14
Heb het volgende probleem, sinds ik XP draai, werkt mijn brander in Pio mode 4 (waar ik heftig van baal)

Is dit op 1 of andere manier te fiksen?? Had dit probleem in Win98se nl. niet.

Enne ja, ik heb de search gebruikt, heb alle "mogelijke" aangedragen oplossingen al geprobeerd, maar bieden geen soelaas.

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Op vrijdag 03 mei 2002 01:48 schreef Ids het volgende:
Heb het volgende probleem, sinds ik XP draai, werkt mijn brander in Pio mode 4 (waar ik heftig van baal)

Is dit op 1 of andere manier te fiksen?? Had dit probleem in Win98se nl. niet.

Enne ja, ik heb de search gebruikt, heb alle "mogelijke" aangedragen oplossingen al geprobeerd, maar bieden geen soelaas.
Ik heb deze brander zelf gehad, en standaard issie Pio mode 4. Door achterop de drive een jumper te plaatsen (of te verwijderen, weet ik zo ff niet). Kun je dma aanzetten.

Kijk even bij de eigenschappen van "secundair IDE-kanaal" (er van uitgaande dat je de plextor op de secundaire IDE poort hebt aangesloten) in apparaatbeheer en controleer of de Master/slave is ingesteld op "DMA, indien beschikbaar" bij geavanceerde instellingen.

Als je dit al hebt gedaan zou je kunnen proberen het apparaat "Secundair IDE-kanaal" even te verwijderen in apparaatbeheer, en even opnieuw op te starten. Dit apparaat word dan even opnieuw geinstalleerd en geinitialiseert (Ik had nl. hetzelfde probleem en dit was de oplossing voor mijn 24x plextor).

Succes ermee!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14
K, zal eens ff kijken of ik wat kan regelen met die jumpers. Volgens Plextor moet deze brander gewoon DMA33 ondersteunen.