koeien in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
hoe stel ik mijn koeien in dat als ik bij de koe op de server update zeg, dat ze allemaal updaten via die koe, ik heb het nou via een batch bestand, allemaal 1 voor 1, duurt lang :(

One's never alone with a rubber duck.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Het makkelijkste grazen in een netwerk vind ik het volgende;

Je neemt 1 koe en die haalt voor een week werk binnen (meestal de koe die het internet direkt op kan). Alle andere koeien grazen dan uit de buffer van die internetkoe (per zoveel blokjes, ik laat ze meestal voor 24 uur ophalen uit die buffer van 1 week).

Gewoon zorgen dat de internet koe altijd voldoende voorraad heeft, zodat ze ook het weekend doorkomen op een bedrijf bijvoorbeeld.

Dit kan je doen door op de andere koeien 'update via remote buffers' aan te zetten en de share name in te vullen van de internetkoe bij 'remote dir'.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
yeah thanx :)

ik heb nu koeeditor ofzo :) kan je ook zien waarvoor de intellingen zijn, en wat je allemaal kunt

Verwijderd

Hoe laat ik ze allmaal via het netwerk mee grazen van die buff-in?

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

In je ini file moet je zo iets hebben staan:

[buffers]
frequent-threshold-checks=2

allow-update-from-altbuffer=yes
alternate-buffer-directory=\\computernaam\dnetc

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Oké zal ik straks ff proberen, maar wat moet ik bij die computernaam invullen, de computer die de buff-in heeft?

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

yup,

de computernaam op het netwerk, achter de \ de naam van de share waarin je buffer file staat..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Dat zullen we dan morgen eens fijn gaan prober, dan zal het een stuk beter gaan met mijn stats.

• crisp
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

Perproxy werkt toch veel handiger, plus dat je via de logs alle koetjes in de gaten kan houden. Just a thought...

Intentionally left blank

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
heb ik het nou verkeerd of moeten die koetjes alleen samen een buff-out delen, omdat ze anders allemaal hetzelfde werk doen?

Verwijderd

Als het allemaal NT compus zijn en je heb je koeien als service draaien dan kan je je koeien ook beheren via Remote Service Control Center www.xs4all.nl/~johanw/rscc/. Makkelijk als je even de ini-instellingen wilt wijzigen of een nieuwe versie koe erop wil zetten.

Heeft slechts één PC internet dan moet je wel een remote buffer gebruiken. Gewoon instellen wat het path is en je off-line PC's vullen zelf hun lokale buff-in en legen de buff-out weer op de remote buff-out

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 10:25 schreef NomaD het volgende:
heb ik het nou verkeerd of moeten die koetjes alleen samen een buff-out delen, omdat ze anders allemaal hetzelfde werk doen?[/quote]Bijna,
ze hebben wel een eigen buff-in en buff-out, maar als deze worden geupdate dan gaat dat niet via internet maar via de 'centrale' buff-in/out files.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
Een afkorting volstaat als antwoord: RSCC (Remote Service Control Centre). Speciaal voor de koe gemaakt !

We spend our years as a tale that is told

Pagina: 1