Ik heb eens zitten denken. Zouden mensen net zoals bijvoorbeeld pokemons of iets dergelijks kunnen evolueren of transformeren in iets anders? Mischien dat het op een bepaalde manier gebeurd door een snelle stofaanmaak in je lichaam waardoor je kan veranderen.
Op donderdag 02 mei 2002 23:40 schreef Elvhenk het volgende:
Eén post verwijderd.
Als een Mod een post heeft weggehaald is hier vast een gegronde reden voor, misschien dat de FAQ van GoT en die van dit forum meer duidelijkheid kunnen bieden.Op vrijdag 03 mei 2002 00:02 schreef --MO-- het volgende:
[..]
Je mag echt heel weinig hier!!
Als je het niet eens bent met de beslissing van een moderater dient dit in het forum Lieve Adjes gepost te worden en niet in de draad zelf, lees hier ook meer over in de FAQ(zie de link faq bovenin deze pagina).
...
Het is nog nooit waargenomen en er is geen enkel mechanisme bekend dat zo'n verschijnsel zou veroorzaken. Bovendien: waar zou je in moeten veranderen dan? Wat is die 'betere' vorm?Mpdrichel schreef:
Ik heb eens zitten denken. Zouden mensen net zoals bijvoorbeeld pokemons of iets dergelijks kunnen evolueren of transformeren in iets anders? Mischien dat het op een bepaalde manier gebeurd door een snelle stofaanmaak in je lichaam waardoor je kan veranderen.
Ik zie geen enkele reden om dit te veronderstellen.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
Het enige wat ik had geschreven als eerste reactie was..
Dat snel transformeren enzo bestaat al: EEN VROUW!!
Daar is toch nix mis mee?? Heus niet anti-vrouw bedoeld, maar gewoon grappig!! Kan toch overheen gelezen worden en dan gewoon weer verder gaan met het onderwerp van de topic??
Dat snel transformeren enzo bestaat al: EEN VROUW!!
Daar is toch nix mis mee?? Heus niet anti-vrouw bedoeld, maar gewoon grappig!! Kan toch overheen gelezen worden en dan gewoon weer verder gaan met het onderwerp van de topic??
Verwijderd
MO, zou je alsjebieft je klachten over het delete-beleid in Lieve Adjes willen plaatsen, zodat dit topic heel misschien niet dicht hoeft? Als je zo doorgaat komt hier een slotje op, je verziekt zo de ontopic discussie nogal...
En nee, W&L is geen HK - Dergelijke flauwe opmerkingen worden niet echt op prijs gesteld.
En nee, W&L is geen HK - Dergelijke flauwe opmerkingen worden niet echt op prijs gesteld.
Ja, dat was een nogal flauwe opmerking en zeker als die als eerste reply staat, zet dat de toon nogal. En aangezien het onderwerp een serieuze opzet had, schiet dat niet op. Dus dan haal ik die weg.
Ik laat e.e.a. hier nog even staan en kijk hoe een _on-topic_ discussie zich ontwikkelt.
Ik laat e.e.a. hier nog even staan en kijk hoe een _on-topic_ discussie zich ontwikkelt.
Bij deze zal ik dan maar weer een ontopic reactie geven...
Ik denk dat het niet mogelijk is om zomaar te veranderen. Ik kijk geen Pokemon dus ik weet niet hoe het daar aan toe gaat, maar heb daar wel een voorstelling van: dat je in een seconde van de ene gedaante veranderd in een ander gedaante, en dan spreken we over de fysieke vorm. De celopbouw van de mens is daar gewoon veel te traag voor. Ik sluit niet uit dat aliens or whatever dat wel zouden kunnen, als deze een zeer andere celstructuur hebben. Zodra mensen een in zuivere energietoestand transformeren (zoals bijvoorbeeld in 2001), dan zou het enigzins mogelijk zijn om het te laten lijken dat je fysiek transformeerd door middel van het manipuleren van de hersenen van de andere persoon die jou ziet transformeren (als ik het zo opschrijf krijg ik hoe langer hoe meer mijn twijfels
). Conclusie: nee dit is niet mogelijk door een te langzame celopbouw.
Maar als je kwaad word dan pompt je lichaam meer bloed naar je spieren waardoor je tijdelijk sterker word. Dus het kan ook zo zijn dat mensen op zo`n manier transformaren.
Adrenaline heet dat. Adrenaline heeft de mogelijkheid om meer zuurstof te transporteren dan bloed, waardoor je idd sterker wordt. Maar dit gebeurt allemaal aan de binnenkant en is zeer tijdelijk. Er vindt geen celvervorming plaats oid.Op vrijdag 03 mei 2002 10:27 schreef Mpdrichel het volgende:
Maar als je kwaad word dan pompt je lichaam meer bloed naar je spieren waardoor je tijdelijk sterker word. Dus het kan ook zo zijn dat mensen op zo`n manier transformaren.
Welcome To The Transformers 
Mensen transformeren? volgens mij kan dit alleen met een ombouwing in een ziekenhuis.
wel is die adrenaline stoot een mooi voorbeeld hoe extra energie op te wekken in weinig tijd.
In het dieren rijk zijn wel gevallen bekend oa onder visjes die als vrouwtje geboren worden en daarna mannetje worden ofzo.
of de wel bekende rups/pop/vlinder.
Ongetwijfeld zijn er nog veel dingen mogelijk die bijna nog geen een van ons onder controle heeft zoals die magnetische handoplegging ofzo, en die chinese vormen van energie.
misschien een beetje raar verwoord, maar ik denk dus dat we diverse energie bronnen in ons lichaam hebben waarvan we niet weten hoe we die kunnen sturen, maar veranderende ledematen?!?! Nee dat is naar mijn weten nog nooit gebeurt.
Wel is het lichaam in staat om natuurlijk wonden te genezen,
met hormonen je lichaam te veranderen.
en wildvlees/wratten/kanker is ook in staat je huid/lichaam te veranderen.
maar dit doet er toch allemaal een tijdje over, ipv een paar seconden.
Mensen transformeren? volgens mij kan dit alleen met een ombouwing in een ziekenhuis.
wel is die adrenaline stoot een mooi voorbeeld hoe extra energie op te wekken in weinig tijd.
In het dieren rijk zijn wel gevallen bekend oa onder visjes die als vrouwtje geboren worden en daarna mannetje worden ofzo.
of de wel bekende rups/pop/vlinder.
Ongetwijfeld zijn er nog veel dingen mogelijk die bijna nog geen een van ons onder controle heeft zoals die magnetische handoplegging ofzo, en die chinese vormen van energie.
misschien een beetje raar verwoord, maar ik denk dus dat we diverse energie bronnen in ons lichaam hebben waarvan we niet weten hoe we die kunnen sturen, maar veranderende ledematen?!?! Nee dat is naar mijn weten nog nooit gebeurt.
Wel is het lichaam in staat om natuurlijk wonden te genezen,
met hormonen je lichaam te veranderen.
en wildvlees/wratten/kanker is ook in staat je huid/lichaam te veranderen.
maar dit doet er toch allemaal een tijdje over, ipv een paar seconden.
Nog even wat zinlose posts weggehaald, ontopic blijven aub.
Verwijderd
Als je dat al transformeren noemt dan transformeren mensen constant. Door te sporten krijg je sterkere spieren. Van caffeïne wordt je meer wakker. Dat noem ik niet transformeren.Op vrijdag 03 mei 2002 10:27 schreef Mpdrichel het volgende:
Transformeren is volgens mij een relatief grote verandering in een relatief korte tijd.
Ehm.....adrenaline zuurstof vervoeren? Dacht ut niet....Op vrijdag 03 mei 2002 10:32 schreef almightyarjen het volgende:
[..]
Adrenaline heet dat. Adrenaline heeft de mogelijkheid om meer zuurstof te transporteren dan bloed, waardoor je idd sterker wordt. Maar dit gebeurt allemaal aan de binnenkant en is zeer tijdelijk. Er vindt geen celvervorming plaats oid.
Adrenaline is een stress/ spanningshormoon het stimuleert de dissimilatie in ons lichaam.
- Verhoging van hartslagfrequentie (verhoging bloeddruk)
- Verwijding van bloedvaten naar skeletspieren en hersenen
- Verwijding van de bronchien
- Extra stimulatie afgifte glucose aan het bloed
Dit levert een extra boost op idd. (tijdens fff, fright, fight en flight)
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Transformeren? de mens is het optimalisatieproduct van vele miljoenen jaren evolutie, net als een heleboel andere zoorgdieren. De huidige vorm is zwaar geoptimaliseerd voor de specifieke doeleinden. Een transformatie is evolutie-technisch gezien volkomen zinloos en qua haalbaarheid volkomen onwenslijk (in 1 organisme evolutionair selecteren betekend dat 1 vorm overblijft als voordelig bv).
Plus nog dat snelle veranderingen een bouw vragen die gewoon onhaalbaar is. Met spieren en botten kan je niet zoveel doen en de extra opties redundent aanleggen is ook erg zinloos.
Transformeren komt alleen voor bij insecten: de vlinder bv, maar da's eenmalig en ietsje anders.
Plus nog dat snelle veranderingen een bouw vragen die gewoon onhaalbaar is. Met spieren en botten kan je niet zoveel doen en de extra opties redundent aanleggen is ook erg zinloos.
Transformeren komt alleen voor bij insecten: de vlinder bv, maar da's eenmalig en ietsje anders.
Verwijderd
tja een mens kan veel meer dan je denkt hoor
we hebben mischien nu wel de goeie lichaams bouw
transformeren doen we allemaal
alleen gaat dat erg langzaam
evolutie heet dat
verder onze lichaam is misschien wel klaar maar onze geest niet
we worden van af onze geborten al gezegt dat we sommige dingen niet kunne of niet gaat
wel ik ben daar niet echt mee eens
onze geest kan veel meer dan we denken maar omdat we denken dat we dat niet kennen zullen we het ook nooit doen .
we hebben mischien nu wel de goeie lichaams bouw
transformeren doen we allemaal
alleen gaat dat erg langzaam
evolutie heet dat
verder onze lichaam is misschien wel klaar maar onze geest niet
we worden van af onze geborten al gezegt dat we sommige dingen niet kunne of niet gaat
wel ik ben daar niet echt mee eens
onze geest kan veel meer dan we denken maar omdat we denken dat we dat niet kennen zullen we het ook nooit doen .
Ik vond het al raar klinken toen ik het typte...Op vrijdag 03 mei 2002 17:03 schreef MaDLiVe het volgende:
[..]
Ehm.....adrenaline zuurstof vervoeren? Dacht ut niet....
Adrenaline is een stress/ spanningshormoon het stimuleert de dissimilatie in ons lichaam.
- Verhoging van hartslagfrequentie (verhoging bloeddruk)
- Verwijding van bloedvaten naar skeletspieren en hersenen
- Verwijding van de bronchien
- Extra stimulatie afgifte glucose aan het bloed
Verwijderd
ik denk dat jij het juiste voorbeeld bent van teveel televisie gekeken.
Ik vraag me eigenlijk (serieus) af hoe je er toe komt om zo'n vraag hier neer te zetten.
Geloof dus niet zo in transformeren tenzij je moeder met een Barbapapa heeft geneukt.
Ik vraag me eigenlijk (serieus) af hoe je er toe komt om zo'n vraag hier neer te zetten.
Geloof dus niet zo in transformeren tenzij je moeder met een Barbapapa heeft geneukt.
w8 als je in zero G leeft, dan transformeert je lichaam wel naar een optimale vorm voor de omgeving om zo energie te besparen. ofniet soms?
Ja, je lichaam transformeert zich naar een omgeving om zonder zwaartekracht te leven: de botten worden uitermate broos en dun, maar verdwijnen dus net niet.Op zaterdag 04 mei 2002 16:28 schreef miniK0bo het volgende:
w8 als je in zero G leeft, dan transformeert je lichaam wel naar een optimale vorm voor de omgeving om zo energie te besparen. ofniet soms?
Da's een kwestie van aanpassen, maar een vooruitgang?
* Delerium denkt dat Transformeren naar een kwal alleen aan Melkert voorbehouden is.
Verwijderd
Mensen zijn geevolueerd in een omgeving met zwaartekracht. Veel processen in ons lichaam werken optimaal onder de invloed van zwaartekracht. Ons lichaam is erg zuinig ingesteld. Wanneer er geen zwaartekracht meer is, wordt op bepaalde onderdelen bespaart in ons lichaam zoals botten en spieren, omdat hier geen constante spanning meer op staat. Maar wanneer je in de ruimte ineens iets inspannens gaat doen of iets waarbij er grote druk op de botten komt dan kunnen de botten het niet meer aan omdat ze te dun en bros zijn. Dit is dus geen verbetering.Op zaterdag 04 mei 2002 16:28 schreef miniK0bo het volgende:
Nee, Ik ben gewoon nieuwsgierig waar Japanners hun idee voor anime/manga vandaan hebben. Ik had al zitten denken aan een oude mythe ofzo.Op zaterdag 04 mei 2002 15:35 schreef spott het volgende:
ik denk dat jij het juiste voorbeeld bent van teveel televisie gekeken.
Verwijderd
mmm wat denk je van de verandering in de puberteit van
kind naar volwassene
dat kom t ook door beplaade stoffen enzo
dus een mens "Transformeert" zeker wel
kind naar volwassene
dat kom t ook door beplaade stoffen enzo
dus een mens "Transformeert" zeker wel
Verwijderd
Het is bekend dat bepalde diersoorten (bep. soorten kikkers) hun geslacht kunnen aanpassen, wanneer er een te kort van beide komt in een bepaalde leefomgeving.
Verwijderd
Heeft iemand al eens aan het 'rupsen vlinder" verhaal gedacht? Niet helemaal pokemon-achtig, maar toch.
Volgens mij zijn er nog hele groepen incekten die verpoppen.
Ja maar dat gaat nog steeds suuuuper traag, net zoals bij kikkers trouwens.Op maandag 13 mei 2002 10:28 schreef bart76 het volgende:
Heeft iemand al eens aan het 'rupsen vlinder" verhaal gedacht? Niet helemaal pokemon-achtig, maar toch.
Pagina: 1