Toon posts:

Nut van XML

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in php + mysql een pagina maak dus data komt uit mysql tabel gaat perfect

nou is er ook xml dus ook als data bestand moet ik dit nou zien als eventuele vervanging van mysql? dat je uit een xml bestand je gegevens haalt.

Misscien een malote vraag maar ik snap het nut van xml nog ff niet helemaal

het zou wel anders zitten anders zijn er niet zoveel mensen die zegguh van XML dat is het helemaal

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het idee achter XML is niet zomaar even uit te leggen in een paar regels (tenminste niet op een manier die jij zou willen).

Er zijn ook al erg veel topics over XML in de search te vinden, er zijn boeken vol geschreven over XML en veruit de meeste informatie is op heel het internet te vinden in de vorm van specificaties, references, artikelen, tutorials etc.

Verwijderd

Ik zou het zeker niet willen zien als de/een vervanging van een database. XML is een manier van datarepresentatie en ja, een database is dat ook, maar dan voor data met andere eisen. Wat je bijvoorbeeld met xml makkelijk kan doen is datauitwisseling tussen applicaties. Het gaat dan om kleine hoeveelheden data die je gestructureerd overseind, een bijkomend (nogal groot) voordeel is daarbij dat je met XML de structuur van de data kan afdwingen. Als je meer wilt weten over XML zou ik toch echt aanraden een boek te kopen, de toepassingsmogelijkheden zijn iig legio.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

XML is gewoon een manier om data te beschrijven.

Een database is meer, hiermee kun je snel data opslaan, bewerken, verwijderen.

XML kan als vervanging voor een database (server), maar of dat lekker werkt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Er is hier, nog niet zo heel lang geleden (een dag of 2, 3) reeds een topic over geweest:

[topic=482636/1/25]

https://fgheysels.github.io/

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ff searchen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.