[Webcam] CD kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik heb een Philips Vesta Pro Webcam hier nu voor mijn neus, en ik wou em graag aan de praat krijgen, ware het niet dat ik de cd met de drivers kwijt ben :'(

Nou kan je via de Philips-site wel een soort van update downloaden, maar dat is slecht een upgrade van de originele drivers. Als ik met die drivers mijn webcamprogramma run, krijg ik een superslecht beeld. Ik heb dit ding wel eens eerder geïnstalleerd (met de drivers van die cd die ik toen nog wel had) dus ik weet dat het beeld vele malen beter kan.
Wat ik ook pruts aan de instellingen, het beeld blijft gewoon k*t

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2772970603

Nu heb ik al van verscheidene bronnen op internet vernomen dat je niks meer met dat ding kan als je je CD kwijt bent, maar ik hoopte dat een van jullie misschien een zelfde camera had, of wist waar ik toevallig de (originele) drivers vandaan kon plukken. (en dus niet de update)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens www.driverguide.com ?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Boomrups
Inmiddels ook geprobeerd. Zonder resultaat......helaas

Iemand nog suggesties?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat plaatje dat je daar hebt lijkt me niet een van slechte drivers, meer een van "ik moet even aan de lens draaien om weer focus te krijgen". Die lens kan niet voor niets ronddraaien (heeft echt geen autofocus :) )

Forget your fears...
...and want to know more...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Focussen ja, je moet gewoon even het randje rond de lens wat draaien, daarmee stel je hem scherp!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

ik heb de cd nog wel

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
idd draai aan dat lensje!

en ik heb de cd ook wel maar ja wat er op de pcstuff.philips.com site staat is ongeveer hetzelfde

• Boomrups
Owke, ik heb nu de CD van een vriend van mij (die precies dezelfde camera en dezelfde cd heeft) en ik heb die drivers geïnstalleerd. Toen dat niet hielp heb ik dus jullie advies opgevolgd en aan het lensje gedraaid. En zie daar:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1119687604

Dit is dus niet helemaal owke, maar al wel een verbetering ten opzichte van het vorige.

Laat ik even uitgaan van het programaatje dat je bij de cameradrivers automatisch meegeleverd krijgt, genaamd VidCap. Dit progje gebruikt

Microsoft WDM Imgae Capture (Win32), Version 5.0.021.95.2672

als driver.

Als opnamebron zegt VidCap dat ik een Philips VGA Digital Camera; Video gebruik. Maarja, dat kan van alles zijn. Ik zie nergens het woord Vespa staan. Of hoeft dat ook niet? :?

Apparaatbeheer zegt dat het apparaat correct werkt, maar
in het Win2k configuratiescherm staat geen enkele
camera vermeld onder 'Scanners en Cameras'

Iemand nog enig idee hoe ik mijn beeldkwaliteit kan veranderen?
Waar ligt het hem nu aan? Drivers? Windows 2000? VidCap? Of gewoon aan de camera zelf?

Verwijderd

Je hebt de update ook geinstaleerd?

zoja moet je nog ff klooien zodat hij niet de Win Xp drivers gebruikt en dan openen in paintshop pro ofzo.
Dus via Twain. dan werkt het bij mijn altijd erg goed.

En aan het lensje draaien moet je gewoon proberen tot het een beetje scherp is.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

draai es wat langer aan dat lensje tot het wel scherp is

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ja, draai nog ene beetje verder! Kom op! Je kunt het! Nog een klein stukje!

Met een beetje mental coaching kom je er wel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1