[OCE] Standy by stand ICM een bewegingsmelder

Pagina: 1
Acties:

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
IS het haalbaar om eht zo te maken dat je pc uit de standby stand komt als de bewegings melder, beweging meldt ? Iemand ideeën. Search leverde niks op.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Lijkt me vastwel dat dit moet kunne ! Ik denk zelf dat je het relai contact van je infraroodmelder op je compoort moet aan sluiten, en dan met 1 of ander proggie een functie aan die io functie moet aan sturen.... maar welk proggie weet ik niet.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

nou, volgens mij moet je de WOL (wake on lan) connector op je mobo kunnen gebruiken, moet je in je boekie kijken watvoorpuls hij nodig hebt om op te staan...

je maakt het zo de die bewegingsmelder een puls aan je mobo geeft als je er langs gaat, is een fluit van (uhmee,
1 / 2,20371...) 0,453780216 euro cent :)

stuur je gegevens, van je WOL functie en de specificaties (wat er op die sticker staat...) van je voeding (ohwja, ook je sensor niet te vergeten!!!) vind ik wel leuk, ik ontwerp wel ff wat :)

Electronics development

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ik denk dat je het beter aan je toetsenbord kunt solderen, is makkelijker, en inderdaad met een pulscontact van bv 0.5 sec!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

wel een kick idee trouwens, lijkt me ook wel wat, ff schakeling etc hier posten pls :P

• 3lmowww

3lmowww

edit:

toetsenbord solderen??

dat ding is digitaal, met speciale weerstand kontaktjes (stukkie grafiet dat op de sporen gedouwd word :))

en je heb er NOG meer meuk die niet netjes weg te werken is...

niet netjes = storing!!!

maarja, jij moet het weten, met die wol is het makkelijk inbouwen (3-polig konnektorretje), makkelijk weg te halen, makkelijk weg te werken, geen moelukke mods aan je kb of mobo, en je kan em activeren/de activeren in je bios geloof ik...
(voor als je je ma of weet ik wat laat stofzuige/poes op je kamer hebt... (gheghe, "miauw, bzzzzzttt pieieiep" :+)

maja

Electronics development

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op donderdag 02 mei 2002 23:54 schreef 3lmowww het volgende:
toetsenbord solderen??

dat ding is digitaal, met speciale weerstand kontaktjes (stukkie grafiet dat op de sporen gedouwd word :))

en je heb er NOG meer meuk die niet netjes weg te werken is...

niet netjes = storing!!!

maarja, jij moet het weten, met die wol is het makkelijk inbouwen (3-polig konnektorretje), makkelijk weg te halen, makkelijk weg te werken, geen moelukke mods aan je kb of mobo, en je kan em activeren/de activeren in je bios geloof ik...
(voor als je je ma of weet ik wat laat stofzuige/poes op je kamer hebt... (gheghe, "miauw, bzzzzzttt pieieiep" :+)

maja
Kopt, toetsenbord naar pc is idd digitaal, maar als je je keyboard opend zie je dat er een soort code is voor elke toets, als je hem nu aan de contactjes voor de spatiebalk maakt, dan volg je de baantjes van je spatiebalk naar de print en solderen maar!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Op vrijdag 03 mei 2002 00:04 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Kopt, toetsenbord naar pc is idd digitaal, maar als je je keyboard opend zie je dat er een soort code is voor elke toets, als je hem nu aan de contactjes voor de spatiebalk maakt, dan volg je de baantjes van je spatiebalk naar de print en solderen maar!
tja, maar je houd natuurlijk wel dat je echt IN je comp (jaja, of kb :)) moet gaan solderen, bij die andere dingen hoef je alleen een stekkertje in te pluggen op je mobo, het kan precies een zelfde puls zijn, het gaat gewoon iets directer, ik geloof dat het niet eens helemaal nodig is om je pc standby te zetten...

Electronics development

• fleppuhstein
Op vrijdag 03 mei 2002 00:09 schreef 3lmowww het volgende:

[..]

tja, maar je houd natuurlijk wel dat je echt IN je comp (jaja, of kb :)) moet gaan solderen, bij die andere dingen hoef je alleen een stekkertje in te pluggen op je mobo, het kan precies een zelfde puls zijn, het gaat gewoon iets directer, ik geloof dat het niet eens helemaal nodig is om je pc standby te zetten...
Het gaat om uit standy te halen.

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Ik bedoedel:

je kan je pc ook uitzetten ipv standby

Electronics development

• fleppuhstein
Op vrijdag 03 mei 2002 20:36 schreef 3lmowww het volgende:
Ik bedoedel:

je kan je pc ook uitzetten ipv standby
dan mag jij mij vertellen hoe mn ftp server blijft draaien.

Verwijderd

nice idee zoiets wil ik ook wel als me infrarood project slaagt :) en ik wil pics + schema's :7

• fleppuhstein
Het is denk het beste dat je je het aansluit op je Kb want als het fout gaat (gebeurd toch nooit bij een goeie CASEMOD'er) dan hoef je alleen je KB weg te pleuren. Dan helpt de bewegingsmelder ook bij het wake on KB.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hmmm. Goed plan. Kosten geen drol die bewegingsmelders. Hier in Den Haag eentje voor 15~25 piek gezien. Ook maar eentje halen (alleen heb ik em voor nog minder, omdat ik werk bij die winkel)

• fleppuhstein
Op zaterdag 04 mei 2002 21:28 schreef sebastius het volgende:
Hmmm. Goed plan. Kosten geen drol die bewegingsmelders. Hier in Den Haag eentje voor 15~25 piek gezien. Ook maar eentje halen (alleen heb ik em voor nog minder, omdat ik werk bij die winkel)
Hmmmmm dit ruikt naar een inkoop actie ?
Pagina: 1