Mischien een beetje een rare vraag
,maar bestaan er ook minidisc componenten voor in een pc, dit omdat md niet beschadigt is kleiner dus waarom bestaan ze niet
Verwijderd
Bestaat wel ja, maar werd niet echt goed ontvangen geloof ik, jammer, want ik vind die floppies ook maar niks...
Deze bestaan zeker, md reader/writer stations, kan je gewoon inbouwen in een 5.25" bay
Kijk hier es: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12787994#12787994
Misschien is dit meer iets voor Gadget Talk? Offeh gaat het over Data MD?
Misschien is dit meer iets voor Gadget Talk? Offeh gaat het over Data MD?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ik heb het over data md op zo,n md,tje kan toch evenveel als een cd op? met een cd heb je altijd last van krassen,etc
Nee op een data MD kan ongeveer 180 MB dacht ik. MiniDisc maakt gebruik van ATRAC he, dus de muziek wordt ingepakt.Op donderdag 02 mei 2002 23:20 schreef m.tiehuis het volgende:
Ik heb het over data md op zo,n md,tje kan toch evenveel als een cd op? met een cd heb je altijd last van krassen,etc
MD Dataproducten:
http://www.minidisc.org/md_data_table.html
Is altijd nog beter dan een diskette van 1,44mb wat zo traag is als stront in een trechter
ik haat die dingen echt!
Floppy is inderdaad traag, maar er zijn meer alternatieven:Op donderdag 02 mei 2002 23:27 schreef m.tiehuis het volgende:
Is altijd nog beter dan een diskette van 1,44mb wat zo traag is als stront in een trechterik haat die dingen echt!
ZIP: 250 of 100 MB
PenDrive / ThumbDrive: Verschillende groottes: 16/32/64/128/256 enz.
CDRW: ~550MB met packetwriting
en ga zo maar door
Floppy is inderdaad traag, maar er zijn meer alternatieven:
en ga zo maar door
Heb je gelijk in
ik snap alleen niet dat er nooit dat ding is doorgekomen zal wel net als video 2000 zijn
en ga zo maar door
Heb je gelijk in
Drukte op zo'n knoppie van je:
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.
Requested Url: /vote.aspx
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
komt bekent voor @ mijn zip100Op donderdag 02 mei 2002 23:46 schreef nigelator het volgende:
[..]
--------------------------------------------------------------------------------
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.
je hebt toch wel op goed gestemt he?Op donderdag 02 mei 2002 23:46 schreef nigelator het volgende:
[..]
http://www.minidisc.org/part_Sony_MDM-111.htmlOp donderdag 02 mei 2002 23:47 schreef m.tiehuis het volgende:
kwijl wat kost die?
(= geen antwoord maar is alles wat ik erover weet)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
ff snelle Google gedaan:Op donderdag 02 mei 2002 23:47 schreef m.tiehuis het volgende:
kwijl wat kost die?
Preis: unter 1000.- DM
Ok, was wel een posting van 1995... ik zoek ook ff verder want het ziet er wel geinig uit... misschien ook een leuk idee om op deze manier je MP3's over te zetten naar MD (`k heb ook nog zo'n draagbaar ding
:update
Laat maar... update van www.minidiscussion.com
"Why would you want one? It only stores computer data on it and it's slow as hell, 1.5MB/s, might as well get a ZIp drive or something. There is also NO drivers for Windows 2000/XP. "
/update
`tis maar ff dat je het weet...
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
ik hoor verschillende verhaaltjes:Op vrijdag 03 mei 2002 00:14 schreef MetalRush het volgende:
[..]
ff snelle Google gedaan:
Preis: unter 1000.- DM
Ok, was wel een posting van 1995... ik zoek ook ff verder want het ziet er wel geinig uit... misschien ook een leuk idee om op deze manier je MP3's over te zetten naar MD (`k heb ook nog zo'n draagbaar ding
- dat ding leest alleen (dure!) dataMD schijfjes.
- dat ding kan wel audioMD aan, maar alleen op 1x speed. Dus dan heb je er nog niet veel aan.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Sony heeft dit dus een beetje brak ontwikkeld, het zou heel wat kunnen worden met wat goeie marketing lijkt me, en vooral niet te duur aanbieden
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Klopt dus wel Tampie... lees mijn update'je boven jouw reactie...Op vrijdag 03 mei 2002 00:17 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
ik hoor verschillende verhaaltjes:
- dat ding leest alleen (dure!) dataMD schijfjes.
- dat ding kan wel audioMD aan, maar alleen op 1x speed. Dus dan heb je er nog niet veel aan.
Jammer dus
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Je kunt beter een zip-drive (hoewel ook doe al redelijk achterhaald begint te worden) of een cd-rw nemen. Minidisc is nooit echt aangeslagen en inmiddels al behoorlijk op zijn retour. Je kunt er aan vast blijven houden, maar het is een aflopende zaak.
Verder is een MD traag (150kB/sec, zelfde als een single speed cd-rom), klein (140MB) en duur. Een data-MD-drive kan trouwens wel audio spelen, maar niet opnemen. Voor data heb je overigens andere discs nodig, je bestaande collectie audio-discs is niet te gebruiken voor data.
Waarom zou het toch nooit een succes geworden zijn?
Neem dan Dataplay. ziet er leuk uit, maar zoals op /. al te lezen was: ""Let's see. This is a CD-like, CD-incompatible storage medium with lower storage capacity than a CD; copying, which is supported by CDs and permitted by fair-use laws is not possible; and it's more expensive than a CD."
Vrijwel hetzelfde is van toepassing op minidisc.
Verder is een MD traag (150kB/sec, zelfde als een single speed cd-rom), klein (140MB) en duur. Een data-MD-drive kan trouwens wel audio spelen, maar niet opnemen. Voor data heb je overigens andere discs nodig, je bestaande collectie audio-discs is niet te gebruiken voor data.
Waarom zou het toch nooit een succes geworden zijn?
Neem dan Dataplay. ziet er leuk uit, maar zoals op /. al te lezen was: ""Let's see. This is a CD-like, CD-incompatible storage medium with lower storage capacity than a CD; copying, which is supported by CDs and permitted by fair-use laws is not possible; and it's more expensive than a CD."
Vrijwel hetzelfde is van toepassing op minidisc.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Pagina: 1