Hoi, ik wil ok beginnen met de dj hobby op een echt mengpaneel in plaats van op de computer en ben me nu een beetje aan t orienteren. Ik wil beginnen met cd's draaien want dat lijkt me in t begin toch t handigst en t goedkoopst.... Ik wil dan twee cd spelers aanschaffen, maar niet te duur dus ik weet niet of er een BPM teller op zit. Raden jullie nu aan om een mengpaneel met pitch en BPM teller te kopen of is dit absoluut verbonden??? Alvast bedankt!
1: Op een mengpaneel zitten zover ik weet geen pitchknopjes 
2: BPM teller is absoluut niet nodig je gaat er alleen maar veel naar kijken zodat je het nooit leert zonder zo'n teller. Ik heb namelijk zelf ook 2 beat ledjes erop zitten en ik heb ze al afgeplakt omdat je toch stiekem nog even wilt kijken of het wel klopt
2: BPM teller is absoluut niet nodig je gaat er alleen maar veel naar kijken zodat je het nooit leert zonder zo'n teller. Ik heb namelijk zelf ook 2 beat ledjes erop zitten en ik heb ze al afgeplakt omdat je toch stiekem nog even wilt kijken of het wel klopt
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
ben geen DJ ./ maar pitch lijkt me inderdaad niet op mengpaneel zitten?.. en BPM ..tsja.. lijkt me toch dat je op gehoor mixed?
AAARGH, geen bpm counter, 1 ze doen het werk wat de dj moet doen en moet kunnen
2, ze halen alle creativiteit uit je werk
bpm teller?? waar zou je die in godesnaam voor nodig hebben dan
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
ga niet een mixer kopen speciaal voor de bpm tellers, maar als ze er opzetten kan het alleen maar handig zijn.
Verwijderd
Mjah misschien is het handiger om eerst een Howto dj door te lezen 
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=bpm+mengpaneel&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=bpm+mengpaneel&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0[/url]#hitstart
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=bpm+mengpaneel&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=bpm+mengpaneel&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0[/url]#hitstart
een crossfaderOp vrijdag 03 mei 2002 00:46 schreef Triple-D het volgende:
toonregelaar is handiger op je mixer
Thnx allemaal alvast voor de vele reacties, maar ik zat juist te kijken naar een bpm teller omdat ik ga beginnen met cd's he. Bij platen lijkt t me ook niet dat t nodig is, maar als je bv twee cd spelers hebt zonders pitch... dan moet je toch wat
Zonder pitch regeling lijkt mij een bpm teller anders ook niet echt nuttig. Dan kan je enkel zien dat je platen niet gelijk staan, maar wat dan?
Enkel platen spelen met dezelfde BPM?
Als dit het enige was zouden er al lang geen dj's meer gebruikt worden, maar gewoon een computer met een playlist op shuffle en een automatische bpm teller die ook gelijk zet.
Als je echt met dj'en wilt beginnen is het waarschijnlijk wel beter van te kunnen mixen zonder bpm counter, zodat je nergens problemen hebt.
Enkel platen spelen met dezelfde BPM?
Volgens mij halen ze zeker niet de creativiteit uit het werk, en een dj doet meer als beatmatchen.Op vrijdag 03 mei 2002 00:35 schreef MR_WAZOO het volgende:
AAARGH, geen bpm counter, 1 ze doen het werk wat de dj moet doen en moet kunnen
Als dit het enige was zouden er al lang geen dj's meer gebruikt worden, maar gewoon een computer met een playlist op shuffle en een automatische bpm teller die ook gelijk zet.
Als je echt met dj'en wilt beginnen is het waarschijnlijk wel beter van te kunnen mixen zonder bpm counter, zodat je nergens problemen hebt.
Verwijderd
NEEEEJ geen bpm teller, dan leer je alleen maar mixen op die teller. Dan draai je een keer ergens anders en dan kun je er gewoon helemaal niks van. Pitch zit btw niet op je mixer maar op je draaitafels of cd spelers. Let er bij de cd spelers ff op dat er een jog wheel op zit das makkelijker om je cue punt te bepalen. Kijk eens op www.feedback.nl voor goedkope en goede cd spelers.
Verwijderd
Emja je hebt nix aan bpm telers als je cd spelers geen pitch hebben hoor. Je kan zien wat het aantal bpm is, maar zonder pitch kun je ze nooit bijsturen.Op vrijdag 03 mei 2002 08:03 schreef JasperT het volgende:
Thnx allemaal alvast voor de vele reacties, maar ik zat juist te kijken naar een bpm teller omdat ik ga beginnen met cd's he. Bij platen lijkt t me ook niet dat t nodig is, maar als je bv twee cd spelers hebt zonders pitch... dan moet je toch wat
Als je echt een DJ wil worden gebruik je natuurlijk geen BPM gebruiker. Waarom zou je.
En aan CD-spelers zonder pitch heb je niets. Zonde van je geld.
En aan CD-spelers zonder pitch heb je niets. Zonde van je geld.
Money for nothin' and your chicks for free
jongen het enigste wat jij nodig hebt zijn cd's, een koptelefoon, een dubbel cd deck met pitchcontrol (d.a.p. gemini of numark oid, niet te duur iig), en een mengpaneel met minstens 2 kanalen, 3toonsregeling per kanaal, gain en eventueel een crossfader en een line/phono switch, je weet maar nooitOp vrijdag 03 mei 2002 08:03 schreef JasperT het volgende:
dan ben je voor zo'n 700 a 800 euro wel klaar als je een beginnerssetje koopt
want pitchcontrol op je cdspelers is 100x belangrijker dan een bpm teller, hou dat geld voor die bpm teller gewoon lekker in je zak en lees ook eens voor de gein de how to become a dj topics 1 t/m 3 door, ik denk dat je daar al een heleboel van op zal steken
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ach, waarom ook niet?
Als je nog niet helemaal een lekker gevoel voor tempo hebt kan een BPM countertje heel erg handig zijn hoor. Ik heb een vrij lange tijd gewerkt met een mixer die een accurate BPM counter had (die kom je trouwens weinig tegen) en daar ben ik zeker niet slechter van gaan mixen.
Als je die teller ook maar uit kan zetten; anders ga je er wel heel snel naar kijken.
Suc6 ermee.
Als je nog niet helemaal een lekker gevoel voor tempo hebt kan een BPM countertje heel erg handig zijn hoor. Ik heb een vrij lange tijd gewerkt met een mixer die een accurate BPM counter had (die kom je trouwens weinig tegen) en daar ben ik zeker niet slechter van gaan mixen.
Als je die teller ook maar uit kan zetten; anders ga je er wel heel snel naar kijken.
Suc6 ermee.
ik heb al een groot deel van alle topics doorgelzen alleen bij die How to become a dj van 128 pagina's ofzo of nog groter duurt t een beetje lang:S , maar wel allemaal interessant om te lezen. Heeft er iemand nog een tip waar goeie cd spelers staan voor niet te veel geld, want zoals de meeste is mijn budget niet oneindig
Verwijderd
je moet er wat voor over hebben heOp vrijdag 03 mei 2002 11:22 schreef JasperT het volgende:
ik heb al een groot deel van alle topics doorgelzen alleen bij die How to become a dj van 128 pagina's ofzo of nog groter duurt t een beetje lang:S , maar wel allemaal interessant om te lezen. Heeft er iemand nog een tip waar goeie cd spelers staan voor niet te veel geld, want zoals de meeste is mijn budget niet oneindig
maar ik denk dat verreweg de goedkoopste site
(zoals al eerder gezegt)
www.feedback.nl
en anders moet je naar duitse site gaan zoeken
Modbreak: We gaan toch geen incorrecte URL's geven hè?
ik vind feedback ook nog wel een dure winkel, en niet zo heel veel keus hebben eigenlijk. maar ja ikmoet eigenlijk ergens een winkel zien te vinden waar ze ook occasions verkopen. kzag trouwens (ff anderonderwerp) een gemini cdj10 voor 110 euro. is dit veel, volgens mij valt t wel mee en is t wel een leuk dingetje
Feedback valt wel mee met zijn prijzen. Overigens zijn de prijzen op de site achterhaald. Ik heb vorige week de DAP800D voor 800 EUR gekocht (ja ik weet het DAP is troep volgens prof. maar voor beginners uitstekend).Op vrijdag 03 mei 2002 14:15 schreef JasperT het volgende:
ik vind feedback ook nog wel een dure winkel, en niet zo heel veel keus hebben eigenlijk. maar ja ikmoet eigenlijk ergens een winkel zien te vinden waar ze ook occasions verkopen. kzag trouwens (ff anderonderwerp) een gemini cdj10 voor 110 euro. is dit veel, volgens mij valt t wel mee en is t wel een leuk dingetje
1 les voor de mensen met tegen een bpm-teller. (heb ik et over de cijfertjes
)
als je live een set wilt neerzetten en je bent met mensen bezig die sequencers/computers programmeren, adn zou je igenlijk wel moeten.. ht is verdomd meoilijk om een sequenser live te progammeren zonder ebatcounter (i know
)
als je live een set wilt neerzetten en je bent met mensen bezig die sequencers/computers programmeren, adn zou je igenlijk wel moeten.. ht is verdomd meoilijk om een sequenser live te progammeren zonder ebatcounter (i know
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
welke hoort niet in het rijtje...d.a.p. gemini of numark
Denk dat de goedkopere mengpanelen ook allemaal een beatledje hebben en niet echt een beatcounter... denk dat als je een goede beatcounter op je mengpaneel wilt hebben je nogal wat euro-knaken kwijtbent
Verwijderd
Ook mengpanelen hebben bpm tellers.
Zoals een paar modellen van Gemini.
Het is niet echt aan te raden, ik heb er zelf meegewerkt, en het is niet echt betrouwbaar.
Als ik jouw was, zou ik bpm laten vallen en alleen naar pitch kijken.
Zoals een paar modellen van Gemini.
Het is niet echt aan te raden, ik heb er zelf meegewerkt, en het is niet echt betrouwbaar.
Als ik jouw was, zou ik bpm laten vallen en alleen naar pitch kijken.
Pagina: 1