Toon posts:

[XP] wachtwoorden voor netwerktoegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met winXP. Als ik een drive op de server wil benaderen (die draait op win98) dan moet ik in XP een wachtwoord ingeven. Alle andere (non-XP) Pc's hebben hier geen problemen mee, want iedereen heeft volledige toegang tot het netwerk en de diverse drives.

Maar op e.o.a. manier vindt XP het nodig dat ik een wachtwoord geef? Dit is met name kut omdat de mail van outlook op een netwerkdrive staat. Vanaf de XP computer kom je nu niet meer bij je email :( :(

Anyone?

Verwijderd

Je hebt dus het gast account geactiveerd, zoals hier staat beschreven ?

Heeft het misschien zin om op die XP pc een aparte account aan te maken voor de Windows '98 pc ? dus een account met de inlog gegevens van de Windows '98 pc.

Volgens mij is dit meer een topic wat thuis hoort in Network Troubleshooting, zie ook de [topic=471457/1/25] :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat mij betreft ook :) --> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Zorg dat je zowel in 98 en Xp met dezelfde username en gebruikersnaam bent ingelogd

Verwijderd

...met dezelfde username bent ingelogd..
Ik snap dat niet:? (zit nu op mijn werk bdw) Waarom op beide systemen met dezelfde username inloggen?

Het enige wat ik weet is dat ik op de server de NETBUIE op de netwerkkaart heb uitgezet. Dat was het advies van Winproxy ivm beveiliging.

Verwijderd

Nog ff voor de duidelijkheid:

Server: WIN98 met op drive x de persoonlijke outlookmappen
Client: WINXP met outlook en dergelijke. Zowel bij het opstarten van Outlook als explorer moet ik ineens voor alle drives op de server het wachtwoord opgeven.

Op de server staan alle drives geshared met volledige toegang zonder password.
Pagina: 1