problemen voltage Asus V8440

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 11:12
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n net nieuw aangeschafte videokaart, een asus V8440 (Ti4400). Nadat ik hem geinstalleerd had werkte alles perfect (d8 ik) totdat ik smartdoctor (programmaatje voor de videokaart) installeerde, en die geeft aan dat het voltage te laag is (hij zegt dat het 0,00V is). Nu heb ik de BIOS van mijn moederbord gekeken en die geeft gewoon 3,28V aan en Asusprobe (programmaatje van moederbord) geeft ook geen fout aan. Mijn grote vraag is: is mijn videokaart kapot en moet ik hem terugbrengen?
Volgens mij moet het aan de videokaart liggen (te hoog verbruik??), ik heb hem nl in zowel een Asus A7V133 met een 800 T-bird als in een A7V333 met een XP1800+ geprobeerd en op allebei de boarden kwam ik hetzelfde probleem tegen, terwijl m'n Geforce2 GTS probleemloos op beiden werkt....

Hopelijk weet iemand wat er hier precies aan de hand is, alvast bedankt

Verwijderd

al gekeken of je de voltage hoger kan zetten :+? (kijken of dat helpt).
Werkt hij verder wel goed? (met 3dmark bijv.)

• ph03nix80
Ik ben nu druk aan het zoeken naar die Voltage instelling, tot nu toe alleen niks gevonden
3Dmark draait wel gewoon zonder fouten en met een goede score...

Verwijderd

wat voor bios heb je? (award?)

• ph03nix80
jup, maar ik ga nu steeds meer denken dat die meting van 0,00V niet klopt, als het zou kloppen dan zou je niet eens beeld moeten hebben en dat heb ik wel en ik kan gewoon 3DMark draaien...

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb ook die kaart en ik kreeg met SmartDoctor dezelfde melding. Volgens mij heeft deze kaart helemaal geen temp of voltage sensoren, misschien alleen een fan sensor, want die deed het alleen. Conclusie: geen zorgen maken, bij mij doet ie het perfect. Ik heb net zelfs de bios van de kaart geflashed naar 310/660, loopt lekker >:)

• ph03nix80
okee, bedankt voor de info :+, nu ben ik gerustgesteld :p..
even ove rdat overklokken, daarvoor hoef je toch niet te flashen? was je performance-vooruitgang een beetje te merken na het overklokken?? (3dmarkscore bijvoorbeeld)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Nee, je hoeft niet te flashen. Je kunt het ook met NVMax of PowerStrip doen. Ik kreeg er een paar honderd punten bij in 3DMark2001 en bij Quake3 ging ik in 1600x1200x32 van 119fps naar 132fps :)

Verwijderd

flashen is natuurlijk wel leuk om te doen als ie eenmaal stabiel loopt, dan hoef je nooit meer je kaart te overclocken :)

• Mark83
  • Laatst online: 03-08 13:19
ffies een domme vraag, maar hoe flash je het bios van een kaart???? :? ben beetje beginnertje in dat soort dingen

Verwijderd

Beginners moeten eerst ff zelf wat gaan uitzoeken voor ze een topic openen :)

Als een kaart 0,0 volt krijgt doet hij het gewoon niet, je moet je echt niet blind gaan staren op al die sensoren, als het werkt zijn er geen problemen. Een sensor is een hulpmiddel, meer niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.