Ik ben nu bezig op slackware met mijn usb modem En totzoveer gaat het goed, usb werkt etc. Maar... Ik wil connecten met het internet met pppd call adsl en dan krijg ik dit (ik hb mijn gebruikersnaam maar even veranderd, Die is normaal anders..)
Ik geef nu het commando pppd call adsl en dan krijg ik deze output:
[Ter aanvulling]
Ik heb in resolv.conf de instellingen gezet:
Eerst:
Toen vangemaakt:
Maar ik weet niet waar ik moet instellen dat pppd call adsl gebruik moet maken van die servers het zijn de Primary en de Secundary dns servers.. Hoe moet ik dat dan instellen?
Dit heb ik in mijn modules.conf:
Dit in mijn /etc/ppp/peers/adsl file:
(Natuurlijk is blat@adsl-comfort niet mijn echte inlognaam)
Nu mijn options.adsl
Nu mijn pap-secrets bestand: (Inlog en password weggehaald )
Dit was het dan zo'n beetje:
Kernel: 2.4.18
Ondersteuning voor pppd, usb en alles wat nodig is.
De howto heb ik van xs4all.nl gehaald:
www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/usb/linux/configureren.html
Ik heb al diversen howto's geprobeerd en werkte allemaal niet, Waarschijnlijk mijn onkunde. Er zullen nu vast een aantal mensen zeggen ga naar "adsl4linux.nl" Maar, Dat is voor de ethernet variant. Aangezien ik die niet heb. Heb ik ook niks aan de site. In de FAQ staat een uitleg en die vind ik zeer matig, Ik zag laatst hier ook een uitleg onder mandrake met een usb modem, Die werkte ook niet. En Ik heb al UTFS, RTFM etc. Gedaan er zijn hier ook al wat topics over geopent die heb ik gelezen en gaven geen! oplossing voor mijn probleem.
Ik geef nu het commando pppd call adsl en dan krijg ik deze output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| using channel 1 Using interface ppp0 Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0 sent [LCP ConfReq id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x9c1137a8>] rcvd [LCP ConfReq id=0xbf <auth pap> <magic 0x8fdea0a>] sent [LCP ConfAck id=0xbf <auth pap> <magic 0x8fdea0a>] rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x9c1137a8>] sent [PAP AuthReq id=0x1 user="blat@adsl-comfort" password=<hidden>] rcvd [PAP AuthNak id=0x1 "Toegang geweigerd\nRequest Denied"] Remote message: Toegang geweigerd^JRequest Denied PAP authentication failed sent [LCP TermReq id=0x2 "Failed to authenticate ourselves to peer"] rcvd [LCP TermReq id=0xc0] sent [LCP TermAck id=0xc0] rcvd [LCP TermAck id=0x2] Connection terminated. Waiting for 1 child processes... script /usr/local/bin/pppoa2 -vpi 8 -vci 48, pid 153 Script /usr/local/bin/pppoa2 -vpi 8 -vci 48 finished (pid 153), status = 0x0 |
[Ter aanvulling]
Ik heb in resolv.conf de instellingen gezet:
Eerst:
code:
1
2
3
| search planet.nl nameserver 195.121.1.34 nameserver 195.121.1.66 |
Toen vangemaakt:
code:
1
2
3
| search planet.nl dnsserver 195.121.1.34 dnsserver 195.121.1.66 |
Maar ik weet niet waar ik moet instellen dat pppd call adsl gebruik moet maken van die servers het zijn de Primary en de Secundary dns servers.. Hoe moet ik dat dan instellen?
Dit heb ik in mijn modules.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| alias net-pf-4 off # we won't use PF IPX alias net-pf-5 off # we won't use PF AppleTalk alias char-major-108 ppp_generic alias /dev/ppp ppp_generic alias tty-ldisc-3 ppp_async alias tty-ldisc-13 n_hdlc alias tty-ldisc-14 ppp_synctty alias ppp-compress-21 bsd_comp alias ppp-compress-24 ppp_deflate alias ppp-compress-26 ppp_deflate |
Dit in mijn /etc/ppp/peers/adsl file:
(Natuurlijk is blat@adsl-comfort niet mijn echte inlognaam)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| debug kdebug 1 noipdefault pty "/usr/local/bin/pppoa2 -vpi 8 -vci 48" nodetach sync nodetach user "blat@adsl-comfort" kdebug 7 noaccomp nopcomp #passive #lcp-echo-interval 5 #lcp-echo-failure 30 #persist |
Nu mijn options.adsl
code:
1
2
3
4
| noauth usepeerdns lock noipdefault |
Nu mijn pap-secrets bestand: (Inlog en password weggehaald )
code:
1
2
3
| #Authenticatie via PAP # login - server - pass - IP blat@adsl-comfort * blaat * |
Dit was het dan zo'n beetje:
Kernel: 2.4.18
Ondersteuning voor pppd, usb en alles wat nodig is.
De howto heb ik van xs4all.nl gehaald:
www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/usb/linux/configureren.html
Ik heb al diversen howto's geprobeerd en werkte allemaal niet, Waarschijnlijk mijn onkunde. Er zullen nu vast een aantal mensen zeggen ga naar "adsl4linux.nl" Maar, Dat is voor de ethernet variant. Aangezien ik die niet heb. Heb ik ook niks aan de site. In de FAQ staat een uitleg en die vind ik zeer matig, Ik zag laatst hier ook een uitleg onder mandrake met een usb modem, Die werkte ook niet. En Ik heb al UTFS, RTFM etc. Gedaan er zijn hier ook al wat topics over geopent die heb ik gelezen en gaven geen! oplossing voor mijn probleem.