Ik wil nog wat oude lp's en mc's op cd zetten. Welke geluidskaart is hiervoor het best geschikt. Ik heb begrepen dat het om een goede AD-converter gaat. Wie heeft suggesties
Maakt niet zo heel erg veel uit. Als je digitaliseert, ben je grotendeels afhankelijk van de karakteristieken van de analoge apparatuur.
Bijvoorbeeld signaal/ruis verhouding is van praktisch alle (fatsoenlijke) geluidskaarten stukken beter als van lp's en mc's.
Dit geldt ook voor de dynamiek (in mijn mening).
Dus neem gewoon een geluidskaart van > 150 gulden en je zit altijd goed. Alhoewel.... er is nu ook een geluidskaart met speciale ingang voor platenspelers. Volgens mijn een Terratec... Anders moet je een aparte voorversterker hebben om de platenspeler op je geluidskaart aan te sluiten... (voor de mc's maakt niet uit)
Bijvoorbeeld signaal/ruis verhouding is van praktisch alle (fatsoenlijke) geluidskaarten stukken beter als van lp's en mc's.
Dit geldt ook voor de dynamiek (in mijn mening).
Dus neem gewoon een geluidskaart van > 150 gulden en je zit altijd goed. Alhoewel.... er is nu ook een geluidskaart met speciale ingang voor platenspelers. Volgens mijn een Terratec... Anders moet je een aparte voorversterker hebben om de platenspeler op je geluidskaart aan te sluiten... (voor de mc's maakt niet uit)
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD