meerdere toetsenborden

Pagina: 1
Acties:

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Hallo,

Misschien dat iemand van jullie een goede oplossing heeft:
Ik wil graag meerdere (2) toetsenborden op een computer aan sluiten onder DOS. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Of heeft iemand dit eerder gedaan? Kan ik bijvoorbeeld gewoon twee kabels in een stekker kwijt? Alle info enz. is welkom...

Bij voorbaat dank

Sparcky

Verwijderd

Ik zou niet weten of dat mogelijk is. Je zou kunnen proberen om 1 ps/2 tobo aan te sluiten, en 1 USB. Maar of DOS ermee overweg kan is een tweede. Waarvoor wil je het eigenlijk gebruiken? Wel vet :9

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 22:36 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik zou niet weten of dat mogelijk is. Je zou kunnen proberen om 1 ps/2 tobo aan te sluiten, en 1 USB. Maar of DOS ermee overweg kan is een tweede. Waarvoor wil je het eigenlijk gebruiken? Wel vet :9
Het lijkt me dat het wel goed gaat, in de BIOS werkt namenlijk ook bij mij beide toetsenborden, dus het lijkt me wel dat het in DOS ook werkt.

Ik zou trouwens even opletten bij zoiets of je BIOS wel extra ondersteuning heeft voor een USB toetsenbord, anders wordt je USB toetsenbord softwarematig aangestuurd en dan krijg je het effect dat je toetsenbord alleen in Windows e.d. werkt en dus niet in DOS.

Je kan trouwens volgens mij ook van die PS/2 splitters kopen, daarmee kan je 2 PS/2 toetsenborden aansluiten.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:04

Snow_King

Konijn is stoer!

wat is het effect er nou van? dat zou ik wel eens willen weten!

Verwijderd

Ik denk niet dat je een keyboard 123 kan aansluiten, daar is tie helaas niet echt opgemaakt.

Wat wel kan = 2 muizen. Eentje op de seriele poort en eentje op de andere of op de ps/2 aansluiting.

Destijds had je zo'n spelletje settlers ofzo en daar dan de nettere versie van (ben de naam ff kwijt) maar dan had je een split screen en konden 2 spelers met 2 muizen elk hun eigen scherm bedienen. :P

Dit was allemaal nog onder het dos-tijdperk, denk dus zeker aan 1996 ofzo.

• El_kingo
Enige uitleg lijkt me wel makkelijk:

het gaat hier om een opstelling waarbij ik vanuit 2 aparte naast elkaar gelegen ruimtes een comp. moet kunnen bedienen.
USB en PS/2 gaat helaas niet aangezien het een 386 zonder ps/2 of USB is, maar het voorstel is goed, misschien toch maar nieuwere comp. gebruiken dan :P

Verder moeten er dus ook twee monitoren op komen, maar dat is al opgelsot door twee videokaarten te gebruiken...

Dus als iemand hier nog ideeen over heeft, graag :)

bvd
Sparcky

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:49 schreef DragonLord het volgende:
Ik denk niet dat je een keyboard 123 kan aansluiten, daar is tie helaas niet echt opgemaakt.

Wat wel kan = 2 muizen. Eentje op de seriele poort en eentje op de andere of op de ps/2 aansluiting.

Destijds had je zo'n spelletje settlers ofzo en daar dan de nettere versie van (ben de naam ff kwijt) maar dan had je een split screen en konden 2 spelers met 2 muizen elk hun eigen scherm bedienen. :P

Dit was allemaal nog onder het dos-tijdperk, denk dus zeker aan 1996 ofzo.
Mja?

Want in windows bestuur je gewoon met 2 muizen 1 cursor. Wil wel eens weten of je ook 2 cursors kunt hebben (was paar dagen geleden nog topic over)

[edit]
Kun je niet gewoon een switch kopen? Dus geen CPU switch, maar een 'console switch' :? :X (weet niet zeker of het zo heet) Dan kun je gewoon met een schakelaartje switchen

enneuh: [topic=309815/1/25] ;)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:56 schreef sparcky het volgende:
Enige uitleg lijkt me wel makkelijk:

het gaat hier om een opstelling waarbij ik vanuit 2 aparte naast elkaar gelegen ruimtes een comp. moet kunnen bedienen.
USB en PS/2 gaat helaas niet aangezien het een 386 zonder ps/2 of USB is, maar het voorstel is goed, misschien toch maar nieuwere comp. gebruiken dan :P

Verder moeten er dus ook twee monitoren op komen, maar dat is al opgelsot door twee videokaarten te gebruiken...

Dus als iemand hier nog ideeen over heeft, graag :)

bvd
Sparcky
Wat wil je in godsnaam op een 386 gaan draaien :o

Met een EDIN aansluiting moet het ook wel te doen zijn. Koop/maak gewoon en splitter, en kijk wat er gebeurt...

• El_kingo
Het gaat in dit geval om een onderzoek wat gebeuren moet aan de universiteit, alle elecronica, programmatuur etc. zit in / staat op deze comp (onder andere EEG apparatuur) Vandaar dat het moelijk word om comps te wisselen.
Pagina: 1