Toon posts:

[win95] seriele muis loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een pc, win95 en een seriele muis. Nou geen problemen, tot dat de pc nieuwe hardware vindt. Een logitech muis -> klopt want die heb ik ook, nou na installatie loopt de muis gewoon vast. Terwijl wanneer ik hem niet installeer de muis het gewoon doet!! RA RA RA hoe kan dat? Nou zou je zeggen, installeer dan niet, maar dan krijg ik iedere keer met opstarten de melding nieuwe hardware gevonden.

Verwijderd

Even in de veilige modus alle muizen die geinstalleerd staan verwijden, probeer het dan nog eens !

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij doet het wel in de gewone modus. Maar zodra ik het stuurprogramma van de muis installeer (wat ik dus krijg bij het opstarten) dan loopt de muis vast. De pc gaat wel gewoon door. Zolang ik dat stuurprogramma niet installeer kan ik de muis gewoon gebruiken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een conflictje met een andere COM poort of iets dergelijks? Heb je een modem?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Yep zit een modem in, maar windows geeft geen conflicten aan..

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 22:53

SilentSimon

Have you been hopped?

je kan t ook wel uitzetten dat ie nieuwe hardware vind voor die muis

• blackd
  • Niet online
Op welke COM poort heb je dat modem zitten? Zorg ervoor dat je modem en muis niet op COM 1 en COM 3, of COM 2 en COM 4 zitten, maar bijv op COM 1 en COM 2, of COM 3 en COM 4. COM 1 en COM 3 sharen namelijk 1 IRQ, en mocht je die samen willen gebruiken, dan moet je dit IRQ veranderen in je BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Muis zit op com1 en modem op com2, maar 3 kun je toch zo aan maken zonder dat ie er is? Dacht ik mij te herinneren!?

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 22:58 schreef Remco292 het volgende:
Muis zit op com1 en modem op com2, maar 3 kun je toch zo aan maken zonder dat ie er is? Dacht ik mij te herinneren!?
Dat is dus goed, want dan hebben ze (met de standaardinstellingen in je BIOS) allebei een aparte IRQ. Je kan dit nog even nakijken in je BIOS.

Ff opzoek naar de standaard IRQ settings...
Com1 at 0x03f8 (irq = 4)
Com2 at 0x02f8 (irq = 3)
Op donderdag 02 mei 2002 23:02 schreef Remco292 het volgende:
FF kijken, onboard serial port 1 en port 2?
Yep, als volgt:
Serial Port 1:
IO = 3F8, IRQ = 4
Serial Port 2:
IO = 2F8, IRQ = 3

Verwijderd

Topicstarter
o wacht ff

Geloof dat ik het heb gevonden, ff kijken of ie het nu doet dan...

Verwijderd

Topicstarter
nou ingesteld zoals je zei, maar helaas..de muis loopt weer vast!

• blackd
  • Niet online
Staan er nog andere muizen geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 23:09 schreef blackd het volgende:
Staan er nog andere muizen geinstalleerd?
Wacht het is gelukt, vraag me niet hoe, maar ik kreeg de kans een andere seriele muis te installeren dan een logitech. Deze pakt ie wel..opgelost!! Bedankt voor de moeite, zal die kennis van ook weer blij zijn...

• blackd
  • Niet online
Bij welke stap van t installeren van de hardware loopt de computer vast? Wat doet ie nog wel, en waar gaat 't mis? Misschien dat je bij www.logitech.com even op zoek kunt gaan naar "MouseWare" software?

edit:

Ow het is alweer opgelost, andere driver dus blijkbaar

Verwijderd

Topicstarter
tja heel raar, maar goed..bedankt voor al je moeite!! Gooi maar op slot deze thread!!! mzzl
Pagina: 1