Uitgaande mail door router wordt niet verstuurd

Pagina: 1
Acties:

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025
Beste allemaal,

Ik heb een nogal vervelend probleem dat mij uitgaande mail niet kan worden verstuurd.
Ik verstuur internet vanaf een PC die via een winroute pc met internet verbonden is. Ik heb mijn WinXP opnieuw moeten installeren en outlook opnieuw ingesteld. Voorheen werkte alles in dezelfde opstelling trouwens goed.
Nu kan ik wel mail ontvangen maar mail wordt niet meer verstuurd. Als ik rechtstreeks inplug op de kabelmodem lukt het weer wel.

Alles gaat dus goed door de server, mail ontvangen, interpretten, gamen, ICQ noem maar op en ik snap er geen bal van!

Kan iemand me een hint geven????

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:29 schreef Triple het volgende:
Kan iemand me een hint geven????
Poort 25

• Triple
Ook al een keer gemapt, maar alleen als TCP/IP. Of moet dat een ander protocol zijn???

• Triple
Ff omhoog, ik heb het nog niet voor elkaar

Verwijderd

---> nt

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:37 schreef Triple het volgende:
Ook al een keer gemapt, maar alleen als TCP/IP. Of moet dat een ander protocol zijn???
Telnet effe op port 25 naar een mailserver op het internet. Krijg je antwoord, dan staat het goed. Zoniet, dan blokeerd je router die poort.

• Triple
Ik heb dus helemaal de ballen verstand van telnet, maar ik heb het toch geprobeerd en dit was het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurgenvanes/bestanden/telmail.jpg

Kan iemand zeggen of dit goed is of niet???

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 10:52 schreef Triple het volgende:
Kan iemand zeggen of dit goed is of niet???
Dit betekend dat je poort 25 goed open staat, maar dat je mailserver om de een of andere reden de weg naar buiten niet kan vinden. Ik heb helaas geen verstand van winroute en hoe die omgaat met default gateway enzo. Iemand anders?

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

In Winroute moet je de poort ook mappen... Gateways haalt winroute uit je windows TCP/IP settings.. daar je gateway ook goed staan? check ook even je routetabel met 'route print' in de dosbox.

Sundown Circus

Verwijderd

aan je printscreen te zien staat je mapping goed of laat je router gewoon port 25 door.
Ik zie echter dat je @home gebruikt, die staan nou niet echt bekend om hun goed functionerende mailservers..
Je zou ook de smtp server functie van winroute kunnen gebruiken, vraag daar verder niks over weet alleen dat die functie er in zit.

• Triple
Daar zat ik zelf ook al een beetje aan te denken..... moet ik die server maar eens gaan instellen denk ik..

• Triple
Ik heb ondertussen het probleem opgelost, voor als iemand met de search op dit topic stuit.
Ik moest via de portmapper van winroute (want die gebruik ik als router) UDP poort 53 mappen naar de pc waar winroute op draait. Deze poort is voor het doorgeven van DNS info pakketjes.

Misschien dat ik hier nog mensen mee help.

Pagina: 1