Toon posts:

PHP en CSS

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://users.skynet.be/fa054686/newsscript.zip

Voila ipv alles hier te zetten heb ik het rap even gezipt. Dit is een héél goed nieuwsscript maar ik heb er één probleem mee: elk nieuwsitem post hij als <a name="nummer">. Mijn css echter neemt aan dat alles dat begint met a een link is. Conclusie: heel mijn kop staat als link aangeduid. Nu ja moeilijke uitleg, download het zipje en bekijk het even. Heeft geen mysql nodig allemaal txt bestandjes

TNX voor support!!!

Ps: ik wist niet dat je hier geen script requests mocht doen...sorry!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:39
Wat heb je al geprobeert? Hoe heb je het al proberen te fixen?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op donderdag 02 mei 2002 22:25 schreef Krisken het volgende:
Ps: ik wist niet dat je hier geen script requests mocht doen...sorry!
Ja maar, nu dus wel. En waarom doe je het dan?

En even politiek correct:
[topic=392390/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu éénmaal mijn probleem ik zou niet goed weten hoe ik het anders zou moeten fixen... Juist daarmee dat ik niet heel het script hier niet post maar downloadable zet zodat jullie het tenminste begrijpen.

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 16:35

Breuls

Bad Wolf

Probeer 's <a class="nietbestaandeclass" name="blaat"> ?
Volgens mij neemt-ie dan niet de standaard (maar dat is een gokje).

Of maak even een class met de naam anchor ofzo, die je dan precies zo maakt als jij 'm eruit wilt laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm kleine verbetering nu weet ik idd dat dit niet mag (zou wel tof zijn mocht dit duidelijk vermeld worden ma soit) en ik wil aan de mensen hier vragen of zij er de fout in zien niet om het script te schrijven hé!!!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Of gebruik a:link ipv a in je stylesheet...

On track

Verwijderd

Topicstarter
Zo wordt het script gedaan

<a name="1040840015"><b>Testjeuh :-)</b> posted by <a href="mailto:info@krisken.be">krisken</a> on 02/05/02<br>
test <a href="http://192.168.4.251:18080/www.krisken.be/news/news.php?id=1040840015"><b>Meer...</b></a>
<br>
<a href="http://192.168.4.251:18080/www.krisken.be/news/send.php?id=1040840015">Naar vriend/vriendin versturen</a><br>
<br>

En zo is mn CSS

A {
FONT-SIZE: 8pt; COLOR: #0f648b; FONT-FAMILY: verdana; FONT-WEIGHT: bold; FONT-FAMILY: verdana; TEXT-DECORATION: none
}
A:visited {
FONT-SIZE: 8pt; COLOR: #0f648b; FONT-FAMILY: verdana; FONT-WEIGHT: bold; FONT-FAMILY: verdana; TEXT-DECORATION: none
}
A:active {
FONT-SIZE: 8pt; COLOR: #094865; FONT-FAMILY: verdana; FONT-WEIGHT: bold; FONT-FAMILY: verdana; TEXT-DECORATION: none
}
A:hover {
FONT-SIZE: 8pt; COLOR: #b1d6e7; FONT-FAMILY: verdana; FONT-WEIGHT: bold; FONT-FAMILY: verdana; TEXT-DECORATION: underline
}

Dus de a is een catch-all css hé...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op donderdag 02 mei 2002 22:35 schreef Krisken het volgende:
Euhm kleine verbetering nu weet ik idd dat dit niet mag (zou wel tof zijn mocht dit duidelijk vermeld worden ma soit) en ik wil aan de mensen hier vragen of zij er de fout in zien niet om het script te schrijven hé!!!
Je mag meerdere zinnen (en leestekens) in een enkel bericht gebruiken, hoor.

Verder is 't idee dat je zelf eerst probeert je probleem op te lossen en pas als je een concrete vraag hebt, deze hier plaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 22:37 schreef WouZz het volgende:
Of gebruik a:link ipv a in je stylesheet...
Yeps maar dan moet ik héél de site aanpassen :(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
De oplossing is simpel, namelijk je <a name=""> tag afsluiten met </a>.

Verwijderd

Topicstarter
Verder is 't idee dat je zelf eerst probeert je probleem op te lossen en pas als je een concrete vraag hebt, deze hier plaatst.
Tjah als php beginneling is dit soms wel moeilijk hé...En ipv waarschuwen bam gewoon dichtkloppen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 22:45 schreef ddc het volgende:
De oplossing is simpel, namelijk je <a name=""> tag afsluiten met </a>.
Ahja nu ge t zegt gewoon vlak na de <a> de </a> doen...tnx'kes mensen k ga da ff gon proberen

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 22:46 schreef Krisken het volgende:

[..]

Tjah als php beginneling is dit soms wel moeilijk hé...En ipv waarschuwen bam gewoon dichtkloppen...
't staat in de FAQ... dus je was gewaarschuwd..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Dennis
  • Laatst online: 23:30
Sowiezo wil je toch wel xhtml valid html schrijven toch? :P

Verwijderd

Topicstarter
Voila ok mensen tis in orde. twas gewoon diene </a> der onmmiddellijk achter doen.

En wat de regels betreft. Wie in godsnaam leest er de FAQ??? Doe het via een klein pop-upje of zo hé?

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 22:55 schreef Krisken het volgende:
En wat de regels betreft. Wie in godsnaam leest er de FAQ??? Doe het via een klein pop-upje of zo hé?
Iedereen, althans dat is de bedoeling ;)
Zo niet, sjah... dan kan je slotjes verwachten als je je er niet aan houdt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Stel html vraagjes volgende keer graag in W&G, maar lees van te voren wel eerst de FAQ aldaar door en bezoek www.w3schools.com es.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.