Toon posts:

RAID A7V333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een topic staan over mijn nieuwe mobo + proc.

Nu krijg ik mijn raid configuratie niet werkend, dus vandaar dat ik het hier vraag :

Nog ff oude topic bij P/M/G [topic=480458/1/999]

Ik heb nu de volgende configuratie : Plextor, Asus 40x,2x IBM 120GXP 80GB en een IBM 60GXP 40gb.

Heb de nieuwe ibm disks beide op een aparte kanaal en kabel zitten op de promise connectors.

De rest van de aparaten zitten op de standaard ide poorten.

Ik heb een aray aan gemaakt, gewoon auto setup. Er staat nu :

ID Mode Size Track-Mapping status
1 2+0 Stripe 164696M 20023/255/63 fuctional

Dit heeft dus de auto setup gemaakt. Is dit correct? Of moet ik er 1 handmatig maken met andere settings?

Nu lijkt het me logisch dat ik me raid setup gelijk als boot disk gebruik omdat die ook het snelst is. Dus in bios Onboard ATA/scsi als eerste gezet in de volgorde.

Nu wil ik er dus winxp opzetten. Maar in winxp setup ziet hij aleen de oude IBM 40gig disk die op de standaard controller zit. En fdisk ziet de disks ook niet.

Hoe krijg ik winxp nou die raid setup te zien? Zodat ik ze kan partitioneren, en winxp er op zetten?

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
Bij winxp setup ziet hij bij mij ook de raid hd's niet staan. De winkel heeft voormij hierop een windows geinstalleerd, zodat voor mij geen probleem is.

Wat ik zou doen is het volgende: ik zou gewoon windows xp op de normale hd installeren en daarna een image maken met de nieuwste ghost versie (pqdi werkt niet met raids). Deze image kun je terug zetten op de raid.

Wanneer de onboard raidkaart naar hds zit te zoeken kun je escape drukken en kiezen voor een andere hd. Dit is super handig!

Ik hoop dat wanneer jij klaar bent met alles je raid scores kunt posten gemaakt met Sandra, HDTach en Atto. Ik ben zeer benieuwd.

Ook ben ik benieuwd naar jouw geheugen scores.

Veel succes!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
Ik heb effe gezocht en dit gevonden:

Mijn OS pakt mijn RAID set niet!!
Zorg ervoor dat alle drivers geladen zijn, bij win2k en winXP doe je dit door tijdens de installatie aan het begin op F6 te drukken en je driver diskette in het systeem te stoppen als hij daar om vraagt

Verwijderd

idd, ff drivers op flop zetten, en dan tijdens winxp/2k op f6 rammen en dan diskette erin, drivers laden en installeren maar... zorg er wel voor dat je de goeie drivers heb (bij mij pakte windhoos ook eens mijn raid-array niet, hij zei wel dat hij een goede driver had, maar vervolgens kon ik windows alleen op C: installeren)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die drivers vinden, die ik dan op de flop moet gooien tijdens de xp instalatie?

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 08:46 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Waar kan ik die drivers vinden, die ik dan op de flop moet gooien tijdens de xp instalatie?
Misschien op de site van asus??? en anders staan ze ook nog ergens op het cdtje dat je bij je mobo gekregen heb.

Verwijderd

Beide.
Pagina: 1