Help, mijn pc loopt vast en reboot uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Is er iemand van de medetweakers die mij kan helpen met het volgende probleem

Ik heb een k7v met onboard sound en een athlon 650. Verder een creative geforce DDR, een realtek netwerkkaart, een trust communicator modem(ik weet het, er staat trust maar hij werkt prima). Mijn pc wil af en toe terwijl hij aanstaat uitgaan om of weer meteen aan te gaan of om na een tijdje pas weer aan te gaan. Temperatuur van mijn mobo is 37 graden van de proc weet ik niet. Ook heb ik vrij vaak dat als ik een directx spel speel dat op gegeven moment mijn hele pc vastslaat. Met opengl heb ik dit nog niet gehad. Heeft iemand dit ook gehad of iets soortgelijks en weet iemand de oplossing.

Vast bedankt

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:55

Halfkakkende

Vandring

Ik heb gehoord dat het aan die realtek netwerk kaarten kan liggen.
Haal anders even je realtek eruit en gebruik je computer een tijdje.

MUZIEK!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Bedankt voor de tip

Zijn er nog andere factoren die mee kunnen spelen echter?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik lees Athlon en GeForce DDR ...

Toevallig nog een Athlon Classic op 0.25 micron en een GeForce 256 dus ?? Dan zou het wel eens een probleem kunnen zijn met je voeding, dat die niet genoeg vermogen aan kan leveren voor deze 2 stroomvretende monstertjes...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb een .18 micron proc en een 300 watt voeding dat moet toch genoeg zijn dacht ik zo.

Verwijderd

Dan kan het niet aan voeding liggen...

Zal wel foute bios instelling of netwerkkaart zijn, probeer eens de geheuheninstelling op 10ns te zetten/ zet hem op HSTCLK ipv. HSTCLK+PCICLK

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik had ook veel probs met een realtek nic en athlon.

Je kunt beste ff de drivers updaten:

http://www.realtek.com.tw

Verwijderd

Heb je WinMe geinstalleerd?
Ik had hetzelfde probleem, maar dan de combinatie WinMe met mijn E-tech ISDN adapter. Na WinMe drivers geinstalleerd te hebben, was het probleem voorbij :)

Greetz,

• lpb
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

lpb

'k had ook hetzelfde zoort probleem (spontaan reseten)en toen bleek m'n geheugen niet helemaal OK te zijn.
Het was op een 1 of andere manier een beetje beshadigt. Dus ik zou zeggu haal ff een bankje eruit (als je tenminste meer als 1 hept)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb een MSI 6309 met Mendocino 533 MMX, reboot ook wel eens spontaan. Zit ook een Realtek kaartje in. Ik heb het gulukkig nog maar 2x gehad. In al die maanden dat ik hem al heb.

Verwijderd

je heb wel een 300watt voeding maar ja maar
als je meer fens gebruikt om te koelen kan de 300watt voeding niet meer lever

voorbeeld
mij kast midi
4 kast fens waar van een gebruikt word om de proc te koelen
2 slotsfens en 2 5.5 kast fens
ik heb een grood probleem noet nog een at voeding kjopen voor de fens
heb ook nog een ati rage fury may zit ook nog twee fens op dan een mobo van asus met een amd751 chip op freed ook nog stroom een atlon vreed ook veel stroom en binnenkord een geford2 64md ddr van hercules

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb de realtek eruit gehaald maar hij doet het nog steeds. Is er bij jullie iets bekend over een probleem met de k7v dat er een schroefje ergens kortsluitin g maakte soms? Hier staat me iets van bij namelijk.

Ik heb geen winme geinstalleerd omdat deze niet wou booten met mijn geforce. Met mijn oude s3 virge pci kaartje gaat het prima maar zodra ik de geforce erin hang vindt hij het niet leuk meer.

• JWR
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Ik heb zelf ook een ASUS K7v met een athlon classic 700@840Mhz :) (met standaard koeler :) )en ook een realtek netwerkkaart, 128Mb PC133 en de rest...

Mijn PC loopt alleen vast en reboot alleen uit zichzelf als ik hem te ver overklock...
;)

Heb jij je PC ook overgeklockt?

groeten

JWR

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik klok hem dus niet over want zodra ik de fsb al naar 103 schroef crasht hij ongenadig hard. Binnen 3 minuten loopt mijn systeem vast. Als ik hem overklok dus.

Ook gaf mijn geforce laatst trouwens aan dat hij maar 16 mb geheugen had i.p.v. 32 maar dit is maar 1 keer geweest. Ik ga vanavond even mijn oude videokaart erin gooien en kijk dan wel even of hij nog steeds vastloopt.

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb dit probleem ook gehad onder Win98(SE) & WinME, ik draai nu dus op Win2k Pro en Slackware 7.1 en dat draait als een tiet, en idd ik heb ook een realtek kaartjuh in mijn bakkos hangen.......

• JWR
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Wat je ook kan proberen is je bios flashen

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_A/VIA_Chipset/Apollo_KX133/K7V/1008_01c.zip

dit is de nieuwste versie gaat heel makkelijk met Aflash.exe

Groeten JWR

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb ook een k7v met athlon en realtek kaart, en een voodoo-iii.
Hij crasht idd altijd in NFS-3.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 22:38 schreef (¯`;.žž.LPB.žž.;ޝ) het volgende:
'k had ook hetzelfde zoort probleem (spontaan reseten)en toen bleek m'n geheugen niet helemaal OK te zijn.
Het was op een 1 of andere manier een beetje beshadigt. Dus ik zou zeggu haal ff een bankje eruit (als je tenminste meer als 1 hept)[/quote]had ik dus ook alleen bleek bij mij de volgende dag dat een van mijn reepjes doorgefikt was.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb wat elimineren gedaan en ben er in ieder geval achter dat het een hardware probleem is en geen software probleem. Daarnet gign de hele pc weer uit en meteen weer aan, zowel in 2000 als in 98se.

Realtek is er nog steeds uit maar maakt geen verschil. 300 waat moet volgens mij geneog zijn voor 1 harddisk, 2 cd-roms waarvan 1 writer, 1 floppydrive, 1 modem, 1 geforce ddr, 1 asus k7v mobo met athlon 650 0.18 micron ofzoiets, 2 casefans en een iceberg athlon koeler. Ik heb de voeding van een 999 miditower van computerland. Iemand iets bekend over?

Pagina: 1