Toon posts:

GF4 MX 440 Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een GF4mx440 gehaald. En merk dat geen enkel UT game normaal wil lopen... dus kan ook geen Tactical ops spelen... alles reageert zowiezo traag in UT

Het veranderen van de beeldresolutie duurt lang en ook van de kleurdiepte... als de game dan uberhaupt wil draaien dan draait die gewoon slecht...

Gebruik WinXP, 28.90 drivers, NVmax om de kaart te tunen. Had hiervoor een GF2PRO en daarmee werkte gewoon alles goed.
Andere games, zoals MOH, SOF een 3Dmark doet het gewoon goed... Alleen dus games gebaseerd op de Unreal Engine werken niet goed.

Iemand ook dit probleem?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Waarom koop je een videokaart die bijna niks sneller is als je oude videokaart ?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:55

Hu9o

Schokkend

Is er misschien een patch die je eerst nog moet installeren?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 22:02 schreef Sir_Killalot het volgende:
Waarom koop je een videokaart die bijna niks sneller is als je oude videokaart ?
Garantie heet dat ;) ... mijn GF2 was kapot gegaan

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:30
Op donderdag 02 mei 2002 22:02 schreef Sir_Killalot het volgende:
Volgens mij zijn Geforce2 op sommige gebieden zelfs sneller :(
Ik vrees dat je teveel naar de vier in geforce4mx hebt gekeken. De kaart is de naam niet waard |:(

edit: ok, ik tiep niet zo snel... >:)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Op donderdag 02 mei 2002 22:05 schreef Delete het volgende:

[..]

Garantie heet dat ;) ... mijn GF2 was kapot gegaan
Das een goede ruil geweest dan ;)

Verwijderd

Mijn mx440 loopt bloedje snel, denk toch dat er iets niet goed staat.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 22:10 schreef precary het volgende:
Mijn mx440 loopt bloedje snel, denk toch dat er iets niet goed staat.
Ja kijk zoals ik zei 3Dmark2001se valt hoger uit. MOH en SOF haal ik meer FPS. 2D en 3D beeldkwaliteit is beter.

Maar games gebaseerd op de UT engine draaien voor geen meter...

Ik ben een fanatiek UT en TO gamer, en weet precies hoe alles via preferences menu te configgen en tweaken... dus dat is niet echt het probleem.

De 28.90 drivers schijnen goed te zijn en NVmax heb ik ook FSAA gewoon gedisabled net als Vsync, kaart geclocked en nog wat andere instellingen voor performance, rendering mode bi/triliniar

Verwijderd

Gebruik ook WinXP, 28.90 drivers, kaart niet getuned,
Alleen opengl verticale synchonisatie op altijd uit gezet.

Ut loopt ook goed op 1024
3Dmark2001se - 5400

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 22:17 schreef precary het volgende:
Gebruik ook WinXP, 28.90 drivers, kaart niet getuned,
Alleen opengl verticale synchonisatie op altijd uit gezet.

Ut loopt ook goed op 1024
3Dmark2001se - 5400
Hmz.. tja wat goed is is natuurlijk maar relatief.
je 3Dmark score is wel iets hoger... maar ik heb maar een Kt133a mobo met TB'tje...

Anyway, Als jij in UT de schermresolutie verandert of kleurdiepte gaat dat dan meteen? of duurt het een tijdje???

Bij mijn gf2PRo was het meteen... maar nu gaat dat echt traag

ps:Ik had ook al geprobeert UT en TO opnieuw te installen... maar dat haalt niks uit.

Verwijderd

Net geprobeerd, flits , op yes drukken klaar. 1 sec.

Btw , heb extra fan wel van mijn mobo gehaald omdat die te veel stroom trok, en direct aangesloten op mijn voeding.
vcore handmatig op 1.8 volt gezet

Verwijderd

Topicstarter
Vaag dan weet ik het ook niet...

Vreemde is dit is een Gainward GF4MX440... maar hij lijkt op de 420... deze heeft namelijk een zwart koelblok ZONDER fan... 1 TV out + gewone aansluiting... dacht dat gf4mx 440 Nview mogelijkheid had :?

Verwijderd

Topicstarter
Hmz... PowerDVD 3 werkt dus ook niet meer...

NEt weer een TNT2 kaartje erin gedaan... en alles werkt weer zonder problemen, behalve dat de kaart niet zo snel is ;)

Verwijderd

uit ervaring met de gf4mx440 lijkt het me handig als je gewoon de standaard drivers van de www.nvidia.com gebruikt want anders doen meerdere games ut niet die opengl ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 09:54 schreef DJ-Strife het volgende:
uit ervaring met de gf4mx440 lijkt het me handig als je gewoon de standaard drivers van de www.nvidia.com gebruikt want anders doen meerdere games ut niet die opengl ondersteunen.
Tja ik heb die drivers ook geprobeert... maar ook geen succes.

De drivers die het beste doen, zijn de 27.20 drivers van Gainward zelf. UT en TO doen het nu wel normaal. Alleen de nieuwe tactical ops asault on terror, doet het dus NIET goed met deze drivers... POwerDVD 3 wil nog steeds niet werken met deze kaart.

Het is echt waardeloos... iemand die deze kaart wil ;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
PowerDVD sucked *, gebruik gewoon WinDVD (dat wordt niet voor niets gebundeled met veel nVidia kaarten). WinDVD ondersteund nVidia overlay native, terwijl PowerDVD waar wat doet (en dus bij elke nieuwe kaart weer gelapt moet worden).

Over die spellen, ik las in een ander topic dat je de spellen opnieuw moet installen (of alleen de config dellen), maar daar kan ik verder weinig over zeggen.

* Het is niet compatible met nVidia overlay (misschien na patch wel, dus de allernieuwste XP 4.0). Ik moest PC(2) opnieuw installen (TV kaart werkte opeens niet meer).

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 11:07 schreef Delete het volgende:

[..]

Tja ik heb die drivers ook geprobeert... maar ook geen succes.

De drivers die het beste doen, zijn de 27.20 drivers van Gainward zelf. UT en TO doen het nu wel normaal. Alleen de nieuwe tactical ops asault on terror, doet het dus NIET goed met deze drivers... POwerDVD 3 wil nog steeds niet werken met deze kaart.

Het is echt waardeloos... iemand die deze kaart wil ;)
Bij mij doen ze het echt goed hoor die drivers maar dan heb ik het over de leadtek GF4MX440

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Bij mij (ook Leadtek) werken die drivers van nVidia (28.32 WHQL) ook goed.
Mijn TV-out doet het iets beter met 28.90 (maar die is niet 100% stabiel, misschien ook wel door TV-out), maar de problemen met 28.32 zijn te overzien (soms moet ik een film even 2-3 starter voor dat ie er goed uitziet op TV, duidelijk een bugje).
Pagina: 1