Ernstige probs met moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb boven een oude AMD k6 350 mhz staan, met een Asus P5A moederboord.

Nadat ik een virus had gehad wat mijn hele hardeschijf heeft gewist heb ik alles los gehaald (was toch bezig) en schoongemaakt!
Nadat ik dat gedaan had werkte opeens mijn Voodoo 3 kaart niet meer, die heb ik vervangen door een slomere tijdelijk grafsiche kaart. En alles werkte alleen moest windows nog opnieuwe installeren enz.
Toen ik vanochtend wakker werd zette ik de comp weer aan om verder te gaan met alles opnieuwe installeren, DEED DE HELE COMP NIKS MEER!
Alleen de ventilator van de voeding deed het, de rest deed helemaal niks meer!
Ik heb de comp uitgezet en ben naar mijn vriendin gegaan, nu vraag ik mij af wat er aan de hand kan zijn...
Weet iemand dit?

Ik heb er verder niks meer aangedaan want ik wil dit ding niet nog verder kapot maken (als hij dat nog niet is :'( )
Wie weet een oplossing?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe heb je je pc schoongemaakt?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Misschien zo'n biosvirus. Dat komt meestal doordat je een floppy in de drive laat zitten terwijl je opstart.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
mobo uit kast schroeven, proberen te booten met alleen vidkaart en geheugen/proc (en voeding natuurlijk)

verder alles loshalen (pas wel op met statische electriciteit! :))

als dat werkt terugschroeven, en weer met alleen diezelfde onderdelen gaan booten :)

dan langzaam meer aansluiten en kijken of het werkt :)

• Binnetie
Hoe kan ik ee biosvirus verwijderen dan?

Ik heb de pc schoongemaakt met een comprossor (heel licht) blaast iets harder dan een elektrische fietspomp!

Ik heb ook mn andere 2 pc's ermee schoongemaakt en heb daar geen problemen mee gehad.
Wel had 1 van die twee (windows 98) hetzelfde als die pc waar dit topic overgaat...namelijk hij startte op, kreeg een blauw scherm, reset toets, vervolgend de meldingL Diskboot failure!

Verwijderd

volgens mij is je bios fraggeil

• Binnetie
@Dannyke,

En hoe kan ik dat oplossen?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:46 schreef Binnetie het volgende:
@Dannyke,

En hoe kan ik dat oplossen?
nieuwe erin flashen :)

• Binnetie
Op donderdag 02 mei 2002 23:02 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

nieuwe erin flashen :)
Maar hoe moet ik dat doen als de comp weinig meer doet?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Misschien kan je Asus bellen en tref je een leuke medewerker die je ff een nieuwe kan sturen voor € 20,-

/dev/null

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

MSI en PC Chips geven er 1tje gratis als je maar goed genoeg zeurt :) Gewoon zeggen dat je tentamens moet maken enzo :)

webOS all the way!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 20:30 schreef Hermanvh het volgende:
MSI en PC Chips geven er 1tje gratis als je maar goed genoeg zeurt :) Gewoon zeggen dat je tentamens moet maken enzo :)
zou dat ook werken voor een chaintechie ? :)

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als je bij MSI zielig doet sturen ze m dezelfde dag op :) (Normaal moet je eerst je oude chip opsturen). Ik weet niet hoe dat bij Chaintech gaat..

webOS all the way!

Verwijderd

Ben een dag bij MSI geweest zo makkelijk doen ze het niet hoor. Nou ja het was meer een rommelhok :(
Eerst moest de klant 15 euro opsturen inclusief prom en dan werdt hij geflashd wat in 5 minuten was gedaan. ohja een eprom kost 1 cent perstuk inkoop!!!!! :(
Pagina: 1