D2OL client update

Pagina: 1
Acties:

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Eventjes een belangrijk dingetje posten hier ;)

zie http://forum.sengent.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=000059
posted May 02, 2002 03:13 PM
All,

We will be suspending the D2OL project tonight at 7:00 pm GMT-5:00 and it will be down until tomorrow morning. During this time we will be implementing a number of upgrades to software for both the clients and servers and you will not be able to upload results to us or download new batches of candidates, but you may still process any candidates you already have in your cache.

These upgrades should eliminate the issues where clients are not receiving credit for some returned results, but at this time we will not be able to synch the results reported by a client with those on the server. You should also notice that the statistics routines that are run each morning will be completed much faster. The majority of these changes will not be noticeable on your clients, as they are back end improvements for the servers.

We would like to remind you to please take the time to configure the update properties for your D2OL client if you have not already had the chance to do so. You can edit your update properties by right clicking on the system tray icon and selecting Properties. Click on the Update button in this window to take you to the update properties menu for your D2OL client.

If you leave your update preferences set to default, then your client will suspend itself at some point within about 4 hours after the new upgrade is release and a window will pop-up prompting you to download this new update. Your client will not process any more candidates until you choose to download the new update.

By default D2OL clients will wait for manual confirmation before updating. Instead you may specify an Automode behavior to automatically take action when a new version is detected. You must specify whether you want Automode to begin the update process or to quit. You may also configure the time Automode will wait before taking the specified action.

If you wish to update your client manually then you can download a new installer from the website and install it right on top of your current installation. If you opt to do it this way though, you will loose any results that your candidate has processed that are waiting to be updated, including those that have been processed while the project is suspended.

Ken
Dus eventjes kijken naar je instellingen van je D2OL client dus ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eigenlijk zou je dit nieuws dus op <a href="http://www.dutchpowercows.org">WDO</a> moeten posten.
Slotje ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

maby so maar ik vind het wel prettig om het te weten!
8-)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:31 schreef MarkB het volgende:
Eigenlijk zou je dit nieuws dus op <a href="http://www.dutchpowercows.org">WDO</a> moeten posten.
Slotje ;)
Nee want veel mensen lezen alleen hier (waaronder ik dus) :)

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Waarom mag dit news niet hier?
GoT-DPC wordt door zeel veel mensen gelezen en WDO minder (omdat die niet regelmatig updated wordt en er geen levendig forum is)

DPC Team ColdFusion

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 22:24 schreef Mar het volgende:
Waarom mag dit news niet hier?
Ik zeg niet dat dit nieuws niet hier gepost mag worden.
GoT-DPC wordt door zeel veel mensen gelezen en WDO minder (omdat die niet regelmatig updated wordt en er geen levendig forum is)
En als er dan een keer nieuws is waarom post je dit dan niet op wdo (in het algemeen bedoelt). Mensen klagen dat er wdo niks te beleven is (en dat klopt ook helaas) maar dat komt zoals je zelf al zegt, omdat er geen nieuws staat. Oja WDO is geen forum :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

Al met al wel gaaf dat er eens een keer een update komt van de client... Ze hebben bij TSC al een update gedaan en blijkbaar doetie het goed :) Nu mogen wij ook :)

Hopen dat ze de buffer vergroten... In ieder geval zeggen ze dat de stats sneller runnen, dat zou al erg lekker zijn! Dan hebben we vroegere stats :9~

De laatste vier dagen istie trouwens al om half elf klaar zo ongeveer, in plaats van half twee een tijdje geleden :9

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Bij de TSC is de queue size van 30 naar 50 gegaan. Misschien hier straks ook :)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• stappel_
All,

We ran into some issues with Weblogic last night that will result in some node's returned results not being credited, which we were not able to discover and correct until this morning.

We are working to implement new upgrades for both the client and server software, which should eliminate the loss of credit for returned results when problems like this occur.

Ken

--------------------
Ken Weilbacher
lekker dan :( de score zal wel laag zijn vandaag.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
Ik heb mijn update melding gehad (en ben nu aan het updaten)
edit:

Nu nog maar een queque van 20 maar ik heb de afgelopen uren ook niet meer nieuwe binnen gehad. (de update is erg klein in ik zie geen lay-out verbeteringen)

[edit2]
Ik heb nu 39 candidates in mijn queque
[/edit2]

Taal fouten inbegrepen ;)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Autoupdate heeft het hier goed afgehandeld.. Van versie 00.08.01 naar 00.08.02

>:) en nu al 42 candidates in de buffer staan

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mar

Mar

TCF

Update gaat perfect...
Hopen dat nu de problemen een beetje achter de rug zijn. En dat ook de stats een stuk vroeger op de dag (en iedere dag) verschijnen

DPC Team ColdFusion

• ColdFusion
  • Laatst online: 16-03 12:02
Zojuist heeft de client zichzelf weer geupdate. Versie 08.03 nu. In Dpsy lees ik nu de veel gevraagde buffer van 50 candidates! Weehoo! :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• stappel_
Op vrijdag 03 mei 2002 17:01 schreef RIKZ het volgende:
Autoupdate heeft het hier goed afgehandeld.. Van versie 00.08.01 naar 00.08.02

>:) en nu al 42 candidates in de buffer staan
Ik zit net als Coldfusion op 00.08.03. Misschien fout gekeken?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 22:36 schreef stappel_ het volgende:
Ik zit net als Coldfusion op 00.08.03. Misschien fout gekeken?
Nee het was inderdaad naar 00.08.02 gegaan.. (was een snelle update die van mijn :P )

Nu inderdaad weer door naar de 00.08.03 ;)

Verwijderd

Ik heb ook al es 46 candidates in me buffer gehad en dat was voor de upgrade. (kwestie van de cache zover mogelijk leeg laten gaan voordat je internet op gaat).
Eerst es kijken of dat wel zo blijft

• ColdFusion
Hij blijft bij mij op 50 hangen nu dus :)

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18
Het updaten stopt bij mij bij 75%. Ik krijg dan een fatal error en de upgrade wordt afgebroken.
Zelf denk ik dat dit komt doordat ik achter een firewall zit, want het updaten van mijn server die direct op het net is aangesloten heeft geen problemen. Heeft iemand ook last van deze problemen en/of weet iemand hier een oplossing voor?

The LawnMooherMen

• ColdFusion
Op zaterdag 04 mei 2002 13:47 schreef Sobat het volgende:
Het updaten stopt bij mij bij 75%. Ik krijg dan een fatal error en de upgrade wordt afgebroken.
Zelf denk ik dat dit komt doordat ik achter een firewall zit, want het updaten van mijn server die direct op het net is aangesloten heeft geen problemen. Heeft iemand ook last van deze problemen en/of weet iemand hier een oplossing voor?
Mijn tip werkte niet?

• Sobat
Op zaterdag 04 mei 2002 14:56 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Mijn tip werkte niet?
Ik heb jou gisteren een vraag gesteld via ICQ, maar heb geen "tip" via ICQ ontvangen. Misschien we je hem nog een keer geven, dan ga ik er gelijk mee aan de slag...

The LawnMooherMen

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50
ik heb nu ook die .03 versie (gister avond zat hccnet te klooien met i.net verbinding).
Maar nu heb ik 69 candidates in mijn buffer :P

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met de stats want ik heb ze al een paar dagen niet langs zien komen :(

• Sobat
Ben ik nou echt de enige met dit probleem?
Nog een kleine aanvulling: ik maak gebruik van de firewall/proxyserver van fortech, proxy+ versie 3.00

The LawnMooherMen

• Sobat
Kom op mannen, heeft iemand al serieus nagedacht over dit probleem...

The LawnMooherMen

• Mar

Mar

TCF

Op zondag 05 mei 2002 08:43 schreef Sobat het volgende:
Kom op mannen, heeft iemand al serieus nagedacht over dit probleem...
ik wil zelf komende week kijken of ik d2ol via de firewall (MS-ISA) kan later fetchen en flushen. Welke poort heb je nu ingesteld bij properties van d2ol? en heb je op de firewall ook poort(en) open gezet?

DPC Team ColdFusion

• Sobat
Op zondag 05 mei 2002 09:39 schreef Mar het volgende:

[..]

ik wil zelf komende week kijken of ik d2ol via de firewall (MS-ISA) kan later fetchen en flushen. Welke poort heb je nu ingesteld bij properties van d2ol? en heb je op de firewall ook poort(en) open gezet?
Fetchen en flushen gaat zonder problemen(ook nooit problemen mee gehad). Ik heb alleen problemen met het installeren van de nieuwe client...
Ik gebruik voor mijn verbinding de HTTP proxy (poort 4480).

The LawnMooherMen

Verwijderd

heb je geprobeert de bestanden in d2ol map te wissen?

want dan redownload hij ze namelijk mischien is een file corrupt of waddan ook of zow....

• Sobat
Op zondag 05 mei 2002 11:00 schreef ShinTsu het volgende:
heb je geprobeert de bestanden in d2ol map te wissen?

want dan redownload hij ze namelijk mischien is een file corrupt of waddan ook of zow....
Dit heb ik ook al gedaan, zonder resultaat. Ik heb zelfs de client (nieuwe versie 8.03) die op mijn server staat (directe verbinding met internet)gekopieerd naar een werkstation. Even werkte dat prima, maar na een paar minuten begon hij met updaten. Ook nu stopte de update weer bij 75% met een fatal error.
Is er soms ergens een complete installer naar versie 8.03 te downloaden?

The LawnMooherMen

• Sobat
Update problemen zijn voor en door Sobat opgelost. Ik heb een telefoonlijntje getrokken en client via modem geupdate :)
Mijn resultaten in de stats van morgen zullen hopeloos zijn, maar ik doe in ieder geval weer mee.

The LawnMooherMen

Pagina: 1