DVD branden lukt niet (fout bij lezen audio??)

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Ik zat vanmiddag ff bij een vriend van me, en die heeft dus een DVD brander van Philips in zijn PC'tje zitten. Alleen: bij het branden van een DVD (in deze kwestie Lethal Weapon 2) geeft ie een foutmelding vlak voor het branden: Cannot read audio files of zoiets dergelijks.

Nu had ie het al met een ander DVD'tje geprobeerd: Asterix en Obelix :P Dat ging dus vlekkeloos, in 1 keer goed, en hij deed het ook in zijn eigen DVD speler prima. Ik meen ook dat ik iets zag van: Encoded files.

Nu vraag ik me af: heeft iemand hier dit al meegemaakt? Heeft het met beveiliging van de DVD's te maken of iets dergelijks? Hij gebruikt Nero 5.5 (dus met DVD-burn ondersteuning, duh)

Eigenlijk baal ik ervan dat ik vanmiddag niet bij hem op internet kon, want nu moet ik alles weer een beetje vaagjes naar boven halen... ga morgen pas weer naar hem toe :)

Verdere Specs (uitgezonderd van zijn DVD speler (Lite-On) en DVD brander) (Philips) lijken me hier niet echt nodig, maar ik post ze toch maar:

AMD XP 2000+
512 MB DDR-Ram
SBLive! 5.1

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

ehmmm, misschien heb ik niet goed opgelet, maar je kunt toch bijna geen enkele originele dvd nog kopieren met de huidige commerciele branders?

Je kunt nu toch max 4,6 gig kwijt, single layer single sided toch? En een beetje film op dvd is >4,6 gig kwijt. Double layer ofzo?

Waarschijnlijk heb ik de klok weer eens horen luiden... :o

Maar in ieder geval ik dacht niet dat het zomaar kon.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:26 schreef ajay het volgende:
ehmmm, misschien heb ik niet goed opgelet, maar je kunt toch bijna geen enkele originele dvd nog kopieren met de huidige commerciele branders?

Je kunt nu toch max 4,6 gig kwijt, single layer single sided toch? En een beetje film op dvd is >4,6 gig kwijt. Double layer ofzo?

Waarschijnlijk heb ik de klok weer eens horen luiden... :o

Maar in ieder geval ik dacht niet dat het zomaar kon.
Dat dacht ik eigenlijk ook hoor, en ik wist niet eens (maar ok, dat zegt niks!) dat Philips een DVD brander had...:?

iig kan je geen DVD films kopieren, daarvoor heb je een "A" (voor Authoring) enabled drive nodig, en die zijn lekker prijzig (en niet in de consumenten handel verkrijgbaar dacht ik)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04 15:33
Op donderdag 02 mei 2002 22:25 schreef TonD het volgende:
Dat dacht ik eigenlijk ook hoor, en ik wist niet eens (maar ok, dat zegt niks!) dat Philips een DVD brander had...:?
Grapjas,

Philips is wat dat betreft een van de eerste geweest ...

-

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:43
Op donderdag 02 mei 2002 22:25 schreef TonD het volgende:

[..]

iig kan je geen DVD films kopieren, daarvoor heb je een "A" (voor Authoring) enabled drive nodig, en die zijn lekker prijzig (en niet in de consumenten handel verkrijgbaar dacht ik)
Is dat ook voor de drive dan??? Ik kan wel aan authoring dvd-r's komen... Is dat dan ook voor een speciale drive???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Dat dacht ik, maar zoals hierboven ook al bleek, weet ik er niet bepaald alles van :9

BTW dat Philips er vroeg bij was weet ik wel, maar dat gaat om stand-alone dingen toch? Philips is volgens mij behoorlijk non-actief op PC gebied...of heb ik het alweer mis :?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 23:07

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dvd's zijn normaal beveiligd met CSS, misschien ooit gehoord van DeCSS ? daarom kan je dus die beveiliging er af halen als je de film op hd wil hebben.

als je rechtstreeks een dvd kopieerd zonder de beveiliging eraf te halen blijf je als het goed is zitten met een dvd-r schijfje dat niet meer te lezen is omdat de key die nodig is om de film te decoderen niet zit gebrand op de dvd-r, dat komt omdat die key wordt opgeslagen op een plaats waar een dvd recorder niet bij kan.

wat je dus moet doen is de film eerst decoderen met DeCSS oid en op hd zetten en dan op dvd-r branden en het liefst dan nog even regio vrij maken.

ik heb zelf geen dvd recorder maar heb er wel over zitten denken en deze info heb ik toen op internet gevonden maar kan ook best zijn dat ik het fout heb.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Op donderdag 02 mei 2002 23:26 schreef cosmoOo het volgende:
dvd's zijn normaal beveiligd met CSS, misschien ooit gehoord van DeCSS ? daarom kan je dus die beveiliging er af halen als je de film op hd wil hebben.

als je rechtstreeks een dvd kopieerd zonder de beveiliging eraf te halen blijf je als het goed is zitten met een dvd-r schijfje dat niet meer te lezen is omdat de key die nodig is om de film te decoderen niet zit gebrand op de dvd-r, dat komt omdat die key wordt opgeslagen op een plaats waar een dvd recorder niet bij kan.

wat je dus moet doen is de film eerst decoderen met DeCSS oid en op hd zetten en dan op dvd-r branden en het liefst dan nog even regio vrij maken.

ik heb zelf geen dvd recorder maar heb er wel over zitten denken en deze info heb ik toen op internet gevonden maar kan ook best zijn dat ik het fout heb.
Mjah... volgens mij heb je wel gelijk hoor, maar het vreemde is dat ie eerst wel kon branden en uiteindelijk niets aan die DVD had (waarschijnlijk vanwege die CSS enzow). Kreeg gewoon geen beeld, alleen een beetje geluid zei ie.

Maar nu komt ie dus helemaal niet meer aan branden toe! Hij geeft vantevoren al aan dat ie bepaalde audio files niet kan lezen enzo. Lijkt me niet dat dat met CSS te maken heeft of toch wel?

Ik had trouwens wel verwacht dat er al veel tweakertjes hier een DVD brander zouden hebben, maar dat valt dus tegen :P Ik heb trouwens ook weinig verstand van DVD-branden blijkt maar weer :)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1