Installatie linux met nieuwere kernel dan in dist?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik weet ook niet precies hoe ik het anders moet omschrijven.
Het komt er op neer dat ik linux wil installeren, maar het lukt me met geen 1 distributie die voor beginners aangeraden wordt hier.
Simpelweg omdat mijn promise fasttrak tx2 kaart niet gevonden wordt en de raid array dus ook niet.
Hij vind steeds gewoon 2 losse harde schijven.

Nu las ik dat in de nieuwste kernel wel ondersteuning zit voor mijn promise kaart?

Hoe kan ik nou bijvoorbeeld suse 7.3 installeren met de nieuwste kernel?
Ik ben echt 100% beginner dus als het even kan zou ik het zo duidelijk mogelijk uitgelegd lezen. Ik wil _erg_ graag aan de gang met linux, maar ik kom nu al niet eens voorbij de 1e stap van de installatie :{

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
Er zijn dacht ik wel distro's met de nieuwste kernel (2.4.18 is dat nu nog? had geloof ik wel ondersteuning voor jouw kaart). Gentoo als ik me niet vergis.

Succes :)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:18 schreef Rene59 het volgende:
Ik weet ook niet precies hoe ik het anders moet omschrijven.
Het komt er op neer dat ik linux wil installeren, maar het lukt me met geen 1 distributie die voor beginners aangeraden wordt hier.
Simpelweg omdat mijn promise fasttrak tx2 kaart niet gevonden wordt en de raid array dus ook niet.

Nu las ik dat in de nieuwste kernel wel ondersteuning zit voor mijn promise kaart?

Ik ben echt 100% beginner dus als het even kan zou ik het zo duidelijk mogelijk uitgelegd lezen. Ik wil _erg_ graag aan de gang met linux, maar ik kom nu al niet eens voorbij de 1e stap van de installatie :{
Probeer SuSE 8.0. Daar zit de 2.4.18 kernel in, en dat is afaik de nieuwste stabel linux kernel...

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
..en LFS natuurlijk, maar dat is nou niet bepaald de makkelijkste/snelste oplossing.. >:) :P

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:24 schreef Freak_NL het volgende:
..en LFS natuurlijk, maar dat is nou niet bepaald de makkelijkste/snelste oplossing.. >:) :P
SuSE is een redelijk simpele distro. Ik ben ook met SuSE begonnen. Draai nu zelf 8.0, en ben zeer tevreden. RedHat is ook een best makkelijke distro schijnt. Aan Debian/Slackware, etc zou ik nog maar niet beginnen :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 02 mei 2002 21:18 schreef Rene59 het volgende:maar het lukt me met geen 1 distributie die voor beginners aangeraden wordt hier.
Uiteraard heb je op de site van promise gekeken, of er drivers waren van die kaart ? Want ik kom voor Redhat, SuSE , OpenLinux & Turbolinux daar een mooie driverdisk tegen :)
Zie boven ;)
Linux=lezen, zelf rommelen enzo, daar leer je tenslotte het meeste van :)
Misschien is het ook een idee om even de [topic=432644] even door te lezen ? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Op donderdag 02 mei 2002 21:34 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Uiteraard heb je op de site van promise gekeken, of er drivers waren van die kaart ? Want ik kom voor Redhat, SuSE , OpenLinux & Turbolinux daar een mooie driverdisk tegen :)
Die van Suse heb ik geprobeerd ja. Alleen als ik daarna dan de module voor mijn netwerkkaart wil laden, dan zegt hij dat de kernel van de bootdisk te oud is voor de module diskette.
Met redhat ben ik inderdaad redelijk ver gekomen, ook m.b.v. die drivers, maar daarmee kreeg ik na de installatie allerlei IDE en I/O errors...

Hopelijk komt Suse 8.0 snel beschikbaar als ftp installatie, want ik durf het niet te kopen als ik niet zeker weet dat het werkt.
Ik zal gentoo ook eens proberen dan.
Bedankt voor het advies!
En ik zal de faq (nog) eens een keer doorlezen dan. ;)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 12:03 schreef Rene59 het volgende:

Hopelijk komt Suse 8.0 snel beschikbaar als ftp installatie, want ik durf het niet te kopen als ik niet zeker weet dat het werkt.
Als je Suse koopt krijg je er natuurlijk wel support bij, misschien dat zij je dus wel kunnen helpen. En met een goede boekwinkel is vast ook wel af te spreken: 'niet goed, geld terug' ;)
Ik zal gentoo ook eens proberen dan.
Ik hoop dat je dan weet wat je doet! Het is nou niet echt de makkelijkste distro! ;)

• sikko.info
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 19:19
tip, linux heeft een probleem met het herkennen van raids (tijdens install, als enige hd's in het systeem), er staat bij de meeste distros een uitleg hoe dit te omzeilen. succes, ik heb er ook al mee gezeten, kan heel avontuurlijk zijn, ben helaas weer de doc kwijt hoe ik t nou deed. |:(

Reprap: Maak je eigen spullen met je eigen printer! kijk op http://ikmaak.nl voor meer info.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb evt nog wel een kernel config liggen voor 2.4.18, die kan je krijgen als je wil en dan kun je hem zelf aanpassen.

iemeel

Deze is zo aangepast dat hij mijn promise fasttrack kaart herkent inclusief RAID array :)

ieeeepppppp :P

Pagina: 1