oplossing voor het ADSL <-> MSN/NetMeeting prob?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Zoals al velen onder ons zullen weten blijkt het een groot probleem te zijn als je met je getweakte ADSL modem bestanden wil verzenden via MSN of NetMeeting wilt gebruiken (opbellen en/of WebCam ontvangen)

Is er inmiddels al een oplossing gevonden voor dit probleem???

Ik word er namelijk behoorlijk gaar van gezien ik langzaam maar zeker steeds meer gebruik ga maken van deze optie.

en zeg nou aub niet gebruik de search etc. Want dat hebbik gedaan, maar daar zie IK ondertussen ook door de bomen het bos niet meer.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 09:28

Crusader

Arc Nature

Goed, als jij de search niet gebruikt doe ik het wel :P
Mij is duidelijk geworden dat het ONMOGELIJK is.
Komt door de aanpassingen in het protocol dat MSN gebruikt.
Forget it.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

ook met routers en met inet sharen met windows. en al die anderen dingen die verzonen zijn om inet te delen

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 09:28

Crusader

Arc Nature

Op donderdag 02 mei 2002 21:33 schreef computerboer22 het volgende:
ook met routers en met inet sharen met windows. en al die anderen dingen die verzonen zijn om inet te delen
En dat alles is terug te voeren naar 1 oorzaak:

NAT!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Voor het "probleem" is helaas nog geen oplossing. Ik heb al verschillende oplossingen bed8 terwijl er maar een paar werkte.

Via Outlook met emailattachment (werkt)
Via een FTP server (werkt)
Via oudere firmware van mijn alcatelbak (werkt niet)

Het w8en is op alcatel, die bezig zijn met het ontwikkelen van firmware die o.a. het msnfiletransferprotocol (leuk woord voor galgje) zal ondersteunen

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
Oke, dank jullie wel.....jammergenoeg dat ik er niks aan heb. Ik zit idd met FTP te rotzooien nu, en het werkt wel voor de mensen die net ietsje handiger zijn met PCs. Maar vooral de vrouwelijke MSN gebruikers (Uitzonderingen daargelaten) moet je uren uitleggen wat ze nou met FTP moeten. Dus dat schiet ook niet echt op....en email duurt zooooooo lang.
thnx iig.

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoals anderen al zeiden NAT en messenger/netmeeting dat is vaak niet zo'n succes.

Als je het echt nodig hebt zou je een linux router/firwall neer kunnen zetten en daar deze modules op installeren:
ip_masq_mms.o en ip_masq_h323.o

De eerste zorgt ervoor dat uitgaande filetransfer bij messenger werkt en de tweede module laat netmeeting werken (ik kon volgens mij alleen nog geen gesprekken ontvangen, maar dat moet ook wel op een of andere manier kunnen).

Het klinkt misschien vrij drastisch, maar als je nog een oude pc overhebt is het prima te doen.
Ik heb het zelf op mijn IpCop server (dat pakket dat zoveel op smoothwall lijkt)gezet en het was gewoon een kwestie van module erheen kopiëren en een paar regels in een bestandje toevoegen.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Beetje offtopic, maar waarom is ICQ op dat punt zoveel sterker dan MSN? Als je op technet rondkijkt lijkt het wel alsof Microsoft er bewust geen werk van maakt. :?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:37 schreef Crusader het volgende:

[..]

En dat alles is terug te voeren naar 1 oorzaak:

NAT!
yup! wij voelen nattigheid :+ >:)

Verwijderd

Plzz gebruik in vervolg de search even, hier had je dit ook kunnen vinden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.