Toon posts:

Meerdere monitoren in Win ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 2 monitoren op 1 pc onder Win ME laten draaien.
Ik heb een Asus V3800 als primary ingesteld en nu wil ik een 2de videokaart,een Diamond Stealth II s220 als secundary instellen.
Heeft er iemand ervaring met meerdere monitoren onder Win ME??
En is het mogelijk om dit met deze 2 videokaarten voor elkaar te krijgen?

Thnx

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Tjah, wat zal ik zeggen? Gewoon doen!
Als alles naar wens gaat, dan zul je gewoon op je tweede scherm, na een lapje tekst, de vertrouwde WindowsME achtergrond te zien krijgen.
Er is echter een kans, dat één of beide kaarten problemen hebben met multi-monitors. Dit merk je vanzelf wel. Of je tweede monitor doet het gewoon niet, of je krijgt bijv. je tweede monitor op meer dan 16 kleuren. Dat laatste gebeurde mij een paar jaar geleden met Win98 en een S3VirgeDX en een S3Trio kaart. :(

Mare WinME NVidia M64 en een Matrox Millenium II werkt als een trein! :)

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hou wel in de gaten dat, als je een AGP en een PCI videokaart hebt (misschien ook bij twee PCI videokaarten) dat je dan geen OpenGL apps meer kan draaien. DUs als je veel spellen speelt is het geen optie...
Ik heb onder in m'n systeemkast een losse videokaart liggen die ik erin prik als ik bijv. aan m'n scriptie ga werken, zodat ik op de andere monitor tweakers in de gaten kan houden. Maar als ik wil gamen moet die kaart er weer uit. :(

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmmm, een beetje off-topic, maar (natuurlijk) heb ik een multiboot met Win2K. In Win2K kun je de tweede (PCI kaart) adapter uitschakelen vanuit je schermproperties, dus dan is het gamen zonder problemen (he dat rijmt! :))
Dat (en Win2K) heeft toch mijn persoonlijke voorkeur.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 19:32
Ik zelf werk nu ook met multi monitor onder windows Me en ik moet zeggen het werk als een trein. Ene millyways, wat jij doet is natuurlijk onzin. Ik zelf heb er ook last van dat je spellen zoals quake3 niet kunt spelen maar daar is een heel handig proggie voor.
Link:
Voor winMe/2000: http://www.realtimesoft.com/files/UltraMon20.msi

En voor win98: http://www.realtimesoft.com/files/UltraMon20.exe

Als je dit installeert dan kun je met 1 klik op de knop je 2e monitor uitschakelen waardoor je gewoon games kunt spelen. Werk bij mij perfect en ik gebruik zelf ME.

Suc6

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp:als ik op de primary monitor online wil gamen dan moet ik de ander uitschakelen?
Das jammer want dat was wel eigenlijk de opzet :(

Maarja je kunt niet alles hebben hé ;)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Je hebt trouwens geen progie nodig om je 2e monitor uit te schakelen. Gewoon de optie afvinken om je bureaublad uit te breiden is genoeg. (Bij mij wel tenminste)
asus TNT1 + matrox millenium

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Noem het maar onzin, Jeroen ;) Maar bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt als een tiet!! :)
Bedankt allen ;)

Verwijderd

Umh.. ik heb ook 2 kaarten er in... en werkt prima alleen idd het irritante dat je als je wil gamen de 2de moni uit moet schakelen...

die url naar ultramon doet het helaas niet.. site ligt er af ofzo.. :( zou je dat progje online kunne zette of emaile ofzo ?

mac@clanpzz.com

en hoe de f*k breid je je desktop zo uit dat je ez kan switsche ?

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf een Voodoo3-2000 Pci en een S3 trio64 en als ik dan spellen wil gaan spelen (opengl) hoef ik nix uit te schakelen het werkt gewoon. Gebruik windows 2000

Eppie

• Frank Timmer
  • Laatst online: 09:55
Ik hoef ook geen van beide kaarten uit te schakelen (TNT2 AGP en Voodoo3 2000 pci) onder Windows2000 en Windows98SE.

• Tjark
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Millyways - Hou wel in de gaten dat, als je een AGP en een PCI videokaart hebt (misschien ook bij twee PCI videokaarten) dat je dan geen OpenGL apps meer kan draaien.[/quote]Behalve als je een complete Nvidia setup hebt. Vanaf de Det.drivers 6.18 wordt wel multimonitor openGL ondersteund.

http://www.realtimesoft.com/multimon/

*insert signature here

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Behalve als je een complete Nvidia setup hebt. Vanaf de Det.drivers 6.18 wordt
wel multimonitor openGL ondersteund.[/quote]tja laat het nou niet werken met geforce en tnt samen... dit heb ik dus geforce en vanta multi mon opengl werkt niet. Best wel stom eigenlijk want ik denk dat dit meer mensen hebben als een geforce>geforce of tnt>tnt combo maar ja. Verder is w2k handiger voor multimon setup omdat je dan niet de tweede monitor hoeft uit te schakelen als je opengl dingen gaat draaien. W2k is wel een beetje crities wat betreft pci kaartjes. Zo heb ik 3 tweede hands kaarten geprobeerd voordat ik wanhopig naar de winkel ben gegaan en dus maar gewoon een vanta heb gekocht.
Pagina: 1