Toon posts:

Tweaken via bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn GeForce1 SDR loopt onstabiel met het geheugen op 166mhz (standaard) en wel stabiel op 160mhz... maar kan ik ook in de bios tweaken van de kaart zodat ik niet bij elke win install of wat dan ook met powerstrip moet overclocken?

ik heb de search gebruikt en das alleen maar hoe mensen een nieuwe bios op hun vga kaart willen zetten.. dit wil ik dus niet.. maar wel overclocken via de bios (hardwarematig dus)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij kan je dat niet zomaar. Je zou eerst moeten weten hoe jouw bios in elkaar zit.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:21 schreef thedolf het volgende:
Volgens mij kan je dat niet zomaar. Je zou eerst moeten weten hoe jouw bios in elkaar zit.
een neef heeft het ook gedaan maar hij wist niet meer met welk progje..

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 10:51
goh zo iemand ken ik ook (maar die kent iemand die veel kan bv hij heeft al een 5ghz proc maar hoe hij eraan komt weet hij niet)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

hmm met de ati8500 en de kyro is t mogelijk
effe searchen dacht ik zo (nvidia fan sites)

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
tja je kan toch gewoon een tweaked bios flashen!?

• BenJoep
  • Laatst online: 21:08
Euh kan gewoon hor, heb hier me gf3 ook zelf omhoog gekrikt, je hebt gewoon een bios nodig van je kaart + proggie.. Enneuh je zoekt maar lekker voor het proggie op tweakers, want dit is al meer keer voorbij gekomen..

| I've got permission to color outside the lines |

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Betere koeling op je kaart ? Want het is niet mogelijk in je bios je vga kaart over te klokken.
Ánders hou je het op 160 toch ? Die 6 mhz zrogen hooguit voor 2 fps meer ~!

dikzak

Verwijderd

het is mogelijk om je nvidia kaart te tweaken heb ik zelf ook gedaan maar je moet dan wel een bios wrtiter voor de kaart vinden die je hebt.

• BenJoep
  • Laatst online: 21:08
Je kan toch gewoon een bios nemen van je huidige kaart, hem open breken met proggie, en dan overklokken, en dan daarmee flashen.. Dit is gewoon een mogelijkheid.. Dus zoeken mensjes.. ;)

| I've got permission to color outside the lines |

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb paar maanden geleden een guide neer gezet over het overclocken van een GF 1/2/3. Die is nu zwaar verouderd maar er stond wel een paar handige dingen in.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Als je de NVIDIA Bios Editor download (link: zie enkele posts hierboven) dan kun je gewoon de huidige bios direct uit de videokaart laden en editen. Dan effe saven, flashen met 'nvflash -f bios.rom' onder DOS en klaar ben je :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Welk merk gf1 heb je dan, ik kan me nog herinnerer dat bij deze idd het ram op 166 moest lopen, maar verschillende merken er langzamer geheugen op deden

bv. mij el cheapo daytone gf1 sdr had het geheugen standaard lopen op 140MHz :r

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1