Toon posts:

Router ontdekt door Sonera wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben afgesloten geweest met mijn kabelmodem van Sonera omdat er door mijn Router (Edimax 6004) problemen waren ontstaan op het netwerk van Sonera. Nadat ik deze had verwijderd en dit schriftelijk heb bevestigd werd ik weer aangesloten.

1. Hoe kan Sonera dit zien ?
2. Hoe kan ik mijn router toch weer aansluiten zonder dat dit "gezien" wordt. Heb namelijk meerdere pc's

thanxs anyway

Verwijderd

1:) slechte beveiliging
2:) goede beveiliging >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok ok wat heb ik nu dan fout gedaan >?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Voortaan als kluizenaar leven :?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23
sonera kan dit NIET zien..
sonera bestaat NIET meer in nederland...
tis quicknet geworden dus noem het dan quicknet en geen sonera

en tip configureer je router goed dan is er niks loos dus niet iedere 30 sec een nieuw ip vragen dan gaat de dhcp namelijk flippen...

of een windows/linux router bouwen van een oude pc kan ook :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Edimax 6004 router
wat moet ik dan instellen zodat hij geen ip's blijft aanvragen ?
dacht dat ik alles goed had staan maar niet dus
please advice...

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:23
check de manual
of kijk op internet :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

offtopic

Heej Weps

offtopic

Lekker is dat ik wil ook een routertje kopen maar als ze er achter komen is et niet fijn naruurlijk :(

Turn it off and on again.

Verwijderd

dit wijst duidelijk op een config fout in je router. daardoor hebben ze het waarschijnlijk gezien. ff goed configgen en er weer aanhangen en ze zien je router nietmeer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply so far maar welke instellingen staan er dan verkeerd dat dit mogelijk is ?

• m-m
  • Niet online

m-m

als je router een DHCP server gaat draaien aan de internetkant :X
Dat merken ze wel, dan ga JIJ IPtjes uitdelen aan de mensen in de buurt, die daardoor niet op internet kunnen....

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 23:37 schreef Puntgaaf het volgende:
Bedankt voor de reply so far maar welke instellingen staan er dan verkeerd dat dit mogelijk is ?
Geen dhcp aanzetten, en de router in eerste instantie op "Basic Internet Access" zetten (Blz 18 van je manual). Voordat je iets ingewikkelders aanzet, goed de manual doorlezen, en als je daarna nog vragen hebt hier effe droppen.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
Ook zou je beter de ping kunnen uitzetten vanaf buitenaf en de management ook uitzetten, of op een "hoge" poort zetten en dus niet op 80 ofzo.. :P

Als je dat hebt.. kunnen ze niet eens zien, dat er ook maar iets "achter" hangt ;)

edit:
verander ook het MAC-adres van je router, zet die hetzelfde als je oude netwerkkaart, die er eerst aan hing

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Om je nog ff wat paiekeriger te maken, als ze het echt willen kunnen ze er altijd achter komen dat je een router hebt.

Het kost wel wat moeite, maar het kan wel.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1