zelf teletext uitzenden met tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bestaat er ook software waarmee je dmv de tv-out op je videokaart teletext kunt uitzenden (en pagina's maken)?? Ik kon er op internet niks over vinden maar het lijkt me wel technisch mogelijk..

niet dat ik er verder een doel voor heb maar het lijkt me wel leuk om even meet te experimenteren :+

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Hmm :) daar wil ik ook wel eens het fijna van weten

* Wirehead vind dit interessant :P

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Palomar
  • Niet online
dat zijn er al 2 die het interessant vinden :P

Verwijderd

Ik vind het niet interessant. Wat heb je er aan.

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 13:04 schreef jw.oosting het volgende:
Ik vind het niet interessant. Wat heb je er aan.
je hebt er ook niks aan, maar ik vond het wel interessant om te zien hoe het werkt..

uit je sig: 2 voedingen. Wat heb je dr aan? :+

Verwijderd

Allereerst zal je teletext moeten kunnen ontvangen, dus een tv-tuner ergens is noodzakelijk. Tenzij je het via het web laat lopen, (omroep.nl) dan is het nog makkelijker natuurlijk.

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 13:21 schreef Courage het volgende:
Allereerst zal je teletext moeten kunnen ontvangen, dus een tv-tuner ergens is noodzakelijk. Tenzij je het via het web laat lopen, (omroep.nl) dan is het nog makkelijker natuurlijk.
nee, ik bedoel dat je op je PC teletekstpagina's maakt en die zelf gaat uitzenden via je tv-out naar je eigen TV.. daar zoek ik dus een progje voor (als het uberhaupt al bestaat)

[edit] er bestaan wel programma's om teletekstpagina's te maken (had ik al met google gevonden), maar kan nix vinden om het naar je tv-out te sturen.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Tijnzij jouw video-out een coax kabel is lijkt me dat niet mogelijk

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op vrijdag 03 mei 2002 13:36 schreef rick_h het volgende:

[..]

nee, ik bedoel dat je op je PC teletekstpagina's maakt en die zelf gaat uitzenden via je tv-out naar je eigen TV.. daar zoek ik dus een progje voor (als het uberhaupt al bestaat)
Theoretisch moet het kunnen... PAL-beelden bestaan uit een aantal beeldlijnen, waarvan er een stuk of 25 niet gebruikt worden... Deze worden gebruikt voor de teletekst informatie...

Ik denk dat een tv-out ook die lijnen mee moet zenden (wel zonder info dan), om compatible te zijn met een standaard PAL-signaal... Als er al een beeld opgezet kan worden, dan moet het toch ook mogelijk zijn om op de overige lijnen een extra signaal te zetten wat teletekst bevat... Toch???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Rob
  • Niet online

Rob

Op vrijdag 03 mei 2002 13:21 schreef Courage het volgende:
Waarom is een tv tuner noodzakelijk? De teletekst informatie staat gewoon in de niet-zichtbare beeldlijnen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Om teletekst "uit te zenden" heb je een VBI inserter nodig.
TV-out is niet genoeg.
Naast deze VBI (teletext) inserter heb je ook nog software nodig om teletext pagina's te maken.

Wil je dan ook nog het composite signaal omzetten naar "TV" signaal heb je een modulator nodig en wil je het gemoduleerde signaal mengen met je bestaande CAI signaal moet je een combiner hebben.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Goed, dan kan je dus teletext uitzenden. Waarover wil je dat dan doen? Over de kabel?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 13:59 schreef Dinictus het volgende:
Goed, dan kan je dus teletext uitzenden. Waarover wil je dat dan doen? Over de kabel?
dat zal niet echt lukken vanweg filters van de kabelboer :(

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 13:41 schreef -Rob- het volgende:

[..]

Waarom is een tv tuner noodzakelijk? De teletekst informatie staat gewoon in de niet-zichtbare beeldlijnen.
Ik dacht dat hij de teletekst die gewoon op tv verschijnt wil parsen, dus moet ie ze eerst ontvangen. Verder begrijp ik er nu nog niet veel van, maar dat zal het vrijdagmiddaggevoel wel veroorzaken :7

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 14:02 schreef Da_Kine het volgende:

[..]

dat zal niet echt lukken vanweg filters van de kabelboer :(
Nee, de tijd dat je met een versterker een signaal terug kon pompen op de CAI zijn helaas voorbij >:)

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 19:09

Rob_de_Rechter

Dixeram

Oke, met het risico de die-hard tweaker voor het hoofd te stoten:
een praktische oplossing:

Toen ik dit topic las dacht ik: hmmm... das misschien wat voor mensen die wedstrijduitslagen op de teevee willen laten verschijnen ofzo (tv als in in-een-gesloten-circuit). Dan zou je dus een proggeltje moeten hebben dat teletext emuleert op je peecee, en vervolgens knal je dat op je tv-out naar de teevee -> home made teletext op je teevee :)

een tweak-reactie...

ook ik zie niet in waarom er een tuner benodigd is. Je computer kan toch gewoon die teletext signalen faken of niet? Ik bedoel: ik kan toch ook teevee kijken op m'n teevee, en dan mn compu als tuner gebruiken? (Geen nut, wel cool) Dan moet teletext ook kunnen. Waar blijven de knappe koppen? >:)

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Thund3r|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07-2025

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 14:32 schreef Thund3r het volgende:
Zoiets?
ehm nee, zover was ik nog wel >:), het was de bedoeling met alleen software te realiseren dacht ik ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Zou toch nog handig zijn als je pc boven staat en je tv beneden.
Kan je via teletekst bv. je temp in de gaten houden ofzo van die andere onnuttige dingen. :)

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 14:38 schreef Fire69 het volgende:
Zou toch nog handig zijn als je pc boven staat en je tv beneden.
Kan je via teletekst bv. je temp in de gaten houden ofzo van die andere onnuttige dingen. :)
hehe lol, over onnuttig gesproken :D :P

maar ik begrijp dus dat het met een tv-out alleen helemaal niet kan.. nouja jammer dan.. ik had er ook geen doel voor.. alleen ff leuk om mee te experimenten :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op vrijdag 03 mei 2002 19:59 schreef rick_h het volgende:
ik had er ook geen doel voor..
Dat zal dan waarschijnlijk ook de grootste reden zijn dat het niet kan ;)
Pagina: 1