[email] Attachment sturen vanaf server?

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben met een mailscript bezig, en ik zit met een probleem.

Ik heb tot nu toe, dat als iemand zich registreerd, er een automatisch mailtje wordt verstuurd met een bevestiging.

Probleem:
In dat zelfde autoresponse wil ik graag een attachment bijvoegen. (een .doc file voor info voor de klant) Deze moet dan van de server afgehaald worden en moet dan samen met het script werken, zodat deze email met attachment bij de ontvanger komt.

Weet iemand hoe dit is te realiseren?
Misschien een homepage met info?
Google al wel geprobeerd.

dank

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
welk platform ?
voor win32/IIS platform kan je eens zoeken op CDO/NTS (onderdeel van IIS) of gaan voor een gratis dll-tje waarmee je mails kan sturen (incl attachments) zoals aspemail van persits

Verwijderd

Indien je ASP's gebruikt, kijk eens naar JMail (www.dimac.net).

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

www.phpguru.org

en dan de HTML_MIME_CLASS
die gebruik ik altijd en werkt perfect.

ipv een bestand te openen en als attachement verzenden, kun je een variabele als attachement gebruiken.

• XippIX
  • Niet online
dit zijn allemaal complete scripts, maar ik wil gewoon een klein regeltje toevoegen, omdat ik al een script heb geschreven. En niet een hele remake kan gaan maken.

is dit niet mogelijk :?

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
tja dat is vast wel mogelijk,maar als je ons niet verteld op welk platform/in welke taal je bezig bent wordt het wel erg moeilijk... (ons ben niet helderziend)

• XippIX
  • Niet online
sorry,

perl ben ik bezig
op linux machine

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tja dat is vast wel mogelijk,maar als je ons niet verteld op welk platform/in welke taal je bezig bent wordt het wel erg moeilijk... (ons ben niet helderziend)
Voor het versturen van mailtjes met attachments maakt het dus helemaal niet uit met welke taal of platform je bezig bent, in principe moet je de attachment die je mee wilt sturen inlezen, de data in een aparte boundary van je mail zetten en de boundary natuurlijk als attachment laten herkennen.

Verders moet je de juiste headers ook meesturen, misschien klinkt dit allemaal een beetje vaag, maar ik zal vanavond even een voorbeeldje in php plaatsen, daarmee zou het wel moeten lukken (of je kan in de rfc zoeken over het versturen van attachments). Nu heb ik alleen even geen toegang tot dat script :(. Hopelijk red je het hiermee en anders komt het vanavond of morgen er nog wel achteraan ;)

• XippIX
  • Niet online
bedankt voor je reactie voor zover!, nee kom er nog niet helemaal uit, ik wacht op je voorbeeld scriptje

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

volgens mij begrijp je /14 niet zo goed. Lees de FAQ svp!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

nal van [topic=487680/1/100]

excuus, ik heb er overheen gelezen nal van een SM melding waar een scriptrequest stond gemeld.

Bij deze dus open, veel discussieplezier ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:39
Op zondag 05 mei 2002 20:34 schreef Glock het volgende:

[..]
Nu heb ik alleen even geen toegang tot dat script :(.
:* :+ (veel te gevaarlijk om Glock daar maar bij te laten)

Ik zal het script wel ff opspitten :)

[edit]
OK, dit zijn de stukjes code waar het om gaat:
PHP:
1
<?$headers .= "Content-type: multipart/mixed; boundary=\"$boundary[0]\"\n";//Bericht wordt hier gemaakt//Daarna attachements toevoegen:if($attach)    {        for($i = 0; $i < count($uploading); $i++)        {            $message .= "\n\n--$boundary[0]\n";            $message .= "Content-type: $filetype[$i];\n name=\"$filename[$i]\"\n";            $message .= "Content-Transfer-Encoding: base64\n";            $message .= "Content-Disposition: attachment; filename=\"$filename[$i]\"\n";            $message .= "Content-Location: $filename[$i]\n\n";            $message .= chunk_split(base64_encode(file_data($filepath[$i])));            $message .= "\n\n--$boundary[0]--\n\n";        }    }?>

Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Pagina: 1