Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec) 💨. Interessant voor jouw huis? DM me maar!
jpg ondersteunt volgens mij helemaal geen transparantie
gewoon opslaan als PNG
gewoon opslaan als PNG
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
JPEG ondersteund geen transparantie, het is dus onmogelijk.
GIF89a lijkt me een prima formaat voor dat plaatje?
GIF89a lijkt me een prima formaat voor dat plaatje?
Je hebt dus ook wel via [Colors] ook al de transparante kleur ingesteld he?
want als je het alleen in een layer boven een lege layer zet líjkt het wel transparant maar is het dat niet. Je moet hem eigenlijk even gewoon met al dat wit eromheen openen, dan op [Colors] [Set Palette Transparency], Optimized Median Cut kiezen en dan met het pipetje wit aanklikken (je ziet het vanzelf).
Vervolgens moet je het plaatje als Gif opslaan, ala.
want als je het alleen in een layer boven een lege layer zet líjkt het wel transparant maar is het dat niet. Je moet hem eigenlijk even gewoon met al dat wit eromheen openen, dan op [Colors] [Set Palette Transparency], Optimized Median Cut kiezen en dan met het pipetje wit aanklikken (je ziet het vanzelf).
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Bedankt, zo lukt het.Op donderdag 02 mei 2002 20:07 schreef Dark Blue het volgende:
Je hebt dus ook wel via [Colors] ook al de transparante kleur ingesteld he?
Alleen heb ik nu het probleem dat alles wat nog meer wit is in het plaatje ook transperant wordt..
Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec) 💨. Interessant voor jouw huis? DM me maar!
Dat is inderdaad zo... maar heb je die PSD nog?Op donderdag 02 mei 2002 20:46 schreef --Erik-- het volgende:
[..]
Bedankt, zo lukt het.
Alleen heb ik nu het probleem dat alles wat nog meer wit is in het plaatje ook transperant wordt..
Want ik zie dat je heel netjes dus alles om dat plaatje heen hebt weggegumd. Nou als je nou - je logo staat toch op layer3 - een layer4 erbij maakt, en die ónder layer3 zet. die vul je met knalpaars ofzo. Vervolgens doe je [Copy Merged] (onder [Edit] ) en je doet [Paste als New Image] eveneens onder Edit.
Nu kies je weer onder [Colors] [Set Palette Transparency] en je wijst nu paars toe als transparante kleur...
dit werkt alleen als je het plaatje zonder 'zachte randjes' hebt uitgegumd, want pixels die tussen paars en zwart zitten, blijven dus donkerpaars en dat wordt dus naderhand lelijk.
Je zou ook heel lichtgrijs kunnen nemen als transparante kleur...dus die hele layer met nét zo'n kleur grijs vullen, dat het haast niet opvalt, maar toch net geen wit meer is.
Succes
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
PSD is voor photoshop, niet PSP...Op donderdag 02 mei 2002 20:52 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo... maar heb je die PSD nog?
en met JPG kan nóóit transparantie bereikt worden, maar met GIF wel. PNG weet ik niet, want ik gebruik het nooit
Op donderdag 02 mei 2002 21:05 schreef Socratesss het volgende:
[..]
PSD is voor photoshop, niet PSP...
sim-pel..
• maak een nieuwe layer aan onder de layer met je logo, maak deze lekker blauw ofzow.
• dan weer transparency instellen, dit keer op blauw
en je plaatje is nog lekker wit en nu transparant
• maak een nieuwe layer aan onder de layer met je logo, maak deze lekker blauw ofzow.
Lekkere argumenten ja. In PSP kan dat net zo snel als in photoshop hoopOp donderdag 02 mei 2002 21:05 schreef Socratesss het volgende:
[..]
Een uur???? Man, neem toch photoshop
dit had ik al gezegd helemaal uitgelegdOp donderdag 02 mei 2002 22:17 schreef papa_eend het volgende:
sim-pel..
Sorry voor de late reactie, allemaal heel erg bedankt, het is gelukt
Pagina: 1