Toon posts:

NUON: DigiStroom

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is februari, mijn humeur wordt positief beinvloed door een persbericht van de NUON wat ons het nieuws brengt dat een test in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd positief verloopt. Hierdoor denkt de NUON DigiStroom in heel haar gebied aan te kunnen bieden, en laat ik nou net in het NUON gebied vallen. Vele kranten schreven er een dag later wel een stukje over, internet via het elektriciteitsnet dat zou het helemaal moeten gaan worden. Eind maart zou de NOUN uitsluitsel geven of het ook daadwerkelijk aangeboden gaat worden. Helaas eind maart geen nieuws uit het NOUN kamp. Wel verschijnt er een artikel in de loop van April meer nieuws over DigiStroom. Ok dan de maand April maar eens afwachten, maar helaas het is koninginnedag en nog steeds geen nieuws van de NUON. Ok dan maar eens op de site kijken, maar daar staat alleen maar nieuws wat er maanden geleden ook stond. Het forum is inmiddels zo volgeflamed met ongeduldige mensen dat deze ook maar down is gehaad. Ok ik denk geen nieuws te vinden over DigiStroom laten we de NUON eens opbellen. Dus ik bel de NOUN vandaag op, en kom er redelijk snel door wat je tegenwoordig niet vaak meer meemaakt bij grote bedrijven. Ik vraag netjes of er nog nieuws is omtrend DigiStroom. De vrouw klonk heel verbaasd want volgens mij had ze nog nooit van deze kreet gehoord. Dus ik heb haar even kort uitgelegd wat het precies is en ze zou het even nevragen. Na enkele minuten niks te horen door de lijn is ze terug en verteld ze me dat ze daar niks over kan vertellen want de NUON heeft digistroom uitbesteed aan een externe projectgroep die daar over gaat. Dus ik vraag netjes hoe bereik ik die dan? hebben die een telefoonummer? Ook dat ging ze navragen maar dat was er niet. Dus al met al is de hoop op DigiStroom bij mij al een stuk minder geworden want het blijft angstvallig stil bij de NOUN. Dus ik ga weer vrolijk verder met mijn trouwe dialup modem. En misschien moet hier ook wel geen breedband komen want misschien ga ik die goede oude telefoontikvretende bak met lichtjes nog wel missen ook.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-08 22:19
Op donderdag 02 mei 2002 19:56 schreef the_undertaker het volgende:
Het is februari, mijn humeur wordt positief beinvloed door een persbericht van de NUON wat ons het nieuws brengt dat een test in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd positief verloopt. Hierdoor denkt de NUON DigiStroom in heel haar gebied aan te kunnen bieden, en laat ik nou net in het NUON gebied vallen. Vele kranten schreven er een dag later wel een stukje over, internet via het elektriciteitsnet dat zou het helemaal moeten gaan worden. Eind maart zou de NOUN uitsluitsel geven of het ook daadwerkelijk aangeboden gaat worden. Helaas eind maart geen nieuws uit het NOUN kamp. Wel verschijnt er een artikel in de loop van April meer nieuws over DigiStroom. Ok dan de maand April maar eens afwachten, maar helaas het is koninginnedag en nog steeds geen nieuws van de NUON. Ok dan maar eens op de site kijken, maar daar staat alleen maar nieuws wat er maanden geleden ook stond. Het forum is inmiddels zo volgeflamed met ongeduldige mensen dat deze ook maar down is gehaad. Ok ik denk geen nieuws te vinden over DigiStroom laten we de NUON eens opbellen. Dus ik bel de NOUN vandaag op, en kom er redelijk snel door wat je tegenwoordig niet vaak meer meemaakt bij grote bedrijven. Ik vraag netjes of er nog nieuws is omtrend DigiStroom. De vrouw klonk heel verbaasd want volgens mij had ze nog nooit van deze kreet gehoord. Dus ik heb haar even kort uitgelegd wat het precies is en ze zou het even nevragen. Na enkele minuten niks te horen door de lijn is ze terug en verteld ze me dat ze daar niks over kan vertellen want de NUON heeft digistroom uitbesteed aan een externe projectgroep die daar over gaat. Dus ik vraag netjes hoe bereik ik die dan? hebben die een telefoonummer? Ook dat ging ze navragen maar dat was er niet. Dus al met al is de hoop op DigiStroom bij mij al een stuk minder geworden want het blijft angstvallig stil bij de NOUN. Dus ik ga weer vrolijk verder met mijn trouwe dialup modem. En misschien moet hier ook wel geen breedband komen want misschien ga ik die goede oude telefoontikvretende bak met lichtjes nog wel missen ook.
ach ja, je moet maar zo denken: door ons hebben die kpn'ers nog een baan

p.s

wat zeur je, je hebt friaco nog ;)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op donderdag 02 mei 2002 20:16 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

p.s

En bedankt dat ik mijn baan kan / mag houden >:)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Wordt vervolgd, ...denk ik :?
[sarcasme mode]
net als de A4 vlaardingen-delft die er al 30 jaar geleden had moeten liggen (wat nu nog steeds een zielig stukje dijk is), if U know what i mean |:(
[/sarcasme mode]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:16 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

p.s

was dat maar waar :'(

welk alternatief heb jij? kan ik daar ook eens naar gaan kijken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
En misschien moet hier ook wel geen breedband komen want misschien ga ik die goede oude telefoontikvretende bak met lichtjes nog wel missen ook.
Alle modems hebben lichtjes, dus je hoeft alleen de tikken te missen :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

Klippy

Still Game

Geduld jongen :)

Ook jij komt vast nog wel eens aan de beurt. Er zijn ergere dingen ;)
En als je ooit digistroom krijgt zal het sneller zijn dan de verbindingen van velen hier dus kan je weer vrolijk mee lullen :)

Maar ff 1 vraagje, wat zijn precies (ofja ongeveer :P ) de richlijnen qua snelheid via het net. Ligt aan provider en weet ik wat allemaal natuurlijk, maar moet ik denken aan 50KB/s of 500KB/s ?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 21:07 schreef LiquidSilver het volgende:
Geduld jongen :)

Ook jij komt vast nog wel eens aan de beurt. Er zijn ergere dingen ;)
En als je ooit digistroom krijgt zal het sneller zijn dan de verbindingen van velen hier dus kan je weer vrolijk mee lullen :)

Maar ff 1 vraagje, wat zijn precies (ofja ongeveer :P ) de richlijnen qua snelheid via het net. Ligt aan provider en weet ik wat allemaal natuurlijk, maar moet ik denken aan 50KB/s of 500KB/s ?
euhm ik wacht al wat zal het zijn 7/8 jaar :)

digistroom zou als het er komt eerder rond de 50kb/s liggen, maar dat zou voor mij al een snelheidsrevolutie zijn ;)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:07 schreef LiquidSilver het volgende:
Geduld jongen :)Maar ff 1 vraagje, wat zijn precies (ofja ongeveer :P ) de richlijnen qua snelheid via het net. Ligt aan provider en weet ik wat allemaal natuurlijk, maar moet ik denken aan 50KB/s of 500KB/s ?
Met gebruikmaking van de bandbreedte tot 30 MHz is het nu dankzij de toepassing van OFDM mogelijk om datasnelheden te realiseren van 2,5 Mbps (gedeeld medium).
voor meer info ->
http://www.digistroom.nl/loggedin/index2.html

• xxxMaverick
Op donderdag 02 mei 2002 21:03 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

was dat maar waar :'(

welk alternatief heb jij? kan ik daar ook eens naar gaan kijken.
he was jij ook van friaco gekicked dan? jij hield je toch netjes aan die 3 uur ofzo?

en ik ben over naar onetel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 21:34 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

he was jij ook van friaco gekicked dan? jij hield je toch netjes aan die 3 uur ofzo?

en ik ben over naar onetel :)
mijn kick heeft een andere reden :+

hmm dat onetel 50 uurs abo?

• xxxMaverick
Op donderdag 02 mei 2002 21:35 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

mijn kick heeft een andere reden :+
:?

en ja, onetel 50

Verwijderd

Mensen plzz wel beetje ontopic blijven he :)
dank u :)

• xxxMaverick
Op vrijdag 03 mei 2002 03:12 schreef M@FI@ het volgende:
Mensen plzz wel beetje ontopic blijven he :)
dank u :)
ach elk topic als dit gaat over flat fee, friaco, nuon superweb enz door elkaar :) zijn we nu toch wel gewend

Verwijderd

Effe weer ontopic :

Zit net een beetje rond te kijken op www.digistroom.nl
En daar lees ik het volgende :
Met gebruikmaking van de bandbreedte tot 30 MHz is het nu dankzij de toepassing van OFDM mogelijk om datasnelheden te realiseren van 2,5 Mbps (gedeeld medium). Bovendien heeft OFDM als voordeel dat de data zodanig wordt versleuteld dat afluisteren vrijwel onmogelijk wordt.
Wat ik hier op uit maak is dat men per electriciteits lijn naar zo'n wijkkast maar 2.5Mbps ter beschikking heeft per weet ik veel hoeveel huizen in je straat/wijk.
Dus dan krijg je weer het zelfde probleem wat men nu met kabel internet heeft.
Teveel mensen die over een geshared lijntje heen willen, en de bandbreedte van coax is wel heel wat groter die 2.5Mbps van een electriciteits lijn.

Enige voordeel dat ik er op dit moment in zie, is voor de mensen die geen ADSL of kabel kunnen krijgen.
Zij kunnen door deze manier waarschijnlijk wel tegen een redelijke prijs aan een always on verbinding komen.
Maar of dit als breedband bestempelt zal gaan worden vraag ik me af.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Dit gaat echt wel langer duren dan eind 2002 hoor, mark my words. Van testfase naar invoering...dat kan echt jaaaaren duren. Geduld hebben dus folks!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 08:49
jongens.. niet zo ongeduldig ! Als we echt allemaal !!grijs haar hebben, dan ongeveer krijgen we overal breedband internet

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE 6 mei 2002: mailtje van de NUON gekregen

---------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw vraag omtrent Internet uit het stopcontact.

De technische proef met internet via het stopcontact is gestart om eerst voldoende ervaring op te doen met deze nieuwe techniek die nog slechts op zeer kleine schaal in enkele andere Europese landen is beproefd. Hierover is uitvoerig aandacht besteed in de pers. Zo omstreeks april / mei van dit jaar zullen we als Nuon de balans opmaken en besluiten of we hier al dan niet mee doorgaan.

Deze beslissing is mede gebaseerd op de technische werking. Pas als dan de beslissing wordt genomen om door te gaan met dit product zal bepaald worden wat de volgorde en tijdsfasering wordt van een roll-out, en wat de uiteindelijke consumentenprijs zal zijn voor Internet uit het stopcontact. Ik hoop dat u begrijpt dat ik op dit moment nog niets kan zeggen over de deze ontwikkeling. Ik kan u slechts adviseren via de media en onze homepage www.digistroom.nl verder op de hoogte te blijven.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Omdat ik het vrij nutteloos vond om hier weer een topic over te openen heb ik deze ff gekickt. Ik heb nu dus echt wel heel erg genoeg heb van mijn ISDN verbinding en aangezien ik ook nog steeds geen kabel of ADSL kan krijgen , is mijn vraag , hoe zit het nu met digistroom :? De site van digistroom staat helemaal nix op , iemand die meer weet ...

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 22:52
Op zondag 14 juli 2002 16:13 schreef IbBeLz het volgende:
Omdat ik het vrij nutteloos vond om hier weer een topic over te openen heb ik deze ff gekickt. Ik heb nu dus echt wel heel erg genoeg heb van mijn ISDN verbinding en aangezien ik ook nog steeds geen kabel of ADSL kan krijgen , is mijn vraag , hoe zit het nu met digistroom :? De site van digistroom staat helemaal nix op , iemand die meer weet ...
Toen nog geen info, nu nog geen info.......begint er niet een "klein" lichtje te branden, of ligt het aan mij :?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik ben tegen Digistroom of PLC, omdat het radioverkeer stoort, voornamelijk op de amateurbanden. 'k Wil later zendammateur vergunningen halen, maar als ze dit doorvoeren krijg je overal gepiep en gekraak op de banden. |:( Net of kabel niet snel genoeg gaat ofzo..... 'k Ben gewoon boos op die lui, de VERON had hier een uitgebreid artikel over in het April 2002 nummer van Electron.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 14 juli 2002 16:17 schreef computerboer het volgende:
Ik ben tegen Digistroom of PLC, omdat het radioverkeer stoort, voornamelijk op de amateurbanden. 'k Wil later zendammateur vergunningen halen, maar als ze dit doorvoeren krijg je overal gepiep en gekraak op de banden. |:( Net of kabel niet snel genoeg gaat ofzo..... NUON :r
IS mischien wel voor de mensen die geen kabel of ADSL kunnen krijgen :? Al aan gedacht :? NUON O+

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 22:52
Op zondag 14 juli 2002 16:17 schreef computerboer het volgende:
Ik ben tegen Digistroom of PLC, omdat het radioverkeer stoort, voornamelijk op de amateurbanden. 'k Wil later zendammateur vergunningen halen, maar als ze dit doorvoeren krijg je overal gepiep en gekraak op de banden. |:( Net of kabel niet snel genoeg gaat ofzo..... 'k Ben gewoon boos op die lui, de VERON had hier een uitgebreid artikel over in het April 2002 nummer van Electron.
Hij zegt net dat hij geen kabel/ADSL kan krijgen...uit zijn oogpunt kan ik het wel begrijpen («-_-» te laat «-_-»)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 11:43
Ze zijn toch gewoon nog aan het testen met het hele stroominternet concept, in Duitsland hadden ze het al voor mekaar ofzo, maar hier waren de technieken nog niet volwassen genoeg.
BLADIEBLADIEBLADIEBLA
Heb je trouwens wel een van een [enter] gehoord, waarmee je een witregel/paragraaf maakt ?!?!? |:( Dit is namelijk echt bijna niet te lezen, ik moest me vinger erbij houden wilde ik volgen waar ik was gebleven ;(

Verwijderd

van mij mogen ze wel is wat meer bekend maken enzo >:) mischien handig internet/elektra van de zelfde aanbieder >:)

offtopic:
Kan in internetten en tegelijk koffie zetten of andere elektrishe apperatuur gebruiken?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Op zondag 14 juli 2002 18:04 schreef Dannyke het volgende:

offtopic:
Kan in internetten en tegelijk koffie zetten of andere elektrishe apperatuur gebruiken?
waarschijnlijk niet...

ma gaat stofzuigen --> verbinding weg
pa knipt de heg --> verbinding weg
zusje fohnt d'r haar --> verbinding weg

nee, ik vind het geen goede techniek ;)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 18:07 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet...

ma gaat stofzuigen --> verbinding weg
pa knipt de heg --> verbinding weg
zusje fohnt d'r haar --> verbinding weg

nee, ik vind het geen goede techniek ;)
was ook ff als humor bedoelt :)
bij @home staat ook zo iets >:) kan ik internetten en tv kijken tegelijk >:)

daarom maakte ik er dat van >:)

• Xandrios
Op zondag 14 juli 2002 18:09 schreef Dannyke het volgende:

[..]

was ook ff als humor bedoelt :)
bij @home staat ook zo iets >:) kan ik internetten en tv kijken tegelijk >:)

daarom maakte ik er dat van >:)
maar 't is dus wel zo;

magnetron aan = zo goed als de complete verbinding weg ;(

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 14 juli 2002 18:40 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

maar 't is dus wel zo;

magnetron aan = zo goed als de complete verbinding weg ;(
Ahh, jij doet mee aan dat proef-project van DigiStroom van de NUON in Rijkerswoerd in Arnhem :?

Vertel es :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Xandrios
Op zondag 14 juli 2002 19:17 schreef brammus het volgende:

[..]

Ahh, jij doet mee aan dat proef-project van DigiStroom van de NUON in Rijkerswoerd in Arnhem :?

Vertel es :?
Nee....maar dat waren wel de resultaten van de test ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb dus ook niet de beschikking over kabel/ADSL, en val ook binnen het NUON gebied. Nu internet ik dus al 2 jaar via dat :( ISDN

Kunnen we geen petitie naar NUON sturen ofzo :?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

ik las dit op de site:

Daarbij wil de NUON "digistroom" 20 tot 30% goedkoper dan ADSL gaan aanbieden en zijn de snelheden zeker niet slecht. Het elektriciteitsnet haalt snelheden van 2Mbit/s maar het nadeel is dat deze zoals bij kabelinternet de bandbreedte door de buurt gedeeld moet worden

pffff. jezus man ik dacht van we kijgen toch zeker wel een 10mbitje of meer :( ik ook weer teleurgesteld gvd wat een troep

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2002 @ 13:10:
ik las dit op de site:

Daarbij wil de NUON "digistroom" 20 tot 30% goedkoper dan ADSL gaan aanbieden en zijn de snelheden zeker niet slecht. Het elektriciteitsnet haalt snelheden van 2Mbit/s maar het nadeel is dat deze zoals bij kabelinternet de bandbreedte door de buurt gedeeld moet worden

pffff. jezus man ik dacht van we kijgen toch zeker wel een 10mbitje of meer :( ik ook weer teleurgesteld gvd wat een troep
Ik lees op veel buitenlandse sites dat het gaat om 200 mbits verbindingen en dat je geen hinder zal hebben van andere apparaten op het stroom omdat het om andere hertz aantallen etz. gaat.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Is die 2 weken-melding zò verschrikkelijk onduidelijk? Topic is behoorlijk oud :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.