Geheugen = maar de helft?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Grote Problemen hier jongens. Ik zit hier bij mijn opa en die heeft zo'n leuke pakkerd bell PC |:( |:( |:(

Opa heeft ooit eens het standaard geheugen wat erin zat (64mb pc100) laten vervangen door 256 mb pc133.

Nu ben ik bij opa eens zijn computer wezen cleenen :9 Dus backups maken van wat hij graag wou bewaren. En toen format c: Nu staat inmiddels de standaard packard bell shit er weer op. Maar nu... Windows ziet maar 128mb geheugen. En dat is hier het probleem want hij gebruikt ook alleen maar 128mb. Hoeveel geheugen de bios gebruikt weet ik dus niet, want dit is zo'n PB-mobo en die heeft een eigen bios. Die laat niet zien hoeveel geheugen erin zit enz. En ik kan de bios dus ook niet in (is er misschien iemand die weet hoe ik hier wel in kom?) Dus hoe zorg ik er nou voor dat Windows 256mb ziet en gebruikt!!! Tnx...

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

ga me niet vertellen dat er windows me op staat?? :D

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien dat 't moederbord geen double sided dimms aan kan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

ook nog een optie ja, geen double-sized...

prik er eens 2x single sized 128mb in?
Mijn moederbord op die celeron kan maar maximaal 64mb aan, misschien die van je opa maar 128...?

Ruige opa trouwens, met een eigen pc >:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 02 mei 2002 19:58 schreef ___Joey___ het volgende:

Mijn moederbord op die celeron kan maar maximaal 64mb aan, misschien die van je opa maar 128...?

Ruige opa trouwens, met een eigen pc >:)
Hey, ik chat regelmatig met mijn opa en oma :P
Owjah, en mijn ouders spelen worms op de laptop :D

Hmpz.. denk dat het mobo het niet ondersteund. Tis ws neit stuk, want dan zou het helemaal niet meer werken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

topicstarter, geef eens het exacte typenummer enzo van het moederbord, misschien helpt een biosupdate ofzo??
Via sandra moet je toch wel het exacte type te weten kunnen komen :)

Verwijderd

Ik had ook een PB computer (nooit een probleem mee gehad trouwens) en daar zat gewoon een MSI mainboard in. Heb ik toen ook geflashed met een MSI bios.Kijk eens in je kast, misschien kan je gewoon flashen. En heeft dat geheugen ooit wel op 256 MB gedraaid?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:58 schreef ___Joey___ het volgende:

ruige opa trouwens, met een eigen pc >:)
Heeft die van mij ook, maar die heeft em zelf gebouwd :P

ontopic:
Gebruikt hij altijd al maar 128 of was het eerst wel goed?

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Kijk dat is nou juist zo raar, het heeft eerst wel gewoon gewerkt! Voor die format c: (zie mijn eerste post) deed hij het nog gewoon met 256mb!

Het mobo kan/kon het dus aan!

Opa heeft hier een 56k-modempje dus ik kan ff geen sandra downen. Maar volgens Packard Bell is het het Packerd Bell Media Ranger Moederbord. Maar PB maakt toch helemaal geen eigen mobo's? Het heeft een Rage Pro on-board en ook geluid zit ingebakken. Heeft 2 dimm sloten (1 zit dus al gevuld :7) 3 PCI sleuven. Socket 7. Zit nu een Intel Celeron 433 op. Iemand die dit herkend (en roep nou niet het is een Packard Bell zoveel, want daar heb ik dus nix aan)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Verwijderd

Heb je de kast open gehad?? En welke windows draai je NU? en voorheen?

Verwijderd

PB, Compaq & Dell zijn eigenwijze apparaten.
Als je 2 x 128 mb erin stopt heb je waarschijnlijk een grotere kans dat hij die wel goed oppakt.
Het probleem ben ik wel is vaker tegengekomen, 256 mb word vaak niet lekker ondersteunt, je doet er 2 x 128 mb in en het draaid perfect.

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:30 schreef ___Joey___ het volgende:
Heb je de kast open gehad?? En welke windows draai je NU? en voorheen?
Natuurlijk heb ik de kast open gehad, maar daar werdt ik niet veel wijzer van :?

Bijna alles on-board ja, 1 256MB-sleuf. Mobo :? :? :?

Hij draaide eerst Windows 98SE

Net met pakkerd bell instellingen heeft hij er weer 98 opgezet. (toen had hij al 128mb)

Heb um net naar 98SE geupgrade in de hoop dat hij nu de 256mb wel zou vinden (maar tervergeefs)

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:36 schreef mikek het volgende:
PB, Compaq & Dell zijn eigenwijze apparaten.
Als je 2 x 128 mb erin stopt heb je waarschijnlijk een grotere kans dat hij die wel goed oppakt.
Het probleem ben ik wel is vaker tegengekomen, 256 mb word vaak niet lekker ondersteunt, je doet er 2 x 128 mb in en het draaid perfect.
Zal hij blij mee zijn! hahaha

Hij zit nu relaxt tv te kijken en wil ff en uurtje niet gestoord worden, dus dat nieuws vertel ik hem strax wel.

Maar eerst heeft hij het gewoon wel gevonden en gedaan, dus waarom zou het moederbord het nu ineens niet meer kunnen?

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Heb net toch maar sandra gedownload en die zei:

Mobo Manufacor: Micro-Star International (MSI dus)
Mobo Model: MS-6159
Bios-ID: 61-0119-001169-00111111-071595-440LX
Max installable geheugen: 256MB
Max Module Size: 128MB

Ofterwijl. hij kan die module helemaal niet aan!!!
Maar waarom heeft hij het dan eerst wel gedaan?

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Op dit bericht moeten jullie toch echt maar eens replyen want ik heb weer vooruitgang geboekt.

De MSI MS-6159 (het mobo zoals sandra het beschreef) staat helemaal niet op de MSI site! Wat is dit nou voor mobo?

Sandra heeft nog wat gezegt (Memory Module 0 = 256MB)
Dus hij ziet wel dat het er 256 zijn, maar hij gebruikt er maar 128!

Aangezien ik het mobo op de MSI site niet kan vinden kan ik de bios dus ook niet flashen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 21:14 schreef GuuZ14 het volgende:
Op dit bericht moeten jullie toch echt maar eens replyen want ik heb weer vooruitgang geboekt.
Maar wat zeg je in je post hiervoor:
Max installable geheugen: 256MB
Max Module Size: 128MB
Oftewel: je kan geen modules > 128 MB erin proppen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 21:16 schreef blackd het volgende:

[..]

Maar wat zeg je in je post hiervoor:
[..]

Oftewel: je kan geen modules > 128 MB erin proppen.
Ja, maar voorheen deed hij dat wel

en

Sisoft ziet wel dat die module 256mb is en sisoft ziet ook dat hij daar maar 128mb van gebruikt! Waarom geen 256mb terwijl hij wel zite dat het 256mb is?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 02 mei 2002 20:28 schreef GuuZ14 het volgende:
Kijk dat is nou juist zo raar, het heeft eerst wel gewoon gewerkt! Voor die format c: (zie mijn eerste post) deed hij het nog gewoon met 256mb!

Het mobo kan/kon het dus aan!

Opa heeft hier een 56k-modempje dus ik kan ff geen sandra downen. Maar volgens Packard Bell is het het Packerd Bell Media Ranger Moederbord. Maar PB maakt toch helemaal geen eigen mobo's? Het heeft een Rage Pro on-board en ook geluid zit ingebakken. Heeft 2 dimm sloten (1 zit dus al gevuld :7) 3 PCI sleuven. Socket 7. Zit nu een Intel Celeron 433 op. Iemand die dit herkend (en roep nou niet het is een Packard Bell zoveel, want daar heb ik dus nix aan)
Een celly 433 op een socket 7 mobo?

Jij bent de OPPER-MASTER tweaker als dat zo is!! oftewel het is een socket 370 mobo of er zit een K6-2 of zoiets op

En het bios in gaat misschien zo : als het PB logo bij het opstarten in beeld is op [TAB] meppen. Zie je meteen dat ie geheugen aan het tellen is en zie je met welke knop je het bios in kunt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:14 schreef GuuZ14 het volgende:Aangezien ik het mobo op de MSI site niet kan vinden kan ik de bios dus ook niet flashen!
Op donderdag 02 mei 2002 21:28 schreef chucky666 het volgende:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6159
:)
LOL :D :D :D

Maargoed... hij zegt dus dat hij maar 128mb gebruikt, en sandra zegt dat, maarre, wie zegt dat dat ook echt zo is?
met welke programma's ed. heb je dat getest?????

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 02 mei 2002 21:37 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

[..]

LOL :D :D :D
Bios is er wel, maar een productpagina lijkt toch wel afwezig... Niet zo gek dus dat die niet te vinden was.. (productpagina is er wel maar leeg :?)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ziet hij in de bios ook maar 128 mb of niet?
Want als ie ut in de bios niet ziet dan zal windows het ook nooit zien.

Dit is mijn 666e post >:) >:) >:) >:) >:)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 21:53 schreef bobo1on1 het volgende:
Ziet hij in de bios ook maar 128 mb of niet?
Want als ie ut in de bios niet ziet dan zal windows het ook nooit zien.
En sandra zou het dan ook niet kunnen zien. Lijkt me dus echt wel een windowsprobleem.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Volgens mij kom je gewoon met F1 in die packard hell bios hoor ! :?

En je weet dat PB pc's niet van andere soort RAM houd. Een neiuwe HD kan nog wel maar van de RAM moet je afblijven !

dikzak

Verwijderd

bij mijn PB kom je met F2 de bios in.

Verwijderd

en ga naar de site van packardbell en klik jou pc aan en dan kan je zien welke onderdelen je hebt enzo en ook kan je bios update enzo vinden daar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 02 mei 2002 23:02 schreef Chello200 het volgende:
Volgens mij kom je gewoon met F1 in die packard hell bios hoor ! :?
PB Suva, oftewel MSI-6159: F2 :7
En je weet dat PB pc's niet van andere soort RAM houd. Een neiuwe HD kan nog wel maar van de RAM moet je afblijven !
Blaat |:(

HDD kun je problemen verwachten met de software preload (heeft een config bestand nodig in de MBR, 10 minuten aan de lijn om eentje voor een nieuwe HDD te maken), al zou ik die preload z.s.m. verwijderen als je toegang hebt tot 'normale' OS en progjes.

RAM daarentegen is niets mis mee (het zijn geen Compaqs hoor ;) )

Wat hier aan de hand is (valt me HEEL zwaar tegen dat niemand dat al opgemerkt heeft :'( ) is gewoon een beperking van de i440LX chipset op die plank. Niks k*t PB, niks zuig MSI, gewoon teveel vragen van een oude chipset.

De 440LX ondersteunt namelijk niet meer dan 128MB/module.

Dat is niet met een BIOS flash te verhelpen, het zit vast in de hardware. Enige wat je hier kunt doen is die enkele 256 voor 2 128MB modules ruilen :z

edit:
Voor de goede orde: hier is hij-
Afbeeldingslocatie: http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/suva.jpg
Click op het plaatje voor specs etc.

[edit2]LET OP: DE MAX RAM OP DIE SITE IS FOUT :( :( :( - de LX chipset ondersteunt max 512MB, maar daar heb je wel 4 DIMMs voor nodig, op dit plankje passen max 2 dus 256MB total[/edit2]

Oslik blyat! Oslik!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Waarom alles opnieuw installeren als je QuickRestore TM :P hebt? Als hij het geheugen daarvoor ook pakkte, doet hij dat nu ook nog, want je systeem is weer zoals hij was toen je m kocht.

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Bedankt voor al die reply's jongens!

Ik kijk zo eerst ff in de bios (daar wil ik gewoon ingekomen zijn)

En we vervangen de 256mb waarschijnlijk door 2x 128mb

TNX

Pagina: 1