VooDoo3 TV-OUT Onder XP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo allemaal, ben ik weer met een vraagje:

Ik heb een Voodoo 3 Videokaart, met een TV-OUT. Deze krijg ik helaas niet aan de praat onder Windows XP. In Windows 98 heb je bij de geavanceerde opties van de graphics adapter een menu genaamd TV-OUT waar je alles kan instellen, maar deze moet ik missen onder XP

Ik krijg op de aangesloten TV wel een kader waar het beeld zou moeten staan (er is dus contact en signaal) maar geen kleuren of andere dingen, gewoon zwart

Ik ben nu al een dag drivers aan het downloaden en uitproberen, maar niets wil werken :(

Weet iemand de juiste driver of een oplossing???

P.S. Onder 98 werkt het dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Check http://nat.mine.nu:81/3dfx/drivers/v3.htm

Hier heb ik drivers gedownload waarmee je TV-out kan gebruiken. Met deze drivers word 3dfx Tools op de goede manier geinstalleerd. (dus niet door de fouten te ignoren en later te repairen.. :o )

Let hier wel even op (uit de readme):

1) Remove all previous 3dfx drivers and 3dfx Tools installations, and delete all 3dfx registry information.
2) Install the VoodooXP drivers manually via Device Manager.
3) Reboot.
4) Run setup.exe to install 3dfx Tools.
5) Reboot.

Als je je monitor kabel eruit haalt, en vervolgens de computer opnieuw opstart switched ie automatisch over naar je TV.

Als je TV s-video ondersteunt raad ik je wel aan een s-video kabel te gebruiken. (lijkt een beetje op een PS/2 toetsenbord stekker).

Dat kleine convertor kabeltje wat je bij je V3 krijgt is waardeloos! Zet signaal om van s-video naar composiet.. :r

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Op vrijdag 03 mei 2002 02:24 schreef Eggie_lwd het volgende:
Check http://nat.mine.nu:81/3dfx/drivers/v3.htm

Hier heb ik drivers gedownload waarmee je TV-out kan gebruiken. Met deze drivers word 3dfx Tools op de goede manier geinstalleerd. (dus niet door de fouten te ignoren en later te repairen.. :o )

Let hier wel even op (uit de readme):

1) Remove all previous 3dfx drivers and 3dfx Tools installations, and delete all 3dfx registry information.
2) Install the VoodooXP drivers manually via Device Manager.
3) Reboot.
4) Run setup.exe to install 3dfx Tools.
5) Reboot.

Als je je monitor kabel eruit haalt, en vervolgens de computer opnieuw opstart switched ie automatisch over naar je TV.

Als je TV s-video ondersteunt raad ik je wel aan een s-video kabel te gebruiken. (lijkt een beetje op een PS/2 toetsenbord stekker).

Dat kleine convertor kabeltje wat je bij je V3 krijgt is waardeloos! Zet signaal om van s-video naar composiet.. :r

Succes ermee!
Waarom is dat kabeltje waardeloos dan? En deze zet echt niet het signaal van s-video naar composit want dat kun je namelijk alleen in de software instellen. 3DFX heeft gewoon de composit uitgang op de kaart wegbezuinigd en dat verloopie erbij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Op vrijdag 03 mei 2002 09:02 schreef master_artech het volgende:

Waarom is dat kabeltje waardeloos dan? En deze zet echt niet het signaal van s-video naar composit want dat kun je namelijk alleen in de software instellen. 3DFX heeft gewoon de composit uitgang op de kaart wegbezuinigd en dat verloopie erbij gegeven.
Yep, je hebt gelijk, het was al laat gisternacht :). Hoe kan een kabeltje nou een signaal omzetten... zucht.

Maar goed, in mijn geval had ik geen goede beeldkwaliteit met dat kabeltje, veel strepen door het beeld en ook een onrustig beeld. Dus ik blijf erbij :) koop S-video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Op vrijdag 03 mei 2002 11:43 schreef Eggie_lwd het volgende:

[..]

Yep, je hebt gelijk, het was al laat gisternacht :). Hoe kan een kabeltje nou een signaal omzetten... zucht.

Maar goed, in mijn geval had ik geen goede beeldkwaliteit met dat kabeltje, veel strepen door het beeld en ook een onrustig beeld. Dus ik blijf erbij :) koop S-video!
Dan is er toch echt iets anders mis want bij mij is de TV-out van mijn Voodoo3 echt perfect. Bovendien schijnt het uberhaupt nog steeds 1 van de beste kaarten te zijn qua tv-out kwaliteit.

Heb je geen probleem met een aardlus ofzo? Lijkt mij erg waarschijnlijk. Je kan dit testen door de coax-kabel van je tv er eens uit te trekken en kijken of het probleem dan opgelost is. Echt neem van mij aan dat het niet aan die voodoo3 ligt tenzij ie stuk is.
Pagina: 1