Toon posts:

[php] Uploadscript werkt wel/niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moeten we veelal in groepjes werken en het is altijd een heel gedoe om de meest recente versies van een document te vinden. Vandaar dat ik een upload script heb gemaakt... maaar de ene keer doet ie het wel en de andere keer niet. Ik ben er nu al sinds gisteravond mee bezig om uit te vissen wat het nou is maar ik kom er niet achter.

Stuk uit mijn formulier:
code:
1
2
<form method="post" action="bestand.php" enctype="multipart/form-data">
<INPUT TYPE="file" NAME="userfile" SIZE="30" enctype="multipart/form-data">

Ik heb al geprobeerd om het formulier aan te passen door enctype="multipart/form-data" weg te halen maar dat werkte ook niet.

het script:
PHP:
1
<?$versie = $versie + 1;    $naam = "Plan van aanpak";$naam = str_replace(" ", "", $naam);$naam = strtolower($naam);$naam .= "versie".$versie.".zip";if ($HTTP_POST_FILES['userfile'] != "") {//$userfile=stripslashes($userfile);    //$bestand=str_replace("\\\\", "\\", $userfile);//$fp = fopen("D:\domein.nl\www\ip02\$naam", "w");//copy($userfile, "D:\domein.nl\www\ip02\$naam");//copy($userfile, "./$naam");move_uploaded_file($userfile, $naam);echo "$userfile";        //unlink($userfile);}?>

Alles met // heb ik al geprobeerd om het voor elkaar te krijgen.

Het rare is dus dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. En daarmee bedoel ik dat als ik $naam blaaaaaaaaaa maak dan doet ie het wel (soms) en als ik de naam dus compleet met versienummer wil hebben dan doet ie het weer niet (.zip als exentie toevoegen is me ook nog niet gelukt).

Ziet hier iemand toevallig iets wat ik fout doe?

nog wat specs van server:
code:
1
2
3
OS Windows_NT 
SERVER_SOFTWARE Microsoft-IIS/5.0 
PHP Version 4.1.2

Alvast bedankt!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
... compleet met versienummer ...
:?

btw enctype moet alleen in de formtag

Verwijderd

$naam = "Plan van aanpak";$naam = str_replace(" ", "", $naam);$naam = strtolower($naam);

Kan je dan niet gelijk beter $naam = "planvanaanpak"; doen? :)

En zoals Grum al zegt, verwijder alleen de enctype uit de input type eens, niet uit de form tag...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 19:49 schreef Frank83 het volgende:
Kan je dan niet gelijk beter $naam = "planvanaanpak"; doen? :)
Wel als het een statische naam was ja maar die naam komt dus uit de database maar ik wou jullie daar niet mee vermoeien... :)
En zoals Grum al zegt, verwijder alleen de enctype uit de input type eens, niet uit de form tag...
En helaas dat doet ie ook niet :(

Ik snap er echt niets van, het probleem zit hem denk ik in het script want hij heeft wel 3 files kunnen uploaden.. maar toen ik ze weg had gehaald en daarna opnieuw heb geprobeerd upteloaden toen deed hij die zelfde actie niet nog een keer...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1 Heb je al in de php manual gekeken? Er is een compleet hoofdstuk over files uploaden.
2 Moet je niet een absoluut pad aangeven bij move uploaded file?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:17 schreef Janoz het volgende:
1 Heb je al in de php manual gekeken? Er is een compleet hoofdstuk over files uploaden.
Die had ik nog niet gezien bedankt! Helaas is het precies de manier waarop het bij mij niet werkt..

Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen met de rename function.... xsnap d'r niets dat hij het nu wel doet maar hij doet het en daar gaat het om... :) Thnx voor de hulp!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ligt het niet aan de maximale grootte van het te uploaden bestand, kun je anders instellen in de config files van je webserver.

Just as Good

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 20:02 schreef iznogood het volgende:
Ligt het niet aan de maximale grootte van het te uploaden bestand, kun je anders instellen in de config files van je webserver.
Yep, je hebt een local en master value, probeer die es te vergroten ;)
Pagina: 1