Toon posts:

[PS2] Final Fantasy X geen 60hz optie :(

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aaaarghh net de off. ps2 blad gekocht waar FFX bij zit, en tot mijn grote verbazing is FFX niet geoptimaliseerd voor 50hz, maar heeft ook geen 60hz optie.
Dacht misschien is alleen de demo zo, maar volgens de reviews niet :(

En ja je merkt het duidelijk dat ie niet 60hz is. Poppetjes die rennen lijken net als ze in slowmotion rennen. Wat rond moet zijn is ovaal (bv de maan). De figuurtjes zien er plat uit. En je hebt hele grote balken (boven en onder). Ik vindt dit dus heel jammer, ben helemaal gek van FF maar dit is dus niet echt leuk...

Ja ik koop hem nog steeds omdat het nog steeds erg cool is... Filmpjes zijn super, muziek is goed, zelfs de stemmen klinken goed. Als ie een 60hz optie had dan was ie helemaal super, maar ja ;(

Verwijderd

oei! hmm is dit zeker news? waar heb je dit vandaan? lijkt me een beetje sterk eigenlijk voor een game van dat caliber

Verwijderd

:r :r :r :r

De Europese gamers worden weer eens achter gesteld!! |:(

moeten we eerst een jaar wachten krijgen we nog een NIET geoptimaliseerde versie!! Willen ze hun produkt niet verkopen!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Lijkt me erg sterk. Vooral voor de FF serie. Dat zijn over het algemeen vrij gedetailleerde games. Maarja we zullen het wel zien. Ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen of dat blad heeft het verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Staat in het blad "Playstation 2 official magazine-uk"
Daar zit ook de demo bij, en die is dus niet geoptimaliseerd :( dit moet me weer denken aan Devil may Cry :'(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt dan wel sterk...
maar het klopt helaas wel.

Ik heb de demo ook en het is zelfs zo dat door het verschil 50/60 Hz de lipsync met de stemmen niet meer klopt.... erg slordig van square :(

Ze schijnen tov de demo het nog wel iets verbeterd te hebben... het is hieronder te zien (het verschil ik kleur komt door 2 verschillende bronnen):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/ffx.jpg

Ik vind dit een grote misser voor Square... ik heb Final Fantasy 7 tm 9 Amerikaans, PS2 is wat lastiger met ombouw :(

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:57 schreef . w o u t e r . het volgende:
Het lijkt dan wel sterk...
maar het klopt helaas wel.

Ik heb de demo ook en het is zelfs zo dat door het verschil 50/60 Hz de lipsync met de stemmen niet meer klopt.... erg slordig van square :(

Ze schijnen tov de demo het nog wel iets verbeterd te hebben... het is hieronder te zien (het verschil ik kleur komt door 2 verschillende bronnen... en ja DE HOST IS TRAAG..):

[afbeelding]

Ik vind dit een grote misser voor Square... ik heb Final Fantasy 7 tm 9 Amerikaans, PS2 is wat lastiger met ombouw :(
ik zie helemaal niks :?

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:59 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

ik zie helemaal niks :?
damnit... host is fucked up

ik zal het plaatje wel ff op xs4all zetten.. wacht ff

Verwijderd

Topicstarter
ah ik zie het :) gelukkig scheelt het inderdaad met de final nog. Die zwarte balken in de demo is echt heel erg... Waar heb je tevens dat plaatje vandaan?

edit: Ja ik heb ook de rest amerikaans. Had eerst van deel 8 de europese versie, todat ik zag hoeveel het wel niet scheelde met de amerikaanse... Toch triest dat ze dit doen :( De Dreamcast had je tenmiste bij bijna elke spel (ja zelfs spellen van Capcom) een 60Hz optie.

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 20:29 schreef thekillerbean het volgende:
ah ik zie het :) gelukkig scheelt het inderdaad met de final nog. Die zwarte balken in de demo is echt heel erg... Waar heb je tevens dat plaatje vandaan?

edit: Ja ik heb ook de rest amerikaans. Had eerst van deel 8 de europese versie, todat ik zag hoeveel het wel niet scheelde met de amerikaanse... Toch triest dat ze dit doen :( De Dreamcast had je tenmiste bij bijna elke spel (ja zelfs spellen van Capcom) een 60Hz optie.
Square heeft laten weten dat ze dat wilden doen, maar dat dat niet op de DVD zou passen omdat ze dan alle filmpjes dubbel erop zouden moeten zetten.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
Dan toch 2 DVD's, of 3, of 4. Whatever.
Tot nu toe zijn alle delen op meerdere cd's uitgekomen, dus of het nu 1 dvd of 2 zijn, dat zou mij niet echt uitmaken, dat swappen vind ik eigenlijk wel leuk

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 21:06 schreef __00__ het volgende:
Dan toch 2 DVD's, of 3, of 4. Whatever.
Tot nu toe zijn alle delen op meerdere cd's uitgekomen, dus of het nu 1 dvd of 2 zijn, dat zou mij niet echt uitmaken, dat swappen vind ik eigenlijk wel leuk
Ze moeten toch met een excuus komen...

Ze stoppen zoveel werk in fantastische games, maar als het op converteren naar PAL aankomt zijn ze zo lui als wat..

Verwijderd

Heel erg jammer dit, zo lang moeten wachten en dan nog deze shit. Europese gamers worden weer eens achtergesteld jah :(

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
Even kijken of ik dit snel kan opsommen (Wat fout is in mijn ogen):

• De kleuren van de NTSC-versie zijn zuiverder.
• Het lijkt alsof het beeld bij de PAL-versies verkleind is.
• Bij de NTSC-versie valt mij de enorm irritante interlacing op. (Met rood aangegeven)
Afbeeldingslocatie: http://www.runnah.com/tnet/484393/1.jpg

Over die lip-sync: Er waren rumoeren dat de lip-sync afgestemd was op de Japanse versie, en dat het bij de US- alsmede de EU-versie niet zou kloppen. Kan iemand dat bevestigen?

Tussenstand: 2-1 voor de NTSC-versie. :( Schande!

Verwijderd

Topicstarter
Dat interlance is normaal bij Amerikaanse spellen, maar ook bij dvd's. De PAL versies zijn er iets scherper uit, maar dat gaat ten koste van de snelheid. Speel maar eens Tekken tournament.. Pal ziet er daar scherper uit, maar de amerikaanse versie is veel beterm, veel sneller zoals het moet...

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 21:33 schreef thekillerbean het volgende:
Dat interlance is normaal bij Amerikaanse spellen, maar ook bij dvd's. De PAL versies zijn er iets scherper uit, maar dat gaat ten koste van de snelheid. Speel maar eens Tekken tournament.. Pal ziet er daar scherper uit, maar de amerikaanse versie is veel beterm, veel sneller zoals het moet...
Het gaat ten koste van de snelheid omdat de spellen voor NTSC gemaakt worden en de makers vaak te lui zijn om het goed om te zetten naar PAL.

PAL is de betere standaard, NTSC is het meest gebruikt... zo gaat dat zovaak..

Verwijderd

Klopt

PAL heeft meer horzontale beeldlijnen (over dezelfde verticale lengte) als NTSC, daarom krijg je, als je de game verder niet aanpast, een platgedrukt beeld.

Wat Square dus had MOETEN doen is de verticale resolutie van de game en de filmpjes moeten vergroten zodat het ook op PAL fullscreen gedraaid zou kunnen worden.

Maar daar heb je dan gelijk het probleem: alle objecten in het spel worden dan iets groter (qua opslagruimte) wat uiteindelijk, met een spel van dit formaat, zoveel ruimte scheelt dat het niet meer op 1 dvd past. En als het over meerdere dvd's gespreid moet worden dan moet alles weer anders enz...

En het zou (volgens square dan) veel werk zijn geweest om alles aan te gaan passen. Het brengt ze niks op heh? Wij kopen die shit toch wel :)

Hoe het snelheidsverhaal in elkaar steekt weet ik niet precies, maar het komt erop neer dat je van 60 naar 50 fps gaat. Het verschil is iig duidelijk merkbaar als je een NTSC en een PAL game pakt.

Het beste is natuurlijk als wij de NTSC game nooit te spelen krijgen, want dan gaan we ons ook niet zo druk maken over hoe het had KUNNEN zijn ;)

Waardoor komt dat kleurverschil eigenlijk? Lijkt wel alsof bij de pal versie geen rgb kabel is gebruikt :?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 03 mei 2002 11:54 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Hoe het snelheidsverhaal in elkaar steekt weet ik niet precies, maar het komt erop neer dat je van 60 naar 50 fps gaat. Het verschil is iig duidelijk merkbaar als je een NTSC en een PAL game pakt.
Naast het verschil in verticale beeldlijnen is NTSC 60Hz en PAL 50Hz, dus vandaar het verschil in FPS.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Dat wist ik :)

Maar door alleen dat (kleine) verschil in FPS zou het spel toch niet trager moeten gaan?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op vrijdag 03 mei 2002 13:24 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Dat wist ik :)

Maar door alleen dat (kleine) verschil in FPS zou het spel toch niet trager moeten gaan?
Als het goed is niet, maar dat is het hier blijkbaar niet

En waarom is de ondertiteling frans? Ze hebben dat toch niet serieus vertaald he?

Verwijderd

citaat:
Dan wil ik het nu nog even hebben over de 60 Hrz optie. Nee,...die zit er helaas niet in. Squaresoft heeft bekend gemaakt geen ruimte te hebben om er een 60 Hrz optie in te bouwen. Het spel is daar gewoon te groot voor. Wat we wel hebben is waarschijnlijk de beste 50 Hrz release die ooit is uitgekomen. Squaresoft brengt Final Fantasy X International uit in een high resolution (haast zonder balken gamers....!) 50 Hrz versie. Ja,..je kan niet alles hebben. Nog maar 1 maand en we zullen het zelf allemaal meemaken. Voor nu,...check onderstaande screens en reserveer.

http://www.consolegamers.nl/previews/finalx/finalx.html

Misschien dat het toch ietjes meevalt :?

Verwijderd

Nou, dat geeft iig weer hoop :)

We zullen zien, waarschijnlijk valt het allemaal reuze mee en zal het niet ten koste gaan van de gameplay :P

Verwijderd

Topicstarter
laten we het hopen :) ik had de demo en ik schrok me kapot... Nog 28 dagen en dan weten het :7

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 12:58 ]

• Creepy

Creepy

Iemand Wipeout fusion al gespeeld? Die is als eerste in Europa uitgebracht en dus geoptimaliseerd voor PAL. Pas NA de europese release zin de JAP en US versies gemaakt (als ondertussen de US versie al uit is....)

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen methet verschil tussen 60/50 HZ in FFX.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Op vrijdag 03 mei 2002 17:48 schreef Creepy het volgende:
Iemand Wipeout fusion al gespeeld? Die is als eerste in Europa uitgebracht en dus geoptimaliseerd voor PAL. Pas NA de europese release zin de JAP en US versies gemaakt (als ondertussen de US versie al uit is....)

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen methet verschil tussen 60/50 HZ in FFX.
Ik heb idd Wipeout gespeeld, en dat ie nu echt zo geweldig was geoptimaliseerd, niet echt...
Spel schokte af en toe echt als een gek, dan heb ik liever 2 zwarte balkjes...
Begrijp me niet verkeerd, verder vind ik Wipeout errug gaav...

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Ik haal die zwarte balkjes altijd weg, door de 14:9 modus te kiezen van mijn breedbeeld (dan heb ik alleen nog 2 kleine balken aan de zijkant, maar dat ben ik wel gewend als breedbeelder |:( ).
Verder vind ik het eigenlijk nooit zo lelijk een balk onder en boven. Ik vind in cinema-achtige view mooier als 4:3. Gewoon je hele kamer donker maken. En lekker spelen.

NB. Die demo ziet er wel erg vet uit. Ik kan niet wachten op eind mei. Nu alleen nog ffix uitspelen... mmmh.. 20 dagen

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Moet ik 'm écht reserveren?

Ik wil 'm dag 1 WEL hebben!
Als NextLevel in Arnhem 'm die dag 100% heeft dan neem ik vrij :7

Misschien ben ik zo'n barbaar maar die balken vielen mij helemaal niet op.
Wel dat de hoofden best plat zijn idd.

Nu ik erop let vind ik het hele beeld platgedrukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 19:36 schreef GeJe het volgende:
Ik haal die zwarte balkjes altijd weg, door de 14:9 modus te kiezen van mijn breedbeeld (dan heb ik alleen nog 2 kleine balken aan de zijkant, maar dat ben ik wel gewend als breedbeelder |:( ).
Verder vind ik het eigenlijk nooit zo lelijk een balk onder en boven. Ik vind in cinema-achtige view mooier als 4:3. Gewoon je hele kamer donker maken. En lekker spelen.
Heb geen problemen met balken, 1 van de reden waarom ik een dvd speler heb gekocht :) breedbeeld vindt ik persoonlijker ook mooier. Maar dit is niet breedbeeld, dit is gewoon ingedrukt... Ik zou zeggen kijk naar een normale programma en druk je op breedbeeldknopje... Ja das effe schrikken nu is alles veel platter... Dat is dus ook zo bij FFX. Maar heb gehoord dat de final minder is ingedrukt. Laten we het hopen...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Ik weet niet hoe ver breedtbeeld in Japan ingeburgerd is, maar hier spelen de meeste mensen denk ik toch op een gewone tv.

Als ik een nieuwe tv koop wordt het wel breedtbeeld maar nieuwe tv is nu nog ff ver weg.
Om nu alles uit te brengen voor breedtbeeld vind ik wel te ver gaan.

Bij echt breedtbeeld singnaal op een normale tv, daar wordt het beeld wel wat platter van maar ook smaller en dus kloppen de verhoudingen nog (of is dit bullshit!? d8 het niet).

Verwijderd

Topicstarter
Bij echt breedtbeeld singnaal op een normale tv, daar wordt het beeld wel wat platter van maar ook smaller en dus kloppen de verhoudingen nog (of is dit bullshit!? d8 het niet).
Err dat is om eerlijk te zeggen bullshit :P Bij een breedbeeld signaal op een normale tv krijg je alleen balke boven en onder. Het wordt er niet platter van hoor.

• Wouter
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 11:24 schreef thekillerbean het volgende:

[..]

Err dat is om eerlijk te zeggen bullshit :P Bij een breedbeeld signaal op een normale tv krijg je alleen balke boven en onder. Het wordt er niet platter van hoor.
uhhh... bij DVD spelers kan je meestal instellen dat je een breedbeeld tv gebruikt, het signaal wat dan wordt gegeven is al in breedbeeld zodat je je tv niet meer op zoom hoeft te zetten, als je daarop een 4:3 tv aansluit krijg je wel degelijk vervormd beeld, maar juist uitgerekt, niet platter.

Verwijderd

Dit heeft allemaal niks met breedbeeld te maken, maar met het verschil in resolutie tussen de NTSC en PAL standaard.

Dat je het toevallig op kan lossen door je breedbeeld tv anders in te stellen, is bijzaak :)

Ik heb toch geen breedbeeld :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 11:56 schreef . w o u t e r . het volgende:

[..]

uhhh... bij DVD spelers kan je meestal instellen dat je een breedbeeld tv gebruikt, het signaal wat dan wordt gegeven is al in breedbeeld zodat je je tv niet meer op zoom hoeft te zetten, als je daarop een 4:3 tv aansluit krijg je wel degelijk vervormd beeld, maar juist uitgerekt, niet platter.
Ok dat klopt, het is dan ook de bedoeling dat je op een 4:3 tv op breedbeeld drukt zodat beeld weer goed wordt. Je krijgt dan 2 zwarte balken.. Meeste DVD spelers (ook de PS2) kun je aangeven dat het een 4:3 tv is. De DVD speler drukt het dan zelf in (je hebt dan natuurlijk nog steeds die zwarte balken), zonder dat je dat op je tv hoeft te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 16:56 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Dit heeft allemaal niks met breedbeeld te maken, maar met het verschil in resolutie tussen de NTSC en PAL standaard.

Dat je het toevallig op kan lossen door je breedbeeld tv anders in te stellen, is bijzaak :)

Ik heb toch geen breedbeeld :(
En ja je hebt helemaal gelijk... Bij een breedbeeld TV zoom je alleen in, verder niet. Beeld blijft dus nog steeds vervorm omdat Square het gewoon niet goed heeft omgezet :(

Verwijderd

Er zal toch wel een 16:9 optie in het spel zitten neem ik aan? Ik heb dan wel geen breedbeeld maar dat is toch wel een must voor mensen met breedbeeld :)

Over anderhalf uur nog 24 dagen >:)

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op zondag 05 mei 2002 22:26 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Er zal toch wel een 16:9 optie in het spel zitten neem ik aan? Ik heb dan wel geen breedbeeld maar dat is toch wel een must voor mensen met breedbeeld :)

Over anderhalf uur nog 24 dagen >:)
Ik kan gewoon niet wachten. Heb nu weer FF IX uit de kast gehaald :)

• Wouter
  • Niet online
Het ziet er slecht uit voor de Europese release.

De final schijnt toch net zulke dikke zwarte balken te hebben als de demo :'(

Verwijderd

Nu opeens weer wel? Laten we eerst maar eens afwachten...

• Wouter
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 17:44 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Nu opeens weer wel? Laten we eerst maar eens afwachten...
Ja denk dat dat weinig zal uitmaken.

De release in australie is verzet naar 17 mei, dat is over 9 dagen en dat is dezelfde versie die wij krijgen... hij is dus al wel af. Mensen die deze versie al gezien hebben zeggen dat de balken niet minder zijn geworden. Bij elkaar dus zo'n 1/3e van het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 17:57 schreef . w o u t e r . het volgende:

[..]

Ja denk dat dat weinig zal uitmaken.

De release in australie is verzet naar 17 mei, dat is over 9 dagen en dat is dezelfde versie die wij krijgen... hij is dus al wel af. Mensen die deze versie al gezien hebben zeggen dat de balken niet minder zijn geworden. Bij elkaar dus zo'n 1/3e van het scherm.
Shit als dat echt zo is, dan moet ik er nog goed over nadenken of ik hem nog wel ga kopen... Ben een grote FF fan maar als ik hem niet normaal kan spelen, dan speel ik hem liever niet :'(

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Gelukkig heb ik de US versie :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Creepy

Creepy

Op donderdag 09 mei 2002 10:55 schreef thekillerbean het volgende:

[..]

Shit als dat echt zo is, dan moet ik er nog goed over nadenken of ik hem nog wel ga kopen... Ben een grote FF fan maar als ik hem niet normaal kan spelen, dan speel ik hem liever niet :'(
Waarom denk je dat de PAL versie minder speelbaar is?? Puur en alleen vanwege de balken en dat het wat "langzamer" draait?? FF9 heeft dit "probleem" ook en is prima speelbaar. FF 10 zal ook speelbaar blijven, en aan het verhaal zal niks veranderd zijn hoor....

Zullen we eerste ECHTE review van de PAL versie maar ff afwachten voordat we gaan klagen??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 11:57 schreef Creepy het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de PAL versie minder speelbaar is?? Puur en alleen vanwege de balken en dat het wat "langzamer" draait?? FF9 heeft dit "probleem" ook en is prima speelbaar. FF 10 zal ook speelbaar blijven, en aan het verhaal zal niks veranderd zijn hoor....

Zullen we eerste ECHTE review van de PAL versie maar ff afwachten voordat we gaan klagen??
Omdat ik de demo heb gespeelt van de USA versie en van de PAL versie... Vergeleken met de USA is de PAL echt heel slecht... Alle andere FF heb ik allemaal de USA versie. Het is dat de PS2 geen imports kan spelen anders had ik de USA versie gekocht...
PS. De stemmen in de USA versie lopen wel goed vergeleken met de PAL versie... Laten we hopen dat de volledige versie beter is dan de PAL anders is dit weer een grote blunder... (zie Devil May Cry, Street Fighter EX 3, TTT, enz.)

Verwijderd

Bestaat er echt geen manier om imports te spelen zonder de PS2 om te bouwen? Op de PSX kon je imports spelen d.m.v. een speciale swap-disc, hebben ze niet zoiets voor de PS2?

Verwijderd

Je kan ombouwen met een neo 2.2, dat is niet superduur en ook weer redelijk te verwijderen.

Maar het ontbreekt tegenwoordig een beetje aan goede ombouwshops

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En eenmaal omgebouwd kan je het spel ook voor noppes krijgen :X
Pagina: 1