Toon posts:

[wc] kloppen mij temps ??

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk m'n waterkoeling werkende ... maar nu het probleem ik vind mijn temps namelijk aan de hoge kant .. ik heb een AHtlon XP1700 nog niet overclocked ...

Idle +- 41 graden
Stressed (half uurtje burnk7) 48 graden

water temp wordt rond de 26 graden en m'n rad (sloop rad uit een alto) wordt gekoeld door een sunon 120 mm fan op 7v door de lucht uit m'n kamer zo rond de 21 a 22 graden dus ... Nu is hij nu dus nog niet TE warm maar ik hoop er dalijk toch wel een XP2000 van te knutselen en vraag me af wat voor temps ik dan op me scherm krijg :S

Maar mijn vraag is dus: is dit normaal of zit er iets fout ??

edit:

en owja heb een Swiftech blok en een sicce nova 800lt/h pomp

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lijkt me vrij warm, die temps heb ik met m'n 1800@1900 met een volcano 6 Cu (luchtkoeling dus)

Verwijderd

kan wel kloppen hoor.. verwacht er echt niet alles van hoor..

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb 1900xp, zit nu op 34 graden idle.. stressed rond de 42 denk..

maar heb er 2 radiators inzitten, dus zou best mogelijk zijn, zulke temps. Heb je wel ASII ertussen zitten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Beetje hoog, ik heb een zelfgemaakt crappy koelblok, crappy pomp en geen radiator, mijn watertemp is 36 graden :D
En me cpu is 42 graden idle en 50 graden stressed, het is trouwens een athlon 1333@1466.

dus zo crappy is dat koelblok nou ook weer niet

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
OKey ik ben gaan OC ... heb m'n chipset koeler weer terug geplaatst (die was eraf ivm herrie) ... ik heb m'n XP1700@2000 .... 13x133 = 1729Mhz

Idle 43 graden (misschien iets lager)
Stressed 52,5

Verwijderd

met wat voor progje heb je de temp's gemeten?
het beste is de temp in je bios, deze moet kloppen, toch?
heb zelf ook een WC+xp1700 [topic=431909/1/25]
of misschien is de aansluiting tussen core + wc-blok niet goed

Verwijderd

*heb herrie maken de luchtkoeling :)

Verwijderd

Probeer hem eens op 12V te zetten. Ik haal met een AMD TB 1@1,5GHz 1,85Vcore 35C full load, 17C idle :) met een bong cooler. Kamertemp ongeveer 18C. Hoe zit de waterkoeling in elkaar? Trek je mischien warme lucht uit de kast door de radiator, is je pomp te zwak, geen ASII/ASIII, voltage flink verhoogd (neem aan van niet)?
Iets meer info PLZ.

Verwijderd

misschien moet je je sensor kalibreren, dat ie niet helemaal goed weergeeft.

Had ik met die ene op et moederboord, hij week 4 graden naar boven af. Die onder men proc kon ik niet meten, zit een dondervogel op :9

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Ik denk dat de aansluiting op de processor niet helemaal goed is, je watertemp. Moet anders veel hoger worden dan 28 graden. Als je proc 48 graden is moet je water minimaal 40 graden zijn anders is de aansluiting niet goed.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

wat voor mobo heb je? Misschien dat die sens niet helemaal klopt. Ik heb een tb1400 @ 48c idle terwijl het blokje gewoon bijna koud is. Het kan haast niet anders of het sensding van m`n mobo klopt niet. misschien dat dit bij jou ook zo is?
Voelt je rad wel warm aan?

btw cs-alcoholic, hoe krijg jij je bong temp onder je kamer temp :? :?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 22:37 schreef rexter het volgende:
met wat voor progje heb je de temp's gemeten?
het beste is de temp in je bios, deze moet kloppen, toch?
heb zelf ook een WC+xp1700 [topic=431909/1/25]
of misschien is de aansluiting tussen core + wc-blok niet goed
Met mbprobe en met mbm5 ... geven dezelfde temps aan als in m'n bios ..
Op donderdag 02 mei 2002 22:48 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Probeer hem eens op 12V te zetten. Ik haal met een AMD TB 1@1,5GHz 1,85Vcore 35C full load, 17C idle :) met een bong cooler. Kamertemp ongeveer 18C. Hoe zit de waterkoeling in elkaar? Trek je mischien warme lucht uit de kast door de radiator, is je pomp te zwak, geen ASII/ASIII, voltage flink verhoogd (neem aan van niet)?
Iets meer info PLZ.
Heb gewoon de koelpasta gebruikt die bij m'n swifttech zat .. ik geloof niet dat AS zo veel beter koeld HOOGUIT 1 graad verschil .. maar okey .. een 1 GHz op 1,5 Ghz hmm maar okey kan natuurlijk .. een idle temp van 17 graden ... heeel bizar maar zou ook nog kunnen ... en dan de kamer temp van 18 Graden kiek daar klopt het niet meer .. sorry maar dit wat jij zegt kan echt niet
Op vrijdag 03 mei 2002 13:20 schreef WooK het volgende:
wat voor mobo heb je? Misschien dat die sens niet helemaal klopt. Ik heb een tb1400 @ 48c idle terwijl het blokje gewoon bijna koud is. Het kan haast niet anders of het sensding van m`n mobo klopt niet. misschien dat dit bij jou ook zo is?
Voelt je rad wel warm aan?

btw cs-alcoholic, hoe krijg jij je bong temp onder je kamer temp :? :?
Ik heb een epox 8KHA+ .. blok wordt niet super warm .. wel warmer dan koud, rad wordt niet warm .. (zou ook een slechte zaak zijn trouwens)

Verwijderd

wat is dan ongeveer een normaal temp verschil tussen water en core? want bij mij is mijn core 2x mijn water 48-24, m'n water zal ik waarschijnlijk niet lager krijgen bij een kamer temp van 20, maar ik heb het idee dat mijn maze2 prima op m'n proc zit, of zal daar toch een probleem liggen?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op vrijdag 03 mei 2002 16:20 schreef MoSc2001 het volgende:
Ik heb een epox 8KHA+ .. blok wordt niet super warm .. wel warmer dan koud, rad wordt niet warm .. (zou ook een slechte zaak zijn trouwens)
Ik heb een a7v266 dus dat komt niet echt overeen maar ik denk dat het dan gewoon een brakke sensor is ofzo. Ik heb zelf ook al 10x op allerlei verschillende manieren AS3 aangebracht en m`n blok supervast en losjes aangedraaid maar niets veranderde m`n temp echt veel. Ik denk dat het bij jou dus zo`n beetje hetzelfde is. Je zou nog eens een externe sensor kunnen proberen ofzo?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Over waterkoeling temps valt veel te vinden m.b.v. de search.

Tip van de vakman: de Swiftech blokken moeten het vooral hebben van een hoge flow.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.