Toon posts:

BTC? Is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een LiteOn 32/24/10 besteld, maar die was (bij Gistron) niet meer op voorraad, en ik heb er andere dingen bij besteld (dus geen andere webwinkel), dus ik moet een andere uitkiezen.

mogelijkheden:
Aopen 48/32/12 : 99 euro
LiteOn 40/32/10 : 104 euro
BTC 40/16/10 : 80 euro

nu maakt maakt mij het verschil tussen 16 en 32 niet zoveel uit (scheelt toch maar iets van 2 minuten), maar ik heb nog nooit van het merk BTC gehoord, en zit me dus aftevragen of het wel iets is, want ik heb geen zin in een brakke brander die alleen goede merken cd's kan branden, of die na een jaar al weer de geest geeft.
zijn er mensen hier die ervaring hebben met BTC?
anders neem ik maar de Aopen, want die is goedkoper dan de LiteOn, maar wel sneller. Ik wil niet meer dan ongeveer 105 euro uitgeven, dus een Plextor 40/40/10 van 220 euro behoort niet tot de mogelijkheden.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:08

dlmh

Lo-Fi

Ik gebruik ze op m'n werk ook wel 's voor inbouwen (gelukkig zeldzaamheid); heb tot nog toe geen defecte gehad, alleen wel vaak probs met o.a. Nero en Windows. Ik zou voor de LiteOn(It) gaan.

[Off(?)topic]
Wist niet dat er al een 48-speed brander was joh...
Chr*st*s wah ga dah snel man!
[/Off(?)topic]

edit:

Kzie 't al... je hebt 'n wat rare volgorde ;)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dat is de volgorde waarmee gistron de snelheden aangeeft....

maar waarom dan niet de Aopen?? die is goedkoper en sneller... of zijn dat toch nog een beetje brakke branders? net zoals de cdrom/dvd spelers? ik heb namelijk hier al veel negatieve verhalen gehoord over Aopen cdrom/dvd's.

offtopic:
Heej david! ook op gathering.tweakers.net?
Groetjes Eelco, en Kusjes Edwin ;)

Verwijderd

Ik zou mijn keuze idd beperken tot de lite-on en de Aopen, beide goede branders en goeie ondersteuning in de software.

BTC branders zijn volgens mij echt een beetje de budget branders, echt een top-merk is het niet !

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 19:31 schreef Heko het volgende:
Ik zou mijn keuze idd beperken tot de lite-on en de Aopen, beide goede branders en goeie ondersteuning in de software.

BTC branders zijn volgens mij echt een beetje de budget branders, echt een top-merk is het niet !
als ik daar een keuze tussen moet maken isie snel gemaakt: Aopen.... (zoals ik al zei: sneller en goedkoper)

eigenlijk moet dan ff de topictitel veranderen in: Aopen? is het wat?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:26
Heb 3 maand terug een BTC geplaatst in een systeem. Wou helaas niet met nero 5.0 werken, alleen met 5.5 omdat die fikker iets te nieuw was :(
Platinums fikte ie zonder problemen op 16X, dus speciale merken CDs heb je er niet voor nodig.

En nog iets over snelheid: na 24X merk je al niets meer van de snelheidstoename

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

offtopic:
EDDIE !!!! EELCO !!!
MAKKERS !
Waar wazzie nou gister bij Felix he? ZIEK ZEKER? MIETJE !

AOpen CDRW heb ik geen ervaring mee... de CD-ROM's zijn :r

[OFFTOPIC #2]
Eelco, je gaat me toch niet vertellen dat je DAT allemaal in PC'tje hebt gestouwd sinds je m'n PII-350 hebt overgekocht? GF4MX? Lijer...
[/OFFTOPIC #2]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:17 schreef SerialThrillaZ het volgende:
offtopic:
EDDIE !!!! EELCO !!!
MAKKERS !

AOpen CDRW heb ik geen ervaring mee... de CD-ROM's zijn :r

[OFFTOPIC #2]
Eelco, je gaat me toch niet vertellen dat je DAT allemaal in PC'tje hebt gestouwd sinds je m'n PII-350 hebt overgekocht? GF4MX? Lijer...
[/OFFTOPIC #2]
offtopic:
tja.... mijn broer is niet zo'n held hé? moet altijd weer leren....
ja, dat heb ik allemaal in me pc'tje gestouwd, plus nog een 19 " monitor erbij :) Het zit ook allemaal in een andere behuizing: zo'n chieftec kast

ik denk dat ik toch maar voor de Aopen ga, omdat ie relatief het goedkoopst is... ik post me ervaringen hier wel!

Verwijderd

liteon en aopen hebben allemaal burnproof of dergelijks
btc volgens mij niet

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
btc heeft zeker weten ook 1 of andere burnproof variant.

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Als je op 24-speed gaat branden heb je dat volgens mij ook wel nodig om coasters te voorkomen...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48

Wokschotel

Op 6 wielen

*kick*

Iemand al ervaring met dat ding? Voor € 75,- lijkt het me een aardig apparaat.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 23:18 schreef Wokschotel het volgende:
*kick*

Iemand al ervaring met dat ding? Voor € 75,- lijkt het me een aardig apparaat.
Ik heb wel een BTC DVD speler, en daar heb ik in ruim 1,5 jaar geen probleem mee gehad. Ook niet echt duidelijk langzaam ofzo :) Ik heb alleen geen flauw idee hoe het met branders zit.

Ik weet wel dat die Lite-Ons hetzelfde loopwerk hebben als Plextor branders, dus die zijn wel goed. Ik zou zelf eerder een Lite-On dan een AOpen nemen. Puur uit ervaring. Heb al een jaar een Lite-On brander, en nog niks slechts meegemaakt..
Op donderdag 02 mei 2002 20:17 schreef SerialThrillaZ het volgende:
offtopic:
EDDIE !!!! EELCO !!!
MAKKERS !

[OFFTOPIC #2]
[/OFFTOPIC #2]
Op donderdag 02 mei 2002 21:30 schreef schaapie het volgende:
offtopic:
tja.... mijn broer is niet zo'n held hé? moet altijd weer leren....
ja, dat heb ik allemaal in me pc'tje gestouwd, plus nog een 19 " monitor erbij :) Het zit ook allemaal in een andere behuizing: zo'n chieftec kast
Doe dat gewoon via MSN of in de [HK] ofzo. Daar is dit forum niet voor bedoeld.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

BTC? Kijk eens onder je toetsenbord ;), best kans dat het een BTC is :D. Ze maken in ieder geval prima toetsenborden, getuige mij want ik tik er nu op :7.

Branders zijn tegenwoordig niet zo snel meer slecht. Eigenlijk hoef je het kopen van een brander nog maar op 2 punten serieus te bekijken : snelheid (ook al niet meer van belang tegenwoordig) en bijgeleverde software (hoor ik daar DC?).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Maar ondersteunt ie bijvoorbeeld SD2 raw-write of hoe die toestanden ook mogen heten? Da's wel interessant om te weten :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 02 mei 2002 19:20 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Ik gebruik ze op m'n werk ook wel 's voor inbouwen (gelukkig zeldzaamheid); heb tot nog toe geen defecte gehad, alleen wel vaak probs met o.a. Nero en Windows. Ik zou voor de LiteOn(It) gaan.

[Off(?)topic]
Wist niet dat er al een 48-speed brander was joh...
Chr*st*s wah ga dah snel man!
[/Off(?)topic]
Asus heeft er toch al een uitgebracht hoor.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik heb hier ook een BTC dvd-speler, ik heb er nog nooit problemen mee gehad, ik heb hem juist gekocht omdat ie zo stil was volgens de webshop en datis hij zeker ivm zijn voorganger (aopen 52x die zichzelf zonodig moest opblazen :( )

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op vrijdag 07 juni 2002 23:24 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Doe dat gewoon via MSN of in de [HK] ofzo. Daar is dit forum niet voor bedoeld.
Op vrijdag 07 juni 2002 23:59 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Asus heeft er toch al een uitgebracht hoor.
Beste mensen, kijk ff naar de data van die posts ;)

Overigens, BTC: mijn toetsenbord doet het nog steeds, en ik heb m al een paar x uitelkaar gehaald en troep overheen gegooid (andersom dan :P), niet dat je daar veel aan hebt...

Standaard brander he, volgens mij is ie best aardig, en als ie niet goed is gaat ie vast wel binnen de garantie kapot, dus haal je gewoon een nieuwe :) (die dan natuurlijk nog sneller is :))

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 08 juni 2002 00:48 schreef Azrael het volgende:

[..]

[..]

Beste mensen, kijk ff naar de data van die posts ;)
Ik ben niet zo snel van begrip, leg eens uit wat er met die data is?
Overigens, BTC: mijn toetsenbord doet het nog steeds, en ik heb m al een paar x uitelkaar gehaald en troep overheen gegooid (andersom dan :P), niet dat je daar veel aan hebt...
Woei, nog iemand met een BTC toetsenbord :D! Zullen we een fanclub oprichten ofzo :? :7 :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op zaterdag 08 juni 2002 00:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Ik ben niet zo snel van begrip, leg eens uit wat er met die data is?
Die posts waren van meer dan een maand geleden, dus het heeft weinig nut om daar nog zo op te reageren..
[..]
Woei, nog iemand met een BTC toetsenbord :D! Zullen we een fanclub oprichten ofzo :? :7 :P
Nee dankje, eerlijk gezegd vind ik het geen bijzonder fijn toetsenbord, de aanslag is nogal zwaar.

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Gewoon liteon 32 speed kopen..
ken je flashen naar 48 speed.. heb em zelf hier ook :)
search maar ff op de frontpage voor news submint over flashen liteon's...
Suc6 is meer dan waard voor je geld..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 21:30 schreef schaapie het volgende:

[..]

ik denk dat ik toch maar voor de Aopen ga, omdat ie relatief het goedkoopst is... ik post me ervaringen hier wel!
Ik heb hem nu dus al een tijdje, en tot nu toe bevalt ie prima... heb nog geen cd's op 32 speed kunnen branden, maar op 16x doet is het iig prima...
Pagina: 1