[MxStream] Planet Internet down (18:10)

Pagina: 1
Acties:

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
FYI:
Sinds 18.10 is MxStream met horten en stoten neergegaan. Eerst bepaalde poorten (21 en soms 80), daarna volledig. De grap was dat ik eerst bepaalde sites wel en andere weer niet kon bezoeken (t.net was down, /. deed het gewoon, evenals IM''s als MSN en ICQ).

Nu is de gehele connectie weg, www.planet.nl is ook dood. Goooo KPN :)

EDIT: Foutje, ik dacht dat het om geheel MxStream ging, omdat ik ook xs4all users offline zag gaan (ik ben nl. gelijk overgestapt op de good old 56k :) ). Dat bleek dus puur toeval, het gaat dus voor zover ik weer alleen om Planet connecties.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

Volgens mij ook...kan adsl planet niet bereiken, dns ook niet , wel planet.nl (vanaf buiten)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XS4ALL MxStream werkt gewoon hoor :) Of me connectie eruit ligt weet ik niet, mijn router belt dan gewoon opnieuw in, maar heb niets gemerkt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• RobertdeBruin
Op donderdag 02 mei 2002 19:03 schreef qless het volgende:
Volgens mij ook...kan adsl planet niet bereiken, dns ook niet , wel planet.nl (vanaf buiten)
Hmmz, ben nu met 12move online, maar www.planet.nl kan ik nog steeds niet bereiken. Jammer, ben wel benieuwd wat ze hierover te melden hebben en wat hun verwachtingen zijn voor reparatie. Kan jij meer info achterhalen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ligt aan planet dns :)

pak die van xs4all :)

194.109.6.66 en 194.109.9.99
en het werkt weer als een tiet :)

• G1itch
  • Laatst online: 05-08 01:18
Is inderdaad planet..
De dns-servers, mail servers, news-servers, site.... :(

Maar kazaa-lite, msn(trillian) en GoT doen het nog.. *D

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:06 schreef G1itch het volgende:
Is inderdaad planet..
De dns-servers, mail servers, news-servers, site.... :(

Maar kazaa-lite, msn(trillian) en GoT doen het nog.. *D
en als je een andere dns instelt werkt alles weer behalve de dingen achter het planet.nl domein ;)

Verwijderd

Klopt idd, zie ons huismuisje :D

Eerst ging GoT down, vervolgens ook T-net, daarna ook ineens ICQ + de mailserver. Maar je moet idd even het DNS adres gebruiken van XS4ALL, hopen dat ze het snel fixen.

• G1itch
  • Laatst online: 05-08 01:18
Op donderdag 02 mei 2002 19:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

en als je een andere dns instelt werkt alles weer behalve de dingen achter het planet.nl domein ;)
Weet ik.. ben het nu m'n router aan 't vertellen.. :)

Verwijderd

Site Planet is weer up, storingspage is nog niet bijgewerkt
Laatste update: 01/05/2002 21:11

Geen meldingen
Update:
02-05-2002 19:08 uur. Landelijke inbelnetwerk storing
Als gevolg van een landelijke netwerkstoring is het op dit moment helaas niet mogelijk om toegang tot het internet te krijgen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Wanneer de storing is opgelost kunt u dit lezen op onze internetpagina onder de rubriek Klantenservice bij "actuele mededelingen & storingsmeldingen".

02-05-2002 19:07 uur. Landelijke ADSL storing
Als gevolg van een storing kunt u op dit moment niet bij ons inloggen via MxStream. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Wanneer de storing is opgelost kunt u dit lezen op onze internetpagina onder de rubriek Klantenservice bij "actuele mededelingen & storingsmeldingen".

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja... ze moeten vooral zo doorgaan bij Planet.

* alt-92 houdt het bij die club voor gezien, nu ze ook nog met die combi-factuur komen zodat je tikken via Planet worden afgerekend.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobertdeBruin
Ik las het net... en wat schept mijn verbazing.. .het werkt alweer :). Happy surfing!

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 19:18 schreef BackSlash32 het volgende:
Tja... ze moeten vooral zo doorgaan bij Planet.

* veldmuis houdt het bij die club voor gezien, nu ze ook nog met die combi-factuur komen zodat je tikken via Planet worden afgerekend.
hmjah...'t is zo duur als je wilt overstappen :{

maar planet wordt ook steeds zuigender :{

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

AvK

Ready Set Go

Oh jee..... een storing van wel een uur.....Geld terug!!!
Massaal overstappen.....allemaal naar bbnet........@#$%^&* planet.......Zucht... |:(

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• RobertdeBruin
Op donderdag 02 mei 2002 19:40 schreef AvK het volgende:
Massaal overstappen.....allemaal naar bbnet........@#$%^&* planet.......Zucht... |:(
Ow jee, deadlines, site moet live, ben afhankelijk van deze verbinding, ik betaal NLG 180,- per maand en wanneer ik het nodig heb valt het weg... een storing van een uur? dat kan je niet weten als je al 30 minuten duimen zit te draaien...

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 21:19

Fisico

by Fabian

Op donderdag 02 mei 2002 19:21 schreef veldmuis het volgende:

[..]

hmjah...'t is zo duur als je wilt overstappen :{

maar planet wordt ook steeds zuigender :{
daarom blijf je idd erbij zitten. Voor de korting hoe je het iig niet meer te doen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 02 mei 2002 19:05 schreef veldmuis het volgende:
ligt aan planet dns :)

pak die van xs4all :)

194.109.6.66 en 194.109.9.99
en het werkt weer als een tiet :)
194.109.104.104 is de primary en 194.109.6.66 de secundairy,

(check maar eens op je router... (of als je de vpn client gebruikt...ipconfig /all

A wise man's life is based around fuck you

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

AvK

Ready Set Go

Oh jee.....De bus is niet op tijd....De trein heeft vertraging.... ik sta weer in de file....shit, alweer in de verkeerde rij bij de kassa....potverdrie de koffie-automaat doet et weer niet....enz....enz....enz....

Ook ik vind het niet leuk als mijn verbinding het niet doet.
Maar veel mensen doen zo overdreven....maar dat is mijn reactie op dit forum misschien ook wel. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Jelmer
  • Laatst online: 19:50
zwelgje check jij de site van xs4all maar eens (en tevens het boekje)
code:
1
2
3
ns1.xs4all.nl        CNAME   ns.xs4all.nl
ns.xs4all.nl        A    194.109.6.66
ns2.xs4all.nl        A   194.109.9.99

194.109.104.104 is ook wel een DNS, maar niet voor de ADSL klanten

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 02 mei 2002 19:40 schreef AvK het volgende:
Neuj, daar gaat het me niet om :)
Wel als ze voor jou gaan bepalen dat je de telefoontikken op je planet-rekening krijgt.
Als ik voor noodgevallen een dial-up bij iemand aan moet maken kan ik daar nu gewoon PI in knallen want de tikken zijn toch voor rekening van degene die er mee inbelt.

In dat nieuwe schema van ze krijg ik de rekening van het gebruik door een MKB-klant die ik uit de brand help omdat z'n ADSL van KPN nog steeds niet opgeleverd wordt, lekker dan |:( als dat een paar weken langer duurt dan verwacht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• veldmuis
  • Niet online
Wel als ze voor jou gaan bepalen dat je de telefoontikken op je planet-rekening krijgt
dan kan ik dus nix meer testen als ik ergens ben ofzow :{

kben niet helemaal gek :{

'k ga denk ik maar een gratis accountje ergens aanvragen en t nummer daarvan uit me kop leren oid :{

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mensen hier ook problemen dat home.planet.nl/~gebruikersnaam af en toe vet traag is? Gister deden de plaatjes het niet van me site, die worden daar gehost. Ik heb ze er een mail over gestuurd en wacht met spanning af.

Verwijderd

ik heb ook een kleine storing gehad 2 uur geleden in nijmegen ik denk dat kpn weer aan het rotzooien is

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:12 schreef computerboer22 het volgende:
ik heb ook een kleine storing gehad 2 uur geleden in nijmegen ik denk dat kpn weer aan het rotzooien is
Mja dat zou kunnen, al leek dit meer op een probleem bij Planet Internet zelf [DNS]

Trouwens wel vreemd dat ze de storings berichten verwijderd hebben, er heeft zelfs niet achter gestaan dat ze opgelost waren [volgens mij].

Valt mij toch wel op dat de DNS server van Cistron/en XS4ALL een stuk sneller is dan die van Planet Internet, na mijn gevoel dan. :)

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

echter dit is voor mij regio rotterdam pas weer de eerste storing binnen 8 maanden dus neej ik vind planet nog steeds top !

Sommige mensen....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 02 mei 2002 19:53 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
zwelgje check jij de site van xs4all maar eens (en tevens het boekje)
code:
1
2
3
ns1.xs4all.nl        CNAME   ns.xs4all.nl
ns.xs4all.nl        A    194.109.6.66
ns2.xs4all.nl        A   194.109.9.99

194.109.104.104 is ook wel een DNS, maar niet voor de ADSL klanten
log maar eens in met je adsl account (zoals ik) en kijk maar wat je van hun DHCP server terugkrijgt..

inderdaad 194.109.104.104... :)

dit zit dus wel goed....

A wise man's life is based around fuck you

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is er de mogelijkheid niet dat wegens die sotringen (2 in de afgelopen week) je abo kunt opzeggen?
Ik wil namelijk van me Planet internet abo af :{

39

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Ben ik nu gestoord aan het worden of ligt Planet er WEER uit? :( Ik begin het een beetje jammer te vinden

Verwijderd

Nou ik ben echt wel tevreden met planet, zeker in vergelijking met mijn vorige abbo bij Chello. Maar het lijkt erop dat mensen altijd maar wat te zeuren hebben. Als een keer in de 3 maanden de verbinging er effe 10 minuten uitligt dan hoor je iedereen gelijk zeuren dat het kut is en dat het een stellete #$%#$ zijn en dat ze het willen opzeggen. Nou dat vind ik erg overdreven.
Als je fiets na 3 maanden een lekkeband krijgt gooi die de fiets toch ook niet gelijk weg.

• veldmuis
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 09:21 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ben ik nu gestoord aan het worden of ligt Planet er WEER uit? :( Ik begin het een beetje jammer te vinden
geen idee, ik gebruik eigelijk alleen het netwerk nog, dnssen van cistron zijn sneller :9 :P

en mail..sjah...gebruik ik niet echt hard eigelijk :)

het netwerk werkt hier iig wel.
moet ik wel bij opmerken dat mijn verbinding in principe altijd openstaat (routertje), dus als het inloggen niet lukt merk ik er eigelijk nix van :)

• blackd
  • Niet online
Ik ken iemand met Planet Internet ADSL, maar die gast is nog steeds online op ICQ, dus Planet zal wel werken. Denk niet dat hij 't DNS truukje kent, dus zal ook niet aan DNS liggen denk ik.

Verwijderd

Heb ook adsl van planet en nooit problemen.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Idd, hij doet het weer. ik ben ook uitermate tevreden over mijn Planet adsl. Het werkt perfect. Alleen de laatste 4 dagen doet het af en toe een beetje vreemd. Volgens de helpdesk komt het omdat er bij ons in het dorp getest wordt. Das opzich wel vreemd, aangezien ik er niet onder zou moeten lijden. But whatever... Het werkt weer en ik ben tevreden. B-)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 13:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Idd, hij doet het weer. ik ben ook uitermate tevreden over mijn Planet adsl. Het werkt perfect. Alleen de laatste 4 dagen doet het af en toe een beetje vreemd. Volgens de helpdesk komt het omdat er bij ons in het dorp getest wordt. Das opzich wel vreemd, aangezien ik er niet onder zou moeten lijden. But whatever... Het werkt weer en ik ben tevreden. B-)
ik heb planet sinds eind vorig jaar en ik ik heb 3 kleine storingkjes gehad niet langer dan 10 min dus ik heb ook niks te klagen.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Wheum ik heb adsl-advanced van PI en ik heb nergens last van gehad? DNS: 195.121.1.(34/66) .... Heb trouwens nog nooit een storing mee gemaakt afgelopen 5 mnd dat ik ADSL heb altijd verbinding kunnen maken...

Aap!

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 13:21 schreef --boothill-- het volgende:
Wheum ik heb adsl-advanced van PI en ik heb nergens last van gehad? DNS: 195.121.1.(34/66) .... Heb trouwens nog nooit een storing mee gemaakt afgelopen 5 mnd dat ik ADSL heb altijd verbinding kunnen maken...
Heb je ook geen last gehad van de storing waar dit topic over gaat? dat was namelijk een landelijke storing, je hebt dan wel vet geluk gehad als je geen problemen hebt gehad.

Veldmuis: De DNS'en van Cistron zijn heel snel :9 :7

Verwijderd

Cistron DNS is idd heel erg snel. Ik vind m merkbaar sneller als die van Planet in ieder geval. :)

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 14:33 schreef Tuxus het volgende:
Cistron DNS is idd heel erg snel. Ik vind m merkbaar sneller als die van Planet in ieder geval. :)
En die van XS4ALL, ik heb geen problemen met DNS sofar... (heb zelf XS4ALL)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:01 schreef Whiplash het volgende:
FYI:
Sinds 18.10 is MxStream met horten en stoten neergegaan. Eerst bepaalde poorten (21 en soms 80), daarna volledig. De grap was dat ik eerst bepaalde sites wel en andere weer niet kon bezoeken (t.net was down, /. deed het gewoon, evenals IM''s als MSN en ICQ).

Nu is de gehele connectie weg, www.planet.nl is ook dood. Goooo KPN :)

EDIT: Foutje, ik dacht dat het om geheel MxStream ging, omdat ik ook xs4all users offline zag gaan (ik ben nl. gelijk overgestapt op de good old 56k :) ). Dat bleek dus puur toeval, het gaat dus voor zover ik weer alleen om Planet connecties.
Heeft dit somes ook met mIRC te maken??? wordt er nml elke 2 uur vanaf gegooid.. if zijn er soms settings die ik ben vergeten??? isdn/adsl & mIRC schijnt niet echt te werken.

• Xandrios
  • Laatst online: 23:13
Op donderdag 02 mei 2002 20:34 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Neuj, daar gaat het me niet om :)
[..]

Wel als ze voor jou gaan bepalen dat je de telefoontikken op je planet-rekening krijgt.
Als ik voor noodgevallen een dial-up bij iemand aan moet maken kan ik daar nu gewoon PI in knallen want de tikken zijn toch voor rekening van degene die er mee inbelt.

In dat nieuwe schema van ze krijg ik de rekening van het gebruik door een MKB-klant die ik uit de brand help omdat z'n ADSL van KPN nog steeds niet opgeleverd wordt, lekker dan |:( als dat een paar weken langer duurt dan verwacht.
www.freeaccess.nl
www.keyaccess.nl

zonder raar nummer, tikken gewoon op kosten van diegene waar je inbeld :)

Verwijderd

Help IK wordt er GEK van..
Wat zijn nu de juiste settings voor mxstream isdn/adsl van Planet Internet, Ik wordt nu toch echt well ziek.
Steeds als ik met mIRC een connectie heb wordt ik er af gegooid..:(
Pagina: 1