Toon posts:

Digitale Wereld, Spel idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wel eens vaker na over wat nou een gaaf spel zou zijn, en waarom spellen die zo populair zijn zo leuk zijn. En een paar jaar geleden bedacht ik iets, wat ongetwijfelt door andere mensen al bedacht zou zijn, omdat het een hele simpele opzet is. Een Digitale wereld maken, een groot computernetwerk, waar alles of bijna alles mogelijk is.

Dat betekend 1 grote server, zodat iedereen met internet in de digitale wereld zou kunnen komen. Je kan elkaar dus ook opzoeken en praten, zo'n beetje alles moet mogelijk zijn. Werken, Geld verdienen, dingen kopen, mensen vermoorden, jatten, orde houden, alles.

Dit lijkt nog heel saai, maar als je naar de mogelijkheden kijkt, moet dit ongelofelijk leuk gaan worden. Je kunt een Criminele club oprichten, wat denk ik erg populair zou gaan worden. Deze club zou de digitale wereld kunnen terroriseren. Mensen doden, wapens jatten, compleet misdragen. De hoofdstad zal dus beschermd moeten worden en dat kunnen andere clan's doen. Om orde te houden moeten er polities worden aangewezen die meer dingen kunnen. Als demon besluit om mee te werken en ook een stukje wereld erbij stopt, moet demon dus polities aanwijzen die daar orde moeten handhaven.

Voor iedereen moet wat te doen zijn, actie spellen freaks moeten leger in kunnen. Flight simulator gasten kunnen mensen vervoeren. Computer gasten kunnen in de computer wereld computer netwerken opzetten en daar weer wat mee doen. Iedereen moet iets kunnen doen waarmee hij hogerop kan komen, naar iets kunnen streven.

Heel moeilijk om te maken en zal voorlopig nog niet mogelijk zijn, maar denk je dat er ooit zoiets zal gaan komen?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The Sims Online :?

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Mjah beetje onzinnig denk je zelf ook niet??!?!
Wat is er nou leuk aan een virtuele wereld die zo erg op de realiteit lijkt? Kan je beter wat meer energie in je echte leven gaan steken...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Das waar, maar het zou wel een grote stap voorwaarts zijn, en misschien ook wel leuk om eens mee te maken :)

Verwijderd

weet je hoe cool me dit lijkt wel in 3d he :) loop je daar in de digitale stad rond wordt je aan gevallen door iemand hehehe komt er net iemand aan die een wout is hehehehe COOL!!!

je eigen huis opbouwen rond scheuren met een gestole wagen en dan je broertje die er ook is mee laten scheuren :).

maar er moet wel een optie op van dood = dood. want anders krijg je erg veel gaos en gaat iedereen jatten en rond schieten.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dood bent begin je weer onderaar.. alles weg, weer naar nul en een salaris van niks
Op donderdag 02 mei 2002 19:06 schreef Flyduck het volgende:
Mjah beetje onzinnig denk je zelf ook niet??!?!
Wat is er nou leuk aan een virtuele wereld die zo erg op de realiteit lijkt? Kan je beter wat meer energie in je echte leven gaan steken...
Hier doe je dingen die je normaal nooit zou doen/kunnen. GTA 3 is ook veel leuker in het echt natuurlijk.. Waarom doe je dat dan niet? Lijkt me vrij logisch..

Verwijderd

lijkt me wel vet, alleen zou dan niet iedereen de criminaliteit in gaan? Ik wel :Y)

Verwijderd

hoor ik daar iemand cybersex roepen? :)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:28 schreef ReV3rEnD het volgende:
hoor ik daar iemand cybersex roepen? :)
/me fluit zachtjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Denk ook dat veel mensen crimineel zouden gaan, krijg je veel clan die tegenelkaar op komen, maar als de overheid mensen aanwijst die alle wapens zo krijgen en meer macht hebben om criminitel te mollen, denk ik dat dat ook wel populair gaat worden. Als je een heel leven hebt opgebouwt ben je trouwens wel voorzichtig.

Over de atoombom heb ik ook zitten nadenken, wat nou als er een atoombom is en valt op de dichtsbevolkte cybercity. Politie weet zo wie het gedaan heeft, even de log bestanden nagaan, die kerel krijgt de hele wereld op zijn dak.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:33 schreef illem het volgende:
Denk ook dat veel mensen crimineel zouden gaan, krijg je veel clan die tegenelkaar op komen, maar als de overheid mensen aanwijst die alle wapens zo krijgen en meer macht hebben om criminitel te mollen, denk ik dat dat ook wel populair gaat worden. Als je een heel leven hebt opgebouwt ben je trouwens wel voorzichtig.

Over de atoombom heb ik ook zitten nadenken, wat nou als er een atoombom is en valt op de dichtsbevolkte cybercity. Politie weet zo wie het gedaan heeft, even de log bestanden nagaan, die kerel krijgt de hele wereld op zijn dak.
wat daar dan nog van over is, ik bedoel: als alles kan maakt ie ook zo effe een 6x zo leipe atoombom en weg wereld... toch?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Het idee is al aantal keer ge-evenaard. The Sims, Simcity 3000. Maar nooit online, maar zo'n grote productie wordt meestal uitgegeven door EA. En EA wil geld voor online spellen, net zoals bij WoW, als je online wilt spelen moet je betalen.

Aangezien dit snel wordt gekraakt ('t systeem) wordt 't neit erg snel populair.

Maar 't idee is wel leuk, als andere mensen nou ook nog MOD's kunnen schrijven ervoor wordt 't helemaal leuk, maar er is een probleem. De ping, als je op een server speelt die in Amerika staat vliegt je ping al snel omhoog. Dat is niet fijn als je (bijv.) achter een Graffiti-Bende aanzit.

Ook de veilighied van 't netwerk moet echt veilig zijn. Een hackertje kan bijvoorbeeld zegen tegen de Publisher dat ie een mod heeft gemaakt, deze upload 't. En tada een backdoor. Of je hebt ook van die gare gastjes die DDoS aanvallen op servers uitvoeren. Als ze dit met een grote force op je master-server doen is die snel dood :)

't Idee wat je geeft kan een groot succes worden, en i kraad je dan ook aan om 't aan Raven Soft, EA Games of blizzard (!) te geven. Misschien bedanken ze je wel ;)

/edit/

Maar als je mensen een leven laat opbouwen in een digitale stad zullen ze er verslaafd aan worden, bij Everquest is bijv. een speler dood gegaan, vervolgens heeft z'n moeder 't bedrijfje aangeklaagt. Da's klote, een schadeclaim is snel weggegeven in Amerika (Vermoedend dat 't een amerikaanse speler was).

Als een publisher de ballen heefto m 't uit te geven kan je 'm bedanken :)

Verwijderd

of je maakt het zonder internet en dan gewoon met een AI waar een paar jaar over gedaan is... get it? :P

• Switch
Op donderdag 02 mei 2002 19:47 schreef PouwelZ het volgende:
of je maakt het zonder internet en dan gewoon met een AI waar een paar jaar over gedaan is... get it? :P
Dan wordt 't een soort van GTA 4 :9

Verwijderd

Vind het wel een kewl idee :P maar het lijkt me nou niet echt bepaald leuk om als schoonmaker schoonmaker door het digitale spel heen te gaan , maarja iemand moet het doen omdat het allemaal zo realistisch is dat de straaten ook niet vanzelf schoonblijven :P

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:48 schreef Shock3r het volgende:

[..]

Dan wordt 't een soort van GTA 4 :9
Nou.... ik vind die AI van de fbi niet echt geweldig, als je stil op de stoep blijft staan vliegen ze alle kanten op, of ligt dat aan mijn gta3? :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
ik moet het je nageven, je fantasie werkt goed :+

Verwijderd

gaat dit 3d worden?

Verwijderd

lijkt me lastig, maar het zal nu nog wel effe niet uitkomen, en als het dan niet 3d wordt zal het niet echt populair worden denkik... toch?

Verwijderd

naja, het moet iig real time zijn, andere soort
'real life' gamez hebben we al genoeg :7

Verwijderd

yep :P

Verwijderd

Topicstarter
De server probleem is makkelijk op te lossen, gewoon een goed netwerk aanleggen, internet blijft ook stabiel en snel, dat websites soms offline zijn..ok dat gebeurd. Maar inernet valt nooit uit..

Het is mogelijk om een netwerk op te zetten waar bij delen soms uitvallen, maar goed, dan ga je maar even naar new york toe inplaats van het deel wat uitgevallen is.

Uiteraard moet je 3d gaan worden. En over die schoonmakers. Alleen de 'leuke' kanten komen in het spel.. Dus niet troep en zo.

En die hackers.. Word lastig.. nog even over nadenken

• Crash
komt er ook een soort van bullet-time in?
voor de nodige actie :P
en hoe zit het met de 'regering' is er 1 absolute machthebber,
of is er een soort van regering aanwezig?

Verwijderd

Dit is zekers een heel vet idee. Heb zelf ook al lang nagedacht over zoiets.

Problemen van dingen die men niet wil gaan doen, straat schoonhouden, vegen dat soort dingen laat je dus een robot doen in cybercity, of makkelijker, gewoon npc doen :)

Zal voorlopig nog wel toekomstmuziek zijn, dit idee, maar als het er dan toch van komt denk ik dat het best populair kan worden. Sommige denken van niet dus, maar kijk eens naar een gta3, dat is toch ook supervet, en deze 3dwereld gaat dan nog een stuk verder. Doe, wat je in het echte leven nooit zal doen.

Daarnaast, het verslaafd raken hieraan zal wel meevallen denk ik. Ik bedoel, je hebt nu toch ook superverslavende spellen. Of wat te denken van de sims? Hier kan je ook een heel leven opbouwen, raak je toch ook niet zo aan verslaafd dat je je eigen leven verneukt?

Nee, dit lijkt me echt een heel vet idee. Als je de handhavende orde in 'cybercity' gewoon wat meer macht geeft dan bijvoorbeeld de politie in nederland hedendaags, ik bedoel dus als de politie in de 3dwereld gewoon veel groffer mag omgaan met criminelen zullen er zat mensen zijn die de wet willen handhaven.

Verwijderd

Ik weet al wie ik wordt in het spel: Bin Laden
Lekker stiekem evil plannetjes vanuit me grot uitvoeren >:)

Tja, wel geinig idee maar ik denk dat iedereen boze plannen zal hebben en dan de wereld naar de ***** zal gaan.
En vanaf waar begint het? Oertijd? Of gewoon nu? Want wie is dan wie? Lijkt me een beetje loos ook, er moet een kei sterke AI komen omdat niet iedereen internet of uberhaupt een computer heeft en dan zijn er meerdere personen die niet zeg maar beheerd worden en dus moet de computer(AI) daar voor zorgen.
En komt er dan ook een standby optie? Dus als je gaat slapen dat je persoon stil staat?
Sta je net bij de Mac te w8en op je hamburgertje, tja, da's lullig :+

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 20:38 schreef StricklyRickly het volgende:
Nee, dit lijkt me echt een heel vet idee. Als je de handhavende orde in 'cybercity' gewoon wat meer macht geeft dan bijvoorbeeld de politie in nederland hedendaags, ik bedoel dus als de politie in de 3dwereld gewoon veel groffer mag omgaan met criminelen zullen er zat mensen zijn die de wet willen handhaven.
>:) pas op hoor! Dan komen alle afrikaantjes op je af en besmetten je met HIV!
En als nou iedereen er voor kiest om die 3de wereld gasten te spelen, en dat ze dan de politie helemaal de ****** in slaan? Want er zijn denk ik meer Afrikanen dan de hele politiemacht op de wereld.

• Switch
Op donderdag 02 mei 2002 20:04 schreef ReV3rEnD het volgende:
naja, het moet iig real time zijn, andere soort
'real life' gamez hebben we al genoeg :7
Al over nagedacht dat er verschillende werelddelen aan mee kunnen doen? :P

Als je bijvoorbeeld in Nederland woont en 't wordt om drie uur 's middags net ochtend op 't spel ben screwed :P

-------

En een netwerk kan wel degelijk uitvallen, dat is nuo een netwerk. Ik neem aan dat niet alles op één server zit, beetje hoge load :)

Waarschijnlijk maakt 't systeem gebruik van allerlei servers met lekaar gelinnked
code:
1
2
* Internet* ----- > MasterSwitch (Chicago) 
----> Server nr. 2 (Canada) ---> Server nr. 3 (Spanje)

..etc, als Server Nr. 3 nou uitvalt zit de rest van de wereld zonder spel |:(

Je zou natuurlijk ook nog back-ups kunnen maken, maar dit wordt moeilijk. Ook moet er een all-time goede conenctie zijn (hoor ik iemand TweakDSL zeggen? :P)

En tjah, dit zou nog mooi zijn als 't ook op consoles te spelen was (als ze op een gegeven moment (ooit?) hun netwerk aanzetten, en dan ook nog multi-compitable. Zodat je maar een server nodig hebt, en niet een voor de GC een voor de Xbox etc.

Heeft iemand geld om dit in elkaar te zeten? >:)

/edit/
Minder layout verneukend :9

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 20:52 schreef p00pz0r_p4wn3r het volgende:

>:) pas op hoor! Dan komen alle afrikaantjes op je af en besmetten je met HIV!
En als nou iedereen er voor kiest om die 3de wereld gasten te spelen, en dat ze dan de politie helemaal de ****** in slaan? Want er zijn denk ik meer Afrikanen dan de hele politiemacht op de wereld.
Huh? Ik had het over de 3D wereld, de digitale wereld, niet over de DERDE wereld :+

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 12:37
Ik denk dat spellen zoals jij die bedoelt gedeeltelijk al bestaan.

MMORPG

What is an MMORPG?

By massively multiplayer, we mean you simultaneously inhabit the same world and play the same game with thousands of other players. The people you see running about, fighting, questing--they are all fellow players inhabiting the same game world you are. Talk to them, join their fights and adventures, trade them items and treasure.

Denk dan bijvoorbeeld aan:
- Ultima Online (het spel waar ik meteen aan moest denken toen ik de topictitel zag)
- Anarchy Online
- Everquest
- Asheron's Call (2)

Hoewel ik alleen UO die-hard heb gespeeld denk ik dat dit spelconcept jouw idee HEEL dicht benaderd.

Het grootste probleem bij dit soort spellen is dat hoe realistischer het wordt, het spel bijna niet meer in balans te houden is naarmate de persistente wereld zich ontwikkeld.

Verwijderd

Ik ben dan de eerste met een dubbel leven :P ik zal ook ff m`n fantasie te voor schijnhalen ;) :

Ik wordt dan een wachter in een gevangenis (voor de cheaters en hackers haha) en dan mogen hun mij geld geven en dan laat ik ze ontsnappen , en van dat geld koop ik wapens en huur ik mensen in , dat noem ik dan het GoT leger , en dan gaan we met z`n alle FoK`kers op zoeken en die exucuteren we dan of laten we ze keihard werken Moe-wa-ha-ha :7

• Switch
Ja, dit is eigenlijk een MMORPG. MAar via een andere benadering, de meeste MMORPG's spelen zich een een of andere fantasia land uit met allemaal elfjes enzo (no offence). Dit is natuurlijk pretty cool ,maar wat Mr. Topicstarter mee aan komt is iets wat zich in deze eeuw afspeeld, en naarmate in IRL de technologie zich ontwikkeld die zich ook ontwikkeld in 't spel, dat heeft uds een dagelijkse/wekelijkse update nodig om 't boeiend te laten.

Natuurlijk kan je ook in het spel een proffesor worden en daar een tijdmachine ontwikkelen. Maar da's niet meer echt echt. Kijk, als je een volledig hooggeleerd Wiskunde leraar bent op een universiteit, en je doet toevallig mee aan dit 'spel'. Dat je dan ook echt wat kan ontwikkelen. Als er nuo een of andere bewaker in z'n tijd dit speel speelt en hij denkt in 't spel carriere te gaan maken als Proffie. Dat ie dan ook jammerlijk faalt :P

Eigenlijk denk ik dat de Topcstarter wil beginnen met iets echts echts. Als je in 't spel bijvoorbeeld de ruimte in wordt geschoten. dat je dan ook de hele dag achter de computer zit om je voor te bereiden, afscheid nemen enzo.

lijkt me tof als je kan trouwen in 't spel, en op een meeting ontdek je dat je in 't spel getrouwd bent met 'n jongen :)

nofi

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:32 schreef Shock3r het volgende:

lijkt me tof als je kan trouwen in 't spel, en op een meeting ontdek je dat je in 't spel getrouwd bent met 'n jongen :)

nofi
en dan komen ze natuurlijk in de DazZta springer show 8-)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:40
Mijn mening:

Niet bijster origineel, volgens mij heeft iedereen zoiets wel eens bedacht.. verder onuitvoerbaar, vooral met dat hele atoombom idee erachter enzo :D

Verwijderd

Lol ..dit is nu net het idee wat ik had over een spel .

Je wordt wakker in je eigen cyberhuisje kijkt naar buiten en denkt wat een kloteweer is het vandaag .
Zet een kopje koffie lees de krant met het plaatselijke nieuws ofcourse.(SIMS)
Dan stap je in je Porsche en rijdt als een geboren rasdebiel door de straten van je stadje.(NFS)
Dan kom je aan bij het stadion waar je die dag een belangerijke wedstrijd moet spelen .(FIFA )
Die verlies je en je word helemaal gek ....geen probleem loop naar je auto pak je shotgun en schiet de tegenstander overhoop (GTA :? )
Nu krijg je niet alleen de politie achter je aan maar heel de harde kern van de tegenstander.(Hooligans)
Als de donder naar het vliegveld dan maar en naar de andere kant van de wereld (Flightsimulator)
Daar bouw je weer rustig een bestaan op als visser ofzo en na een tijdje is het weer veilig om terug te komen .
Om je naam te zuiveren ga je natuurlijk bij het leger en laat er nou toevallig een invasie gepland staan (mohaa)
Na de oorlog heb je minstens 6 medals en wil je wat anders dus ga je voor burgemeester in je stad (Simcity)

En dit allemaal in de GTAlook ofcourse *D

Voor de rest het probleem met die hackers is niet zo errug,want daar maken we gewoon wereldvernietigers van en daarvoor hebben we onze eigen cyberhelden :P

Wat opties voor het spel

-Geen mensen ,maar dieren met mensenkleren enz...dit in verband met politieke neigingen om de boel te verbieden en wat is er nou kicker dan een pandabeer in een net pak met een shotgun :)
-Als je wordt gepakt door de politie na een zware misdaad wordt je 3 officiele dagen vastgezet.(dus alleen maar een beetje basketballen enz..
-Als je wodt neergeschoten door een maloot dan mag je gewoon op een andere plek verder met al je bezittingen .
-Als je neergeschoten wordt en het is je eigen schuld dan ben je alles kwijt en moet je weer onderaan beginnen (de volgende dag pas )
-Iedereen begint als 16 jarige met genoeg geld voor een ouwe kar of motor en voor de rest zal je zelf je huur van je krot moeten betalen .
-wees niet bang we hebben ook een sociale dienst en fabriekswerk wordt automatisch gedaan of kan worden doorgespoelt tot het volgende moment dat er iets boeiends gebeurt.

Voor de rest werken we met headsets ,omdat er rechtzaken komen om de schuld van iemand te bewijzen en via de e-mail krigen getuigen een oproep om op zo,n meeting te verschijnen

Maar ja waar zijn we nou eigenlijk mee bezig :? :7

• Crash
Op vrijdag 03 mei 2002 13:43 schreef warmonger het volgende:
Lol ..dit is nu net het idee wat ik had over een spel .

Je wordt wakker in je eigen cyberhuisje kijkt naar buiten en denkt wat een kloteweer is het vandaag .
Zet een kopje koffie lees de krant met het plaatselijke nieuws ofcourse.(SIMS)
Dan stap je in je Porsche en rijdt als een geboren rasdebiel door de straten van je stadje.(NFS)
Dan kom je aan bij het stadion waar je die dag een belangerijke wedstrijd moet spelen .(FIFA )
Die verlies je en je word helemaal gek ....geen probleem loop naar je auto pak je shotgun en schiet de tegenstander overhoop (GTA :? )
Nu krijg je niet alleen de politie achter je aan maar heel de harde kern van de tegenstander.(Hooligans)
Als de donder naar het vliegveld dan maar en naar de andere kant van de wereld (Flightsimulator)
Daar bouw je weer rustig een bestaan op als visser ofzo en na een tijdje is het weer veilig om terug te komen .
Om je naam te zuiveren ga je natuurlijk bij het leger en laat er nou toevallig een invasie gepland staan (mohaa)
Na de oorlog heb je minstens 6 medals en wil je wat anders dus ga je voor burgemeester in je stad (Simcity)

En dit allemaal in de GTAlook ofcourse *D

Voor de rest het probleem met die hackers is niet zo errug,want daar maken we gewoon wereldvernietigers van en daarvoor hebben we onze eigen cyberhelden :P

Wat opties voor het spel

-Geen mensen ,maar dieren met mensenkleren enz...dit in verband met politieke neigingen om de boel te verbieden en wat is er nou kicker dan een pandabeer in een net pak met een shotgun :)
-Als je wordt gepakt door de politie na een zware misdaad wordt je 3 officiele dagen vastgezet.(dus alleen maar een beetje basketballen enz..
-Als je wodt neergeschoten door een maloot dan mag je gewoon op een andere plek verder met al je bezittingen .
-Als je neergeschoten wordt en het is je eigen schuld dan ben je alles kwijt en moet je weer onderaan beginnen (de volgende dag pas )
-Iedereen begint als 16 jarige met genoeg geld voor een ouwe kar of motor en voor de rest zal je zelf je huur van je krot moeten betalen .
-wees niet bang we hebben ook een sociale dienst en fabriekswerk wordt automatisch gedaan of kan worden doorgespoelt tot het volgende moment dat er iets boeiends gebeurt.

Voor de rest werken we met headsets ,omdat er rechtzaken komen om de schuld van iemand te bewijzen en via de e-mail krigen getuigen een oproep om op zo,n meeting te verschijnen

Maar ja waar zijn we nou eigenlijk mee bezig :? :7
strak verhaal dat bovenste >:)

stond zoiets ook es ooit op gamers.nl:

Het leven is een spelletje
15 April 2002 - 15:16

Een kennis belde mij op, hij zou met het vliegtuig (MS Flightsimulator) een paar dagen naar Londen (GTA London: 1969) gaan. Een hotel (Hotel Giant) had hij al gereserveerd en in Londen zou hij per taxi (Crazy Taxi) naar zijn familie gaan. Alles was geregeld, maar hij was vergeten iemand te vragen voor het verzorgen van zijn planten en huisdieren (Creatures). Een taak die ik op me zou nemen.

• Switch
Zou zweren dat 't bijna van Gamers.nl is afgehaald :)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen zal inderdaad gaan vechten en misdragen, behalve mensen die zich in het echt misdragen.. Het zou dus gewoon een 3e wereld oorlog gaan worden in een virutele wereld waar je je levend moet zien te houden en hogerop te komen door clans te maken of lid te worden geld verdienen betere wapens kopen etc etc...

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Stel dat de piloot van je plane ineens off-line gaat!?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Bosmonster
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Ik lees gewoon MMORPG in een modern jasje...

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 15:55 schreef Dinictus het volgende:
:D dat zou lachen zijn :P of dat je bij de kapper zit en ineens is je kapper weg zit je met een mislukt kapsel :+

Verwijderd

Dit is meer iets voor de toekomst. Ik hoop dat ik ooit nog zo game mag meemaken, dat echt ALLES mogelijk is, wat lijkt me dat vet zeg. Ik zou een bandje starten en wereldberoemd worden :P, naja waanidee. Wacht een jaar of 10 en je speelt dit wel denk

• Switch
Hmmm.. Heus niet iedereen zou bad-boy worden, tenminste. Als we de huis rouwen kunnen bereiken :D

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 13:38
Maarja dan heb je die lame cheaters weer he. Die zijn dan opeens president ofzo, zonder dat ze er ook maar iets voor hoefden te doen. Gewoon crackje halen en cheaten maar.

:X

Steam

• Bosmonster
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 03 mei 2002 16:44 schreef JeanLucPicard het volgende:
Maarja dan heb je die lame cheaters weer he. Die zijn dan opeens president ofzo, zonder dat ze er ook maar iets voor hoefden te doen. Gewoon crackje halen en cheaten maar.

Niet als je alles op der server bijhoudt, zoals met.. jaja MMORPG's al jaren gebeurt.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tis wel een aardig idee maar het is (natuurlijk) niet (goed) uitvoerbaar, ivm met de technische beperkingen en de gameplay.

Als we het toch over spellen maken hebben, heeft iemand enig idee hoeveel tijd/moeite het kost om een mod (en dan doel ik op een soort van cs) voor half-life te maken? :)

Verwijderd

Wat me ook meer handiger lijkt , is om aparte werelden te creëren , bijv een wereld van politiek (eng woord :P ) , een wereld van geweld en actie , enz , maar dat je dan wel als crimineel geweld kan plegen in de wereld van politiek maar dat je je huis enzo allemaal in de wereld van geweld heb :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 15:55 schreef Dinictus het volgende:
Op vrijdag 03 mei 2002 16:32 schreef DazZta het volgende:

[..]

:D dat zou lachen zijn :P of dat je bij de kapper zit en ineens is je kapper weg zit je met een mislukt kapsel :+
Dan neemt toch mooi een of andere leipo AI het effe over?

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 17:20 schreef DazZta het volgende:
Wat me ook meer handiger lijkt , is om aparte werelden te creëren , bijv een wereld van politiek (eng woord :P ) , een wereld van geweld en actie , enz , maar dat je dan wel als crimineel geweld kan plegen in de wereld van politiek maar dat je je huis enzo allemaal in de wereld van geweld heb :)
handiger, maar wel minder realistisch en lijkt me ook minder kewl... in het echt is het ook door elkaar.

btw, ik word hangjeugd :P

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Heb je het niet gewoon over een hedendaagse MMORPG ?

ik heb ook een idee : een "turned based 1st person shooter"

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 16:44 schreef JeanLucPicard het volgende:

Moet niet zo'n probleem zijn, huren ze valve in, want die zijn zoooo goed in het maken van anti cheat... :+

• SuperPotato
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:01 ]

Verwijderd

bestaat allemaal al, alleen niet in 3d, welcome to the mud

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de echte problemen dan? concreet, dan verzin ik wel even een oplossing, kan niet al te moeilijk zijn, iig niet zo moeilijk dat ik geen oplossing weet.

Verwijderd

Geld krijgen we gewoon bij elkaar door sponsors op te roepen.

Bijv: een taxi of een vrachtwagen zoals die nu in het echt ook beplakt wordt. Een sponsor van de game krijgt dus een plekje om reclame te maken voor zijn product.

Hoe meer sponsors hoe meer geld :9

Of gewoon billboards in de cyberstad plaatsen, langs de snelweg en op de cyberradio zodat je reclames krijgt tussen de uitzendingen door :7

This is the one and only tha holy Dramamaster speaking, sponsoring makes it a lot more realistic. (P.s. StricklyRickly and Dramamaster are more or less just the same)

Verwijderd

En netzoals bij GTA3 radio stations en daartussendoor reclame...

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 22:10 schreef PouwelZ het volgende:
En netzoals bij GTA3 radio stations en daartussendoor reclame...
That's what I mean Yep *D

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Klinkt goed, dit idee had ik een tijd terug ook al :)
Je moet wel gewoon verder kunnen gaan als je opeens spontaan in een vuurgevecht komt, behalve als je zelf mee hebt gedaan (ook maar een klap hebt uitgedeeld oid). Maar hoe minder je deed, hoe hoger je weer begint. bijvoorbeeld als je alleen iemand hebt geslagen in een vuurgevecht kom je met goede ambities, maar heb je zo ongeveer iedereen de pijp uit gejaagd dan kun je helemaal 0,noppes en heb je overal een slechte naam e.d.
maar idd moet je ook zorgen dat de politie veel eerder nieuwe wapens krijgt dan criminelen. in ieder geval moet de ontwikkeling in 't spel wat sneller dan in 't echt. stel je voor: een misdaadbende van 500 man overvalt de wapenfabriek en gaat zelf wapens maken. ze worden zo goed als onverslaanbaar en verslaan iedereen en alles. de politie kan nix doen omdat ze geen goede wapens hebben (die komen nog). gaat de ontwikkeling echter sneller, dan heeft de politie vrij snel nieuwe wapens om de bende de gevangenis in te gooien.

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Als we zo'n wereld kunnen maken moet het wel compleet virtual reality zijn vind ik en niet zo dat je naar je monitor kijkt en zo het spel speelt, maar dat je echt aanwezig bent in een andere wereld.

Dit zou helaas tot verslaving kunnen raken waarbij mensen niet meer terug willen naar de echte wereld en voor altijd in de virtuele wereld willen blijven

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Mijn broertje en ik hebben een jaar terug op vakantie, want we hadden toch niets te doen, ook zo'n soort spel bedacht.
Ik heb het toen eens helemaal uitgeschreven en het was best kewl geworden.
Eigenlijk had ik het moeten opsturen maar ik ben die shit nu toch kwijt.
Maar heb geduld, dit soort spellen worden de toekomst.
-------------------------------------------------------

Ooit dat verhaal gelezen over die man die bij de geboorte van zijn eerste kind zijn zowel zijn vrouw als zijn laptop in de gaten hield, om te kijken hoe het met zijn Ultima Online was.
Verslavingsgehalte.....daar draait alles om

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 14:12 schreef Shock3r het volgende:
Zou zweren dat 't bijna van Gamers.nl is afgehaald :)
Nu ik het zo hoor weet ik weer dat er ook zoiets op gamers stond ,maar dit komt toch echt uit mijn bizarre brain :P
mischien onbewust :?

Verwijderd

Hoe doen ze dat als je in het spel sterft? En hoe zit het met de sex?

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Wat dacht je van een MMORPG?
Je kan dr alles doen wat je wil, als jij een taxibedrijf voor drugssmokkelaars op wil zetten: sgoe joh.
Wil je peutermeubilair maken: sgoe joh
Wil je mensen neerknallen in het spelleke: mag (ligt aan de MMORPG, mag niet altijd anders krijgen de non-killers geen leuke game meer)

Het enige wat je niet mag is je omgeving kiezen. De meeste MMORPGs zijn in het fantasy universum, met orcs, elfjes en archaische wapens enzow. Anarchy Online is weer futuristisch, en Star Wars Galaxies gaat dat ook worden. (okay, technisch gezien een long long time ago :) )

MMORPGs in de huidige tijd zijn er niet, denk dat ze bang zijn dat mensen het als realiteit gaan zien ofzow.

Een paar van de betere MMORPGs:
www.starwarsgalaxies.com - dit word zo zwaar roel :)
www.anarachy-online.com - MMORPG in de toekomst.
de rest is (dacht ik) allemaal fantasy.
www.asheronscall.com (ook link naar AC2)
everquest.station.sony.com - EQ2 is ook in de maak

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

http://www.unrealty.net/

Check maar es, heb je al een engine :P

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 15:30 schreef _Unreal_ het volgende:
http://www.unrealty.net/

Check maar es, heb je al een engine :P
kewl

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Op zaterdag 04 mei 2002 15:29 schreef GTOfire het volgende:

Een paar van de betere MMORPGs:
www.starwarsgalaxies.com - dit word zo zwaar roel :)
www.anarachy-online.com - MMORPG in de toekomst.
de rest is (dacht ik) allemaal fantasy.
www.asheronscall.com (ook link naar AC2)
everquest.station.sony.com - EQ2 is ook in de maak
Je bent de belangrijkste vergeten: Warcraft 3 !

nikszolekkeralss.exe

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 20:28
Je moet bepaalde dingen dan natuurlijk wel vereenvoudigen ;).

Een oplossing voor het offline ga probje: je kunt alleen offline gaan als je thuis of op vakantie (hotel, etc.) bent. En daarvoor moet je als je werkzaamheden afgerond hebben, een piloot moet dus geland zijn en in zijn hotelkamer zitten een kapper moet zijn zaak afgesloten hebben of vervanging geregeld hebben.

Zou wel een tof idee zijn, je kunt dan een heleboel dingen/beroepen uitvoeren die je IRL niet zou doen.
Lijkt me qua idee een beetje een kruising tussen Shenmue (@ DC) en idd een MMORPG :)
Maar ja er zijn waarschijnlijk veel mensen die het willen 'vergallen' voor anderen.

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Waarom MMORPG ?
Das niet zo vet ! Ik zou zelf echt gaan voor 3d, like fps.

nikszolekkeralss.exe

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:14

Bloodclot

Jawier!

Op zondag 05 mei 2002 14:42 schreef likkepot het volgende:

[..]

Je bent de belangrijkste vergeten: Warcraft 3 !
|:( warcraft 3 is geen mmorpg. is geen eens een rpg, wel een paar elementen erin.

Misschien bedoel je world of warcraft

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat dit vanzelf wel een keertje komt...

Verwijderd

Ok, het idee klinkt erg tof.

Maar simpel probleempje. Stel nu je zit in een Criminele clan. Net nadat je effe vrolijk de ING bank hebt beroofd (Leuk voor de ING als ze het spel eventueel hadden gesponserd) wordt je opgepakt door een tuut.

Das nie leuk. Wordt je dan in de bak gegooit? Of krijg je een punten boete. Via welk rechtensysteem gaat het dan?. Ik bedoel liever het nederlandse rechtssysteem als een ander denk ik. En als je in de bak zit, mag je dan gewoon 5 jaar niet meer spelen. Of moet je dan je Clan members effe bellen zodat ze met een Vrachtauto effe de muur van de scheveningse gevangenis eruit beuken. Dan ontsnap je maar ben je voortdurend op de vlucht voor de tuuten. En dan moet je weer in het echte leven aan het werk, of naar school. Hoe zit het dan met je personage op het internet. Mmm lekker schizofreen (die is nooit alleen overigens :9 ) zo met meerdere personages.

Maar vooralsnog is het idee wel tof. Gewoon meer dimenties aan een spel geven. Dat is erg leuk. Dat vond ik toen der tijd al met Testdrive III al. Whauwwww je mocht gewoon door het hele terrein heen crossen! Een wereld ging voor mij open.

• THPSrulez
  • Laatst online: 27-01 15:26

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Misschien is het een idee om het hele idee hier op GoT uit te werken, en dat op te sturen aan een game fabrikant (ea ofsow). Het grootste probleem bij spellen fabrikanten is het verzinnen van iets origineels, i.p.v. een spel te maken en daar 10 vervolgspellen op te maken, dus als dit idee goed word uitgewerkt denk ik dat het misschien wel een kans maakt.
Ik zie het al helemaal voor me bij de credits: 'Special thanks to GoT :P'

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:00 schreef illem het volgende:
een heel verhaal
zou op zich wel leuk zijn, maarja dan heb je altijd weer mensen die het voor een ander verpesten door zichzelf bijvoorbeeld oneindig veel virtueel geld toe kennen of op een andere manier gaan cheaten..

Verwijderd

Dus??? zoeiemand sla je virtueel met zjin vierenhelemaal verrot en gooi je in een vurtuele cel en schop hem iedere dag verrot, oh ja je jat ook zijn geld. Maareeh, zon gam ehe bik altijd al van gedroomd.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 21:55
erg cool idee
kep er zelf al eens aan ged8 (wie niet)
maar je krijgt echt extreme develop kosten (dus sponsers)
en extreme development tijd (ok je kan steeds stukjes erbij doen.. dus langzamer hand mee auto's of technologieen)
* LordMithril hoopt dat ie het ooit mag mee maken

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 17:55 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

zou op zich wel leuk zijn, maarja dan heb je altijd weer mensen die het voor een ander verpesten door zichzelf bijvoorbeeld oneindig veel virtueel geld toe kennen of op een andere manier gaan cheaten..
Wie doet nou zoiets?

Maar goed, een zo veilig mogelijg systeem maken en zo veel mogelijk online regelen.. Dus niet je saldo op pc bewaren en alles, zodat cheaten vrijwel onmogelijk word.. En hackers beperken door een zo veilig mogelijk systeem te maken. Online bankieren is ook heel veilig dus het kan best
Pagina: 1