Aanschaf DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 10:45
Ik wil een DVD-speler aanschaffen voor het afspelen van de volgende mediums:
- audio CD
- video CD
- super video CD (niet zeker)
- CD-R
- CD-RW

Ik denk zelf aan het merk Pioneer. Met welk merk kan ik een vlekkeloze werking verwachten met betrekking tot het lezen van alle mediums.

Ik denk in eerst instantie aan een prijsklasse van €200 tot €400.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik zelf heb een Philips met deze mogelijkheden..
315 euro was ie..
Prima kwaliteit..

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

denk aan de toekomst. : DVD-A :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:02

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 02 mei 2002 17:28 schreef gitaarwerk het volgende:
WOEI! Klinkt goed, wat is het?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:33
http://www.postbank.nl/nvd/home/1,5211,13634,00.html

Sony DVD speler voor 199,- Euro + 4 films gratis.

Sorry zie net op sony.nl dat hij geen 'CD-R / CD-RW Playback' ondersteund.

Verwijderd

dat is niet de toekomst dat is een illusie.

de werkelijk toekomst is SACD (Super Audio CD)
dus neem een sony dvp-ns700/900

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op donderdag 02 mei 2002 19:10 schreef wussy het volgende:

[..]

Illusie of niet het verschil hoor je toch niet ;) vind ik.

Even voor de topic starter; heb je het over een DVD in je PC of naast je TV?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 18:57 schreef Waslijn het volgende:
http://www.postbank.nl/nvd/home/1,5211,13634,00.html

Sony DVD speler voor 199,- Euro + 4 films gratis.

Sorry zie net op sony.nl dat hij geen 'CD-R / CD-RW Playback' ondersteund.
Zie mijn topic dat ding wordt dus afgeraden...

Verwijderd

hmmm ik denk dat je voor €400 in duitsland wel een Onkyo DV555 hebt. superdingetje! speelt ook mp3, en een pioneer 444 is ook geen slechte optie

Verwijderd

Ik heb me DVD speler gekocht bij de scheer & foppen. Doet het prima. Voor €199

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:33 schreef gammela2002 het volgende:
Ik heb me DVD speler gekocht bij de scheer & foppen. Doet het prima. Voor €199

• One_Gandalf
Op donderdag 02 mei 2002 19:25 schreef Fireman het volgende:
Even voor de topic starter; heb je het over een DVD in je PC of naast je TV?
Ik doel op een losse DVD-speler voor aansluiting op mijn televisie.

• pvr
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Ik heb een Philips-DVD speler (het goedkoopste model)en hij ondersteunt alles.Ik heb ook een goedkoop model gekocht omdat ik wacht totdat de DVD recorder goedkoper is. >:)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Mag ik je erop wijzen dat je DVD-spelers hebt en CD-spelers. Verwacht niet dat een DVD-speler spannende dingen kan met een CD. Kan het wel afspelen maar biedt vaak toch andere dingen dan een 'echte' CD-speler.

Kortom, het kan wel maar is niet de beste oplossing.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• pvr
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Op donderdag 02 mei 2002 22:40 schreef intert0y het volgende:
Mag ik je erop wijzen dat je DVD-spelers hebt en CD-spelers. Verwacht niet dat een DVD-speler spannende dingen kan met een CD. Kan het wel afspelen maar biedt vaak toch andere dingen dan een 'echte' CD-speler.

Kortom, het kan wel maar is niet de beste oplossing.
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor speakers je heb,en wat voor versterker.
Ik heb als versterker de Sony STR-DB940,en mijn speakers 4 x zijn B&W 303 , center LCR 3 ,Sub ASW 500.

Goedkoope dvdspeler maar het geluid vind ik heel mooi >:)

En zoals ik al zeg ,koop een goedkoop model (Philips,ofzo)geen Sony.Want als de DVD recorder goedkoper word zit je met een duur model |:(

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 20:05

delorean7

Let's take the Aston toni

Zoals eerder gemeld: Pioneer DV-444 is de bom!

Heb hem ook gekocht hij geeft mooier beeld dan de sony's die ik ken, is extreem stil, en heeft een snel loopwerk (dvd/cd erin en in no-time GAAN, erg belangrijk voor mij)
Kan daarbij ook nog MP3 aan.

Sony DVD spelers heb ik altijd al een ple*ris hekel aan gehad, doen goedkoop aan, luidruchtige loopwerken en omslachtige instel menu's... nee voor mij geen sony DVD spelers. :r

Kijk ook ff naar de prachtige slim line vormgeving van die DV 444 het ding is gewoon mooi!

• One_Gandalf
Op donderdag 02 mei 2002 23:15 schreef delorean7 het volgende:
Zoals eerder gemeld: Pioneer DV-444 is de bom!

Heb hem ook gekocht hij geeft mooier beeld dan de sony's die ik ken, is extreem stil, en heeft een snel loopwerk (dvd/cd erin en in no-time GAAN, erg belangrijk voor mij)
Kan daarbij ook nog MP3 aan.

Sony DVD spelers heb ik altijd al een ple*ris hekel aan gehad, doen goedkoop aan, luidruchtige loopwerken en omslachtige instel menu's... nee voor mij geen sony DVD spelers. :r

Kijk ook ff naar de prachtige slim line vormgeving van die DV 444 het ding is gewoon mooi!
Klinkt goed. Ik heb hem even bekeken op de site van Pioneer en hij ziet er inderdaad fraai uit.

Indien er nog meer mensen tips en goede ervaringen met andere DVD-spelers hebben dan hoor ik dat graag.

Ik had zelf al het idee dat Sony niet zo goed is. Ik zie allemaal goedkope aanbiedingen van Sony DVD-spelers. Dat kan nooit een goed teken zijn. :+

• One_Gandalf
Op donderdag 02 mei 2002 22:40 schreef intert0y het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen. Krijg ik met een DVD-speler een slechtere kwaliteit als ik er een audio-CD mee afspeel of heeft een DVD-speler minder functies ten opzichte van een CD-speler? :?

• MaxxMark
  • Laatst online: 05-03 14:07

MaxxMark

HT is Tof!

Pioneer 444 is echt master! heb em ook gekocht voor 359,-eur
is elke euro waard geweest! Easy regiovrij te maken (maar dat is bijzaak)

support ook mp3 vcd en tot nu toe elke cd die ik er ingeflikkerd heb :) (ook cdrw)

echt meesterlijk beeld wat er vanaf komt! zeker door de ondersteuning voor RGB output (als je tv dat support)

DAs nog vet mooier dan S-Video :)

Ik kan hem zeer zeker aanraden! Het verschil tussen je dvd speler op PC (doorgelust naar tv) en dvd op tv is echt WERELDS!

Ik zou niet gaan voor zo'n cyberhome :r ding... das gewoon een interne (pc)dvd speler met wat lame hardware er omheen :+ (just a little advice )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op vrijdag 03 mei 2002 00:15 schreef One_Gandalf het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen. Krijg ik met een DVD-speler een slechtere kwaliteit als ik er een audio-CD mee afspeel of heeft een DVD-speler minder functies ten opzichte van een CD-speler? :?
mijn pioneer doet et beter dan een (wat oudere) cd speler! Ding doet echt _NIET_ af voor een normale cd speler! Zeker niet! Ik denk zelfs (mijn eigen bedenksel ) dat ie et beter doet vanwege de extra nifty shit die er zoal bij zit :) Maar das maar een vage gedachte die net in me op komt :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
koda 2233 (d8 ik) is gewoon de pioneer 444, mar goedfkoper en mpg decoder erin (kan gewoon mpg als data op cd branden)

en de daewoo dvg-5000d heeft dezelfde functies maar natuurlijk niet zo smal.

merken klinken wat minder natuurlijk, maar koda dvd = pioneer. is hier op got ook al ergens een topic over die koda.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:10 schreef wussy het volgende:

[..]

Schut je wel eens vaker onzin uit je mouw? ;)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-03 09:42
Op vrijdag 03 mei 2002 00:29 schreef thettes het volgende:
koda 2233 (d8 ik) is gewoon de pioneer 444, mar goedfkoper en mpg decoder erin (kan gewoon mpg als data op cd branden)
:? Video cd = mpeg 1 en dat doet de 444 zonder problemen.
EN nog wat: DVD = Mpeg 2, zie ik iets over het hoofd in jouw verhaal?
Wat ik ook erg cool vind aan de 444: in de manual staat die 'ie geen VBR mp3's kan afspelen. Gewoon een keer een cd met louter VBR mp3's er ingestopt: no problem.
Erg fijne speler!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op vrijdag 03 mei 2002 00:45 schreef Marcel het volgende:

[..]

:? Video cd = mpeg 1 en dat doet de 444 zonder problemen.
EN nog wat: DVD = Mpeg 2, zie ik iets over het hoofd in jouw verhaal?
Wat ik ook erg cool vind aan de 444: in de manual staat die 'ie geen VBR mp3's kan afspelen. Gewoon een keer een cd met louter VBR mp3's er ingestopt: no problem.
Erg fijne speler!
Nou dat dacht ik ook ja :)
Maar het zijn niet ALLE vbr mp3tjes en daarom staat er denk ik in dat ie et niet kan!

Maar wat ook leuk is is dat vlak ONDER dat stukje waar staat dat ie geen vbr aan kan dat "de tijd kan misschien incorrect weergegeven worden bij VBR mp3 bestanden" of iets in die trend B-)

Verwijderd

In Duitsland loont het zeker om daar eens te kijken, zo kun je bij http://www.hifi-edition.de/ de nieuwste Harman Kardon DVD25 krijgen voor € 399,-.
De DVD25 is getest bij http://www.area-dvd.de/ onder de link hardware. Hij komt erg goed uit de test daar.
Zo kun je verder ook bij diverse sites bij onze oosterburen terecht voor de Pioneer 646A (zoals bij http://www.mediacheckpoint.de/ ) voor onder de € 400,-
Deze jongen kan ook DVD-Audio, maar is net ietsje minder als de HK DVD25.
Ga maar eens kijken voor de prijzen hiervan in Nederland, je zult schrikken!

Wel komt er natuurlijk zo'n € 30,- bij voor de verzendkosten. Mocht dit nu dan toch te duur voor je worden dan kun je bij (ook weer) hifi-edition terecht voor Pioneer 444 voor € 269,- met de mogelijkheid voor € 19,- extra deze Codefree te krijgen.
Deze wordt wel redelijk goedkoop in Nederland geleverd, bij http://www.audiovision.nl/ kost 'ie € 329.95 inclusief Codefree.

• One_Gandalf
Op vrijdag 03 mei 2002 00:45 schreef Marcel het volgende:
Wat is een 'VBR mp3'?

• One_Gandalf
Wat is 'DVD-A' ?

Sorry voor mijn (tijdelijke) luiheid. 8-)

Verwijderd

euhmm bij ons: www.amecomputers.nl

99 euro voor een 16x DVD van Lite-ON met SmartX.

SmartX is goed voor snellere audio-extractie.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 15:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op vrijdag 03 mei 2002 09:28 schreef The_A_Freak het volgende:
euhmm bij ons: www.amecomputers.nl

99 euro voor een 16x DVD van Lite-ON met SmartX.

SmartX is goed voor snellere audio-extractie.
spamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspam spamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspam spamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspam spamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspam spamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspamspam

en nog behoorlijk |:( ook

MediaMarkt heeft een aanbieding met een Deawoo speler voor 129 Euroos, speelt alles wat je erin gooit volgens de advertentie, dus als je een goedkoop spelertje wilt moet je daar maar ff kijken. De advertentie stond in de Telegraaf.

Breek je nek voorzichtig

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op vrijdag 03 mei 2002 09:08 schreef One_Gandalf het volgende:

[..]

Wat is een 'VBR mp3'?
Variable BitRate mp3

Die gebruikt de bitrate die ie nodig heeft voor een bepaald moment.

Een muziekje waar een pauze is (geen geluid) hoeft logischerwijs niet evenveel data te gebruiken als iets waar veel muziek is.

Met VBR wordt er bepaald hoeveel data er nodig is voor dat stukje en wordt dat gegeven. Dus op rustigge momenten heb worden er bytes bespaard en op actieve momenten worden die bespaarde zegmaar weer gebruikt.
Conclusie; betere mp3tjes voor (bijna) dezelfde grootte!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

http://213.196.31.35/nl/product_detail.jsp?product_id=405&taxonomy_id=62;84

deze pinoneer heb ik net gekocht voor 375 euro
echt een geweldig apparaat en ook om te zien!
hij heeft alle mogelijkheden die jij wilt..

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb zelf de Thomson DTH5400.
Speelt echt alles af en ziet er ook nog eens :9~ uit.
Kost iets van 300 euro.

• One_Gandalf
Op vrijdag 03 mei 2002 02:09 schreef RayUno het volgende:
Wel komt er natuurlijk zo'n € 30,- bij voor de verzendkosten. Mocht dit nu dan toch te duur voor je worden dan kun je bij (ook weer) hifi-edition terecht voor Pioneer 444 voor € 269,- met de mogelijkheid voor € 19,- extra deze Codefree te krijgen.

Deze wordt wel redelijk goedkoop in Nederland geleverd, bij http://www.audiovision.nl/ kost 'ie € 329.95 inclusief Codefree.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 'Pioneer DV-444-K'. Ik wil deze (uiteraard) regiovrij kopen. Nu vraag ik mij af of het Nederlandse bedrijf 'Audiovision' ook per post aflevert. Ik woon namelijk een eind van Dordrecht vandaan.

Ik zie wel dat de prijs in Duitsland behoorlijk lager is € 288,00 (inclusief regio-vrij) versus in Nederland € 329,95 (inclusief regio-vrij). Maar vanuit Duitsland laten komen is waarschijnlijk duurder wat het verschil misschien weer opheft.

Heeft er iemand ervaring met het bedrijf 'Audiovision' of met het bedrijf op www.hifi-edition.de.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 04 mei 2002 15:11 schreef One_Gandalf het volgende:

[..]

Heeft er iemand ervaring met het bedrijf 'Audiovision' of met het bedrijf op www.hifi-edition.de.
Helaas niet, maar ben ook wel benieuwd. Ze voorkopen best leuke spullen (ook wat hogere klasse). Doen een beetje vaag over verzendkosten naar "ausland"

Wat betekent trouwens uvp. Zie ik nou daar een Yamaha YST-SW800 sub aangeboden voor 69 euro ??? Of is dat een aanbetaling??

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 16:22
bij Mycom is de LG DVD-5083 te koop voor 199 euro

speelt volgens mij ook alles af

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 04 mei 2002 15:59 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Helaas niet, maar ben ook wel benieuwd. Ze voorkopen best leuke spullen (ook wat hogere klasse). Doen een beetje vaag over verzendkosten naar "ausland"

Wat betekent trouwens uvp. Zie ik nou daar een Yamaha YST-SW800 sub aangeboden voor 69 euro ??? Of is dat een aanbetaling??
!!! Früjahrsangebot mit 0.9 % eff. Jahreszins: NUR 12 Raten in Höhe von € 69 !!!
Het is 12x €69 als ik het goed lees

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

k heb een Pioneer DV343, werkt super!
VCD,DVD,CDR,CDRW, hij slikt t.
Alleen geen mp3 cd's...maja de kwaliteit is echt zalig, had m toendertijd voor 199 eur. bij Correct Rotterdam.

• One_Gandalf
Op zaterdag 04 mei 2002 15:59 schreef Duck-Twacy het volgende:
Wat betekent trouwens UVP?
UVP = Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers

Het gaat dus om een adviesprijs.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:02 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
k heb een Pioneer DV343, werkt super!
VCD,DVD,CDR,CDRW, hij slikt t.
Alleen geen mp3 cd's...maja de kwaliteit is echt zalig, had m toendertijd voor 199 eur. bij Correct Rotterdam.
Heb zelf ook een DV343 van Pioneer goed ding, en ken nog 2 anderen met dezelfde speler en die hebben ook geen problemen. Heb tot nu toe vooral SVCD afgespeeld gaat prima, de beeldkwaliteit is super. Tevens wordt de speler in Stereoplay ook erg goed getest.
Pagina: 1