na enige tijd ongeveer een half uur dat verschilt nogal krijg ik zomaar een BEEP over mijn pc-speaker?? tijdens de beep van 0,5 gebeurd er dus nix geen proces wat aan en weer uit gaat nix, iemand misschien ideetjes wat het zou kunnen wezen?
Ehm... Krijg je die beep elk half uur, of altijd een half uur nadat hij aan is gezet of wat precies?
Is het misschien iets van auto-suspend vanuit je BIOS?
die beep is dus verschillend er zit geen vast ritme in het het is ook niet de auto-suspend van me bios heb ik al naar gekeken de Beep is er alleen onder linux op windhoos heeft ie dit nietOp donderdag 02 mei 2002 23:15 schreef deadinspace het volgende:
Ehm... Krijg je die beep elk half uur, of altijd een half uur nadat hij aan is gezet of wat precies?
staat er misschien iets over in:Op donderdag 02 mei 2002 17:05 schreef The_Dart het volgende:
na enige tijd ongeveer een half uur dat verschilt nogal krijg ik zomaar een BEEP over mijn pc-speaker?? tijdens de beep van 0,5 gebeurd er dus nix geen proces wat aan en weer uit gaat nix, iemand misschien ideetjes wat het zou kunnen wezen?
/var/log/messages
/var/log/syslog
?
En je hebt verder echt geen idee wat die beeps veroorzaakt? Merk op dat er programma's zijn die beepen. Zo beept lftp als hij klaar is met het downloaden van een file (die langer dan een bepaalde tijd duurde), bash beept als je met <tab> probeert te completen en dat kan niet, usbmgr beept als er een USB device connect, cardmgr beept als er een PCMCIA kaart ingestopt of uitgehaald wordt (hoewel die laatste twee volgensmij geen PC speaker beeps zijn)...