Toon posts:

Krijg mijn 2e pc-tje niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
Ik heb vorige week gedacht voor weinig geld een PIII 500 mhz bij elkaar te kopen! nou ja, het leek zo leuk: moederbord+PIII Katmai(secc2 adapter) +systeemkast aangeschaft en toen 2 dimms van 64 mb erbij gescharreld via internet :) en een videokaartje en een netwerkkaartje(de bedoeling is een netwerkje op te zetten, een router moet er dan later nog bij) . Probleem: het werkt niet! Ik weet niet waar het aan ligt: de voeding lijkt goed te zijn (cpu-cooler doet het), dus misschien is de CPU kapot of iets anders? Wie kan hier enig licht op werpen? het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik het moederbordje en de cpu kan testen, maar bij wie? Best wel balen eiegenlijk dus....:'(

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
heb je de proc op een ander mamma plankje geprobeert? en geeft het moederbord piepjes die het mammaplankje normaal niet doet/een bepaalde ledcode??

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

k heb hier nog een werkende p3 500 katmai doos :)
dus testen zou kunnen

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Tja, zo'n expert ben ik hier niet op, maar:
- alles goed aangesloten?
- navragen bij degene waar je het hebt gekocht (garantie?)
- op een moederbord zit ook een ledje, gaat die aan?
- werkt het geheugen? (dat kan je wel op een andere pc testen, mits die uiteraard hetzelfde geheugen gebruikt)
- probeer eens alleen het noodzakelijke aan te sluiten, dus CD-ROM speler, geluidskaart etc. nog even niet.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:49 schreef Dannyke het volgende:
k heb hier nog een werkende p3 500 katmai doos :)
dus testen zou kunnen
Dat zou ik heel aardig vinden, Dannyke. Ik zie dat je in Joure woont, ik in Leeuwarden, dus dat is geen probleem.
Ik stuur je wel een mailtje om het verder af te spreken, ok?