With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Maak direct een nieuwe array aan. In het boekje van mijn mobo staat dat de data niet wordt gewist als je een array verwijdert. Dat gebeurt pas als je de schijf gaat indelen met FDISK.
Er staat: Als U per ongeluk een array onbedoelt verwijdert, maak hem dan direct opnieuw aan. Dan zal de data niet verloren gaan.
Probeer het eens. Zo ver ik weet is dit je enige kans...
Ach heb weer de noodzaak van backups geleerd (mijn laatste is natuurlijk 3 mnd oud)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Die partitiest worden gebouwd door je raidcontroller, staat de raid daar nog wel?Op donderdag 02 mei 2002 23:38 schreef Cyberpope het volgende:
helemaal niemand meer me suggesties en/of oplossingen????
Vriend van me had ook steeds problemen met zijn RAID controller van Highpoint. Mijn Promise kent dit probleem niet.. als ik gewoon ding verwijderd uit controller en weer trug zet dan issie er gewoon nog.
Dus probeer em aan te maken.. en kijken of je data er weer is.. gl!
Owjah, dus ik lees net dat het probleem anders ligt.. heb je niet je hd's omgedraaid qua IDE? Draai ze es om
Enne probeer anders een fdisk recovery tooltje ofzo.. gl again
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
Nee, want ik heb alleen de powerkabel losgehad NIET de idekabel zelf. De ik heb de HD's niet omgedraaid. IK heb al een paar recovery tools gebruikt (part. magic) echter geen nut. Heb nog gezocht op dit pudding (tiramasu) maar kon die niet vinden.Op donderdag 02 mei 2002 23:43 schreef nigelator het volgende:
[..]
Die partitiest worden gebouwd door je raidcontroller, staat de raid daar nog wel?
Vriend van me had ook steeds problemen met zijn RAID controller van Highpoint. Mijn Promise kent dit probleem niet.. als ik gewoon ding verwijderd uit controller en weer trug zet dan issie er gewoon nog.
Dus probeer em aan te maken.. en kijken of je data er weer is.. gl!
Owjah, dus ik lees net dat het probleem anders ligt.. heb je niet je hd's omgedraaid qua IDE? Draai ze es om
Enne probeer anders een fdisk recovery tooltje ofzo.. gl again
Dus als je een progje weet?
Bij google krijg ik alleen een hoop geleuter over bedrijven die datarecovery doen tegen veel knaken.
Ik heb een dergelijk probleem gehad met mijn Promise sx6000, zij het met een raid5-config met 4 schijven waarvan er 2 plotseling nog wel werden gedetecteerd maar geen onderdeel meer uit wilde maken van de array.
Daar was de oplossing behoorlijk radikaal: delete de hele array (in het bois van de controller) en maak een zelfde array weer aan (maar natuurlijk niet initialiseren!!).
Gevoelsmatig is het deleten van de hele array het laatste wat je wilt doen, maar de support-afdeling van Promise heeft me verteld dat dat de oplossing zou zijn en wonderbaarlijk genoeg werkte het inderdaad.
Na de reboot zaten alle drives weer keurig in de originele array.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
En de drives zijn altijd zichtbaar gebleven in de array, alleen zijn de partities binnen het array weg. Toch even houw tip geprobeeerd (wissen en aanmaken), mocht helaas niet baten