Toon posts:

[JAVA] Timer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een eenvoudig applet spel 'Snake' bezig. Het gekke is dat hij met een swing.Timer wel 95% van mijn cpu tijd gebruikt. Hoe kan dat? (AMD 700 mhz). Ik gebruik jdk 1.4. Licht het aan de vernieuwde java plugin?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

licht? :)
Mja, ik kan me niet zo goed voorstellen dat het daar aan zou liggen. Heb je het cpu-gebruik tot specifiek die thread geelimineerd?

En heb je de boel ook in de appletviewer geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inderdaad ook al in de appletviewer gebrobeerd. k'Heb het gecontroleerd met de taakbeheer|prestaties

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maar dan heb je het tot de applet geelimineerd, nu moet je binnen de applet nog uitzoeken of het wel/niet binnen die timer thread ligt :)
Of ging het met oude jdk's/jre's wel goed?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
Wat is de interval van die timer?

Verwijderd

Topicstarter
Interval is 200; dus 5 keer in een seconde.
Volgens mij ging het met de oude jdk's beter.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

swing is natuurlijk wel heeeel langzaam....

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 23:46 schreef Uiligheid het volgende:
swing is natuurlijk wel heeeel langzaam....
En jij praat een heleboel poep.

Onderbouw het eens, want de Timer procedure heeft niks van doen met de Swing classes.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
Time eens wat dingen binnen je app (verschil van 2x System.getCurrentMillis())

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al uitgevonden dat het licht aan de te grote Image. Alleen loopt hij nu erg onregelmatrig.
Ik weet dat het belangerijk is dat je swing.Timer voor swing componenten gebruikt, en niet voor andere (dus awt.Timer voor niet swing).

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Swing is absoluut niet traag. Swing is zelfs sneller dan AWT sinds de laatste VM van SUN. Swing maakt veel efficienter gebruik van de grafische componentjes.

Signature van nature

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 03 mei 2002 10:33 schreef Sircuri het volgende:
Swing is absoluut niet traag. Swing is zelfs sneller dan AWT sinds de laatste VM van SUN. Swing maakt veel efficienter gebruik van de grafische componentjes.
Het lijkt me stug dat Swing sneller is dan AWT omdat AWT echt native componenten zijn die getekend worden door je OS, dit in tegenstelling tot Swing. Maar Swing is inderdaad een stuk sneller geworden, vooral als je deze parameter opneemt als je een java (1.4) proggie gaat draaien.
-Dsun.java2d.ddscale=true
(hiermee word je hardware acceleratie onder windows aangeschakeld).
Pagina: 1