htaccess en ftp

Pagina: 1
Acties:

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 12:20

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Ik ben een tool aan het maken waarmee html files die in een directory zijn geupload (d.m.v. FTP) kunnen worden ingelezen.
Deze directory moet worden afgeschermd, we hebben dit gedaan met HTACCESS, maar nu kunnnen we geen bestanden meer uploaden (dmv FTP). Ik kan hier niks over vinden en wie heeft er een (andere) oplossing?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
En waarom zou dat niet kunnen ? :?

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
uhm, sterk probeer je .htaccess eens te overschrijven met een leeg bestand.

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Omdat het niet meer lukt. ;)
Ik krijg telkens upload not allowed etc. Kan ook geen directories meer aanmaken.

Het duurde ook even voordat we het aan de praat hadden op het Cobalt Raq XTR. Zal de file zo posten.

AuthUserFile /home/sites/site2/web/test/.htpasswd
AuthType Basic
AuthName "XXX"

<LIMIT GET POST>
require valid-user
</LIMIT>

• martinvw
heb je de .htaccess al proberen te overschrijven, en welk ftp programma gebruik je?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> NOS

heeft vrij weining met programmeren te maken.
Als je in andere folders wel kan uploaden zou het kunnen dat je ftp-daemon naar de .htaccess kijkt, maar dat lijkt me vrij sterk

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Uhh, waarom zou ik de htaccess moeten overschrijven?

Systeembeheer heeft um hier aangemaakt. En we hebben hem ook al proberen aan te passen, maar het probleem is dat de standaard htaccess bestandjes ook niet werken op de Raqs.

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar heb je wel schrijfrechten in die directory?

• martinvw
Op donderdag 02 mei 2002 16:36 schreef OnAcid het volgende:Uhh, waarom zou ik de htaccess moeten overschrijven?
Omdat die (het/de) directory beveiligd, dus evtueel bij sommigen ftp programma's de upload zou kunnen blokkeren.
Op donderdag 02 mei 2002 16:36 schreef OnAcid het volgende:Systeembeheer heeft um hier aangemaakt. En we hebben hem ook al proberen aan te passen, maar het probleem is dat de standaard htaccess bestandjes ook niet werken op de Raqs.
Hoezo, deze is toch gewoon standaard :?
Op donderdag 02 mei 2002 16:42 schreef Rodecker het volgende:Misschien domme vraag, maar heb je wel schrijfrechten in die directory?
Niet dom :) Je moet namelijk alles proberen want op zoek naar de oplossing van een probleem kijken zelfs de meest profesionele mensen weleens ergens overheen.
Pagina: 1